Vietnam backpacken en scooteren

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
TravelMe
Reiziger

Vietnam backpacken en scooteren

Bericht door TravelMe »

Het is nog een eindje weg, maar we willen volgend jaar graag naar Vietnam. Nu heb ik daar een aantal vraagjes over die wellicht 1 van jullie wel weet :)

1. Ik ben al op zoek naar tickets, kan iemand mij een goede en goedkope vliegtuigmaatschappij aanwijzen? Op het moment heb ik de goedkoopste tickets kunnen vinden via China Southern.

2. Als we daar zijn willen we het land verkennen door middel van scooters (motors eventueel, maar heb gehoord dat dit wel moeilijker is qua rijbewijs e.d.??), heeft iemand dit ooit gedaan? Is er wellicht een maatschappij die scooters verhuurd die je bijvoorbeeld in Hanoi kan huren en in Ho Chi Minh weer kan inleveren (zo'n soort idee)?

3. Waar moeten we vanuit gaan m.b.t. het budget? Dus dan qua slaapplaatsen (niet erg veeleisend ;))/eten op straat/ benzine en eventuele bezienswaardigheden. Is dit bijvoorbeeld te vergelijken met Thailand?

Ik kom vast nog wel met meer vragen, maar op het moment nog druk bezig om vakanties aan te vragen en hopelijk gaat dat lukken zodat we +/- 26 dagen weg kunnen :)

Alvast bedankt 8-)
zaratoestra
Reisexpert

Re: Vietnam backpacken en scooteren

Bericht door zaratoestra »

Beste Travelme,

de vragen die je stelt zijn reeds uitgebreid aan bod gekomen in andere draadjes.
Nog maar enkele dagen terug werd er een discussie gevoerd over het al dan niet met scooter/brommer erop uittrekken in Vietnam.
Probeer misschien even bij de reisinfo te kijken of ook eens de zoekfunctie van het forum te gebruiken.
Wat de tickets betreft kan ik je niet helpen.
Jenny
Reisexpert

Re: Vietnam backpacken en scooteren

Bericht door Jenny »

Aeroflot heeft vaak goedkope tickets naar Vietnam. Of je vliegt naar Bangkok, en dan met Air Asai verder. Op tijd boeken helpt vaak, en als je buiten het hoogseizoen reist even de aanbiedingen in de gaten houden.

Over brommers is veel geschreven de laatste tijd:
- https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/vi ... 19392.html
- 5mnd-weg-vietnam-laos-cambodja-myanmar- ... 15-15.html

Qua budget kan ik niet veel zinnigs zeggen. In 2006 waren Thailand en Vietnam ongeveer net zo duur, maar dat kan dus veranderd zijn. Thailand is in ieder geval best duurder geworden sindsdien!

Edit: gezien de reactie hierboven heeft het me 7 minuten gekost om deze info op te zoeken. Hmmmm..... 8)7
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie