Ben je van plan om binnenkort te vertrekken dan zit je goed met deze backpacker informatiesite. Vind hier het backpackers forum met de meeste gestelde vragen wat betreft voorbereidingen, tours en achtergrond informatie
timmieboyvr schreef:En die bandjes zijn inderdaad vrij oud, maar het principe gaat wel met de tijd mee, tegenwoordig koop je een radio'zender' die je in de koptelefoonuitgang stopt en die zend dan een signaal via de golf die jij kiest,
instellen op je radio in de auto en je 'onvangt' jou iPod muziek! (niet al te duur en bij oa dixons te koop).
Die dingen zijn overigens nog altijd illegaal in Nederland....
De transmitter is als het ware een mini FM-zendertje dat in de omroep-band werkt (87.5 - 108 MHz). Om zo'n zendertje te gebruiken heb je een zendmachtiging nodig. In de praktijk is het zendvermogen zo laag dat er natuurlijk eigenlijk niets aan de hand is, maar officieel zijn ze verboden. Dit geldt niet alleen voor Nederland, maar ook voor andere landen binnen de EU.
Zolang je het in Nederland houd geen probleem, maar stop die hasj in je backpack en je hebt een probleem, de vraag dan is dus: mag de zender mee de grens over?
Liever één backpack op je rug, dan twee op je zolder!
Dan is het gedoogd in Nederland. Net als dat motor-rijders in een file tussen de auto's door mag rijden, dat mag officieel niet, maar is wel gedoogd. Volgens mij is het ook niet zo heel lang dat piratenzenders echt illegaal is Nederland. Maar ik denk dat het dan aan het land zelf ligt of het wel en niet mag. China zou er bijvoorbeeld meer moeite mee hebben dan Duitsland...
timmieboyvr schreef:Zolang je het in Nederland houd geen probleem, maar stop die hasj in je backpack en je hebt een probleem, de vraag dan is dus: mag de zender mee de grens over?
In Nederland mag je alleen hasj voor eigen gebruik hebben, en de grens daarvoor ligt bij 5 gram. 10 gram is dus officieel illegaal....
In Engeland en de VS zijn de zenders toegestaan, ik weet eigenlijk niet hoe het zit met de wet in andere landen. Vraag blijft overigens hie relevant het is, aangezien de meeste mensen niet zo ver zullen komen met kun eigen auto maar eerder het vliegtuig zullen nemen.
Jenny schreef: Vraag blijft overigens hie relevant het is, aangezien de meeste mensen niet zo ver zullen komen met kun eigen auto maar eerder het vliegtuig zullen nemen.
Ik heb het ook echt niet nodig Stop lekker de dopjes in mijn oor in de bus of het vliegtuig! Maar met een eigen auto is het zeker wel ideaal! door de speakers in de auto is het net wat anders luisteren en het is minder gevaarlijk Maar grote kans dat je die dingen ook in Australië wel ergens tegen het lijf loopt!
Liever één backpack op je rug, dan twee op je zolder!
je bent op de hoogte van mijn geldinzamel projecten van de afgelopen jaren? en hoe ik projecten vind en steun etc etc???
zo niet...kijk eens op http://www.bolletjeom.nl
bij reis DEEL 1 onder het kopje vrijwilligerswerk en bij DEEL 2 onder kopje "mascotte Nicolaas"
als je dan nog vragen hebt dan help ik je graag!!
mits je het uitgeeft aan een goed doel! ik steun geen geldinzamel acties om biertjes en hostels mee te bekostigen ~O>
Ja ik heb het eens gezien. Ik ga het nog een keer goed bekijken
Ik leg zelf 100 euro in. In totaal zit ik nu op 418,35 euro wat te besteden is. Ik hoop en verwacht een mooi bedrag bij elkaar te kunnen krjgen voordat ik vertrek. Dat geld aan goede dingen besteden lijkt me trouwens één van de leukste dingen op een reis.
Uiteraard niet voor bier, hostels etc etc. maar dat lijkt me in mijn ogen logisch. Daar zou ik zelf ook totaal niet mee kunnen leven.
Nog even een reactie voor Galerius. Ik weet niet wat voor soort auto je in Australië gaat rijden? Kopen (vaak heel oud) of huren? In Australië rijden veel mensen in een oude auto met daarin alleen nog cassettespelers... Zo'n 6 jaar geleden kon je daar nog gewoon bij tankstations allerlei cassettebandjes kopen. Sommigen ken ik van A tot Z uit mijn hoofd! Veel backpackers hebben wel hun eigen muziek mee. Zelfs in toerbusjes is er altijd wel iemand met een MP3speler en zo'n ding waarmee je ondanks de cassettespeler toch naar MP3 kunt luisteren
Naja ik heb toevallig van mijn familie een iPod gekregen en ben toch wel blij dat ik hem gekregen heb. Toch nog een paar keer gebruikt. En dat luisteren, tja ik moet nog een auto zoeken, maar ik zal waarschijnlijk alleen naar de radio luisteren. Heb geen zin om nog extra dingen erbij te gaan kopen, heb nu al teveel elektronische spul en snoeren bij.
(Heb trouwens wel een iPod-auto-lader erbij, dat is wel handig. )