enkele vraagjes voor jullie.
een goedkope vlucht gevonden op woensdag 11 september naar Pisa en dan de woensdag daarop terug.
We denken eraan om voor enkele dagen een auto te huren op de luchthaven van Pisa en dan elke dag in een ander dorpje te logeren ofwel accommodatie te zoeken in de Chianti streek - bv Greve de Chianti.
Ook willen we 2 nachten in Firenze city verblijven. Deze accommodatie zouden we op voorhand boeken evenals de eerste dag (aangezien we 's avonds laat 20u aankomen in Pisa)
Aangezien ik in reisgidsen lees dat je je auto niet kwijt kan binnen steden/dorpen zoals Sienna, Volterra, Lucca, San Gimignano,.... vraag ik mij af wat de kostprijs +- is om je auto daar - net buiten de stadsgrenzen - te parkeren?
Zouden jullie het aanraden om een auto te huren of toch met de bus en trein proberen verplaatsen.
Vind trein nog relatief duur - vooral als we elke dag ergens anders heen willen gaan en ook vervelend dat je gebonden bent aan de uren/momenten dat die trein/bus gaat
Denken jullie dat het nodig is om de accommodatie op voorhand te boeken in september??? Lijkt me zo'n tussenseizoen.
Het zou een blitsbezoek worden dus dan denk ik aan 2 nachten Firenze, uitstap Volterra, Lucca, Sienna, San gemignano
Ofwel Firenze en Cinque Terre (damn, het ziet er daar leuk uit)
Alhoewel ik ook op een recente blog las dat 2 verschilllende wandeletappes tussen dorp a en b en dan b en c niet bewandelbaar zijn door natuurramp
Dus to rent a car or not to rent a car en to pre-book or not to pre-book een kamer????

Tips voor de streek zijn ook steeds welkom hoor