Toscane

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Plaats reactie
zaratoestra
Reisexpert

Toscane

Bericht door zaratoestra »

hi,

enkele vraagjes voor jullie.
een goedkope vlucht gevonden op woensdag 11 september naar Pisa en dan de woensdag daarop terug.
We denken eraan om voor enkele dagen een auto te huren op de luchthaven van Pisa en dan elke dag in een ander dorpje te logeren ofwel accommodatie te zoeken in de Chianti streek - bv Greve de Chianti.
Ook willen we 2 nachten in Firenze city verblijven. Deze accommodatie zouden we op voorhand boeken evenals de eerste dag (aangezien we 's avonds laat 20u aankomen in Pisa)

Aangezien ik in reisgidsen lees dat je je auto niet kwijt kan binnen steden/dorpen zoals Sienna, Volterra, Lucca, San Gimignano,.... vraag ik mij af wat de kostprijs +- is om je auto daar - net buiten de stadsgrenzen - te parkeren?
Zouden jullie het aanraden om een auto te huren of toch met de bus en trein proberen verplaatsen.
Vind trein nog relatief duur - vooral als we elke dag ergens anders heen willen gaan en ook vervelend dat je gebonden bent aan de uren/momenten dat die trein/bus gaat

Denken jullie dat het nodig is om de accommodatie op voorhand te boeken in september??? Lijkt me zo'n tussenseizoen.
Het zou een blitsbezoek worden dus dan denk ik aan 2 nachten Firenze, uitstap Volterra, Lucca, Sienna, San gemignano
Ofwel Firenze en Cinque Terre (damn, het ziet er daar leuk uit)
Alhoewel ik ook op een recente blog las dat 2 verschilllende wandeletappes tussen dorp a en b en dan b en c niet bewandelbaar zijn door natuurramp
Dus to rent a car or not to rent a car en to pre-book or not to pre-book een kamer???? :-)
Tips voor de streek zijn ook steeds welkom hoor
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Re: Toscane

Bericht door Globeskater »

Ik ben zelf nu twee keer met eigen auto naar die regio gereden...

Cinque Terre lieten wij de auto op de camping staan en gingen met de trein naar eerste plaatsje. ter plekke is lastig parkeren dus beter auto in La Spezia bijvoorbeeld neerzetten en dan met de trein verder. Toen ik er was was het wandelstuk tussen Corniglia en Vernazza niet wandelbaar en het zag er niet naar uit dat dit stuk snel open ging, een maand later was er een flinke natuurramp dus dat zal het niet verbeterd hebben.. september is wel perfecte tijd voor Cinque Terre aangezien het normaal dan iets minder heet is.. heb zelf 2 dagen uitgetrokken om de wandeling te maken en de dorpjes te bezoeken.

Van Firenze kan ik mij herinneren dat wij de auto op een grote parkeerplaats boven de stad hebben geparkeerd met mooi uitzicht op het centrum.

In Pisa eveneens een groot parkeer terrein.. Volterra moet je ook net buiten het centrum parkeren want daar mag je alleen met speciale vergunning in het stadje rijden.

Lucca hebben wij volgens mij gratis geparkeerd ook net buiten centrum, erg leuk stadje met op 1 van de torens zelfs een boom die daar groeit op de top ;)

In Sienna ook op de grote parkeerplaats net buiten centrum geparkeerd... wat dat betreft zijn de parkeervoorzieningen wat ik mij kan herinneren erg goed geregeld.. Ik heb een lonely planet van die regio maar de prijzen daarin zullen achterhaald zijn..

Leuke van een auto is dat je meer van het landschap kan zien want buiten de bekende plaatsen zijn er ook erg veel leuke mooie kleinere plaatsjes waar je heerlijk kan eten..De afstanden zijn nog wel redelijk maar als je niet vanuit 1 punt hoeft te reizen scheelt dat alweer. Ik zou zelf dus voor het huren van een auto gaan! Het is een schitterende omgeving! Have Fun!
zaratoestra
Reisexpert

Re: Toscane

Bericht door zaratoestra »

Globeskater,

bedankt voor je antwoord.
Momenteel ziet het er naar uit dat we de eerste avond op de luchthaven van Pisa zullen slapen aangezien we om 20.10 's avonds landen.
De dag nadien kunnen we voor 4 dagen een auto huren voor 80 euro - waarbij we de auto op de 4e dag 's avonds op de luchthaven droppen.
Van daaruit met een bus Terravission in 1 uurtje rijden naar Santa Maria Novella treinstation waar we te voet naar onze accommodatie kunnen wandelen. 3 nachten slapen in Firenze. Waarbij we 2 volle dagen hebben in Firenze.
De dag van vertrek vliegen we om 16u. Dus nog even tijd in Firenze city ofwel toon ik Bjorn de toren van Pisa eens :-)
Cinque terre lijkt me ook wel leuk maar damn zo weinig tijd he.
Maar nu 1 jaar reizen lijkt het me nu dat ik steeds weinig tijd heb - als ik dan nooit meer voor enkele dagen op stap ga dan kom ik gelijk nergens meer :-)
Alhoewel, zou heel graag naar Jeruzalem gaan. Tips!!??? :-)
Plaats reactie