Ik ben een begin aan het maken voor een wat langere reis na mijn studie volgend zomer. Al een tijdje loop ik met het idee om van Brazilië (beginnend met een groep vrienden, daarna alleen) naar Argentinië te reizen (eventueel met Uruguay/Paraguay) om vervolgens de resterende landen Chili, Bolivia, Peru, Ecuador, Colombia, te bereizen.
Als Azië-fan ben ik nog niet "Zuid-Amerikaanser" geweest dan Costa Rica en Cuba, en vind ik het erg lastig om in te schatten hoeveel ik moet gaan sparen dit jaar (lees: hoeveel ik moet gaan inplannen met werk

Voor mij is een ruime schatting dat ik ongeveer x aantal weken verblijf in een land (uiteraard alle vrijheid om dat te verkorten of te verlengen): Brazilië (3 weken), Argentinië (1 maand), Chili (1 maand), Bolivia (2 weken), Peru (1 maand), Ecuador (2 weken), Colombia (1 maand). En dan eventueel een week voor zowel Uruguay als Paraguay.
1. Is dit enigszins een realistische schatting of moet ik sowieso al schrappen?
2. Zijn er gebieden waar ik op deze route langs zou komen waar ik beter overheen kan vliegen (bijvoorbeeld Zuid-Colombia)?
3. Is een budget van €5500 exclusief vliegen realistisch, te laag of te hoog? Context: ik reis erg budget, goedkoopste hostels (geen couchsurf).