Beste plek om onderweg reismaatjes te vinden.

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
bolletjeom
Reisexpert

Re: Beste plek om onderweg reismaatjes te vinden.

Bericht door bolletjeom »

@bolletje. Dat jullie het op een gegeven moment een beetje gehad hadden met NZ kan ik me wel voorstellen.
Het had ook heel erg te maken met tegenvallend weer. van de 8 weken die we er in hartje zomer waren heeft het 6 weken hele dagen geregend. o|O
Daar word je simpel van!!! Daarnaast zouden we ook niet snel nog eens die kant op gaan. We vonden de natuur wel mooi maar hadden er toen al 2 jaar reizen op zitten en hadden al heel veel moois gezien ( en mooier).
Weinig cultuur wisten we van te voren maar dat er zo weinig beesten en vogels zaten hadden we ons niet beseft. En als wij in de natuur zijn doen we graag aan beestjes spotten. Na alle bizarre wezens in Australie is Nieuw-Zeeland een grote tegenvaller

Locals ontmoeten in de bus vond ik vooral in Ecuador leuk omdat ik dan eens kon zien hoever ik kon komen met mijn spaans. Dat mijn leraar mij begrijpt en ik hem was geen nieuws maar hoe het zat met een "normaal" iemand was nog de vraag. En je komt in de bus ook veel verder dan in een winkel qua communiceren.
Hapjes die we onderweg aangeboden krijgen accepteren we meestal wel. uit beleefdheid en nieuwsgierigheid maar het is soms wel heel moeilijk als het heeeeel vies is..haha
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Het meest walgelijke wat ik ooit heb gegeten was een 'fried mars bar', ofwel een gefrituurde mars. Twee happen, verder ben ik niet gekomen! Rare jongens, die Schotten.... :Y)

Mijn grootste probleem is dat ik soms niet weet hoe ik dingen moet eten. Ik kreeg ooit ergens in Egypte een soort zaden/pitten aangeboden, maar itt de taxi chauffeur kon ik die niet pellen met mijn mond, en moest ik mijn handen gebruiken. Ook met de botjes uit bv kip heb ik moeite. Ik weet dat er zat mensen zijn die ze gewoon opeten, maar daar ben ik er niet een van. Altijd lastig in een bus om ze ergens weg te moffelen wanneer je niet bij het raam zit. O-)

Over het algemeen verlang ik niet zo naar contact met westerlingen tijdens mijn reizen, al vond ik het toen ik in Tajen woonde eens in de zoveel weken erg fijn om met iemand te spreken in een andere taal dan Indonesisch. Maar meestal belandde ik dan toch weer bij Balinese vrienden en deed ik niet altijd even veel moeite om nieuwe mensen te leren kennen :@ . Heel slecht, maar de meesten verdwenen toch weer binnen 1-2 dagen :{w En ik zat qua levensstijl meer op een lijn met de locals dan met een zuipende backpacker....
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

We gaan niet schelden he......ik lijkt namelijk een stuk meer op een zuipende backpacker dan op een local :(.
Trouwens, het kan ook én én zijn he. Voorbeeldje: iets oudere vent (Peruaan uit Lima, op vakantie in Mancora) zat nogal vroeg aan het bier. Navraag leerde dat z'n kinderen hun roes nog uit lagen te slapen, maar hij met een oerhollands recept z'n kater te lijf ging. Eén biertje tegen de kater (solo una, en hij kon er zelf ook hard om lachen). Eh,.....dit soort grappen doe ik niet aan mee hoor (asperientje als het echt nodig is :-)). Maar wel grappig! Nog wat zitten ouwehoeren.....dusss een zuipende local kan ook grappig zijn :Y
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ikke? Schelden? Ik zou niet durven.... :P

Ondanks dat ik zelf niet drink, heb ik niks tegen mensen die dat wel doen. Noch backpackers, noch locals. Waar ik echter minder goed tegen kan, is mensen die zich superieur voelen over andere mensen en neerkijken op locale gebruiken en gewoonstes. Mensen die tot diep in de nacht rondhangen op bv Jln Legian of Khao Sarn Road, en 's ochtends met een stuk in de kraag en hun uitgaanskleding nog aan een tempel willen bezoeken. Mensen die denken dat een bikini of een ontbloot bovenlichaam daarvoor gepast is. Die naar elkaar schreeuwen in een tempel, zich voor biddende mensen werpen voor een foto van een buddha. 'Omdat ze er voor betalen.' Die er trots op zijn dat ze tig keer over hun nek hebben gedaan en die in elke stadje een ander schatje hebben. Ik hoop dat jij niet tot die cathegorie hoort ;) (En je hebt zeker een punt dat sommige locals ook tot deze cathegorie horen en elke week een ander liefje hebben!)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Zit jij nou 1+1=3 is te hanteren ofzo 8-). Ik zie er niet uit als een local en drink wel. Op die momenten dat ik drink lijkt ik zeker meer op een zuipende backpacker dan op een local, hehe. Maar hoe kom je nu ineens aan ander stadje ander schatje enzo? Wat heeft dat te maken met bv die local (jaartje of 45) die daar met z'n gezin op vakantie was :?
Maar, ook ik heb een hekel aan lompe touristen hoor! Ergerde me bv dood aan een paar Zweden op de Galapagos die ondanks continue waarschuwingen van de gids (en op een gegeven moment ook van mij!) steeds te dicht bij de dieren kwamen. Ook een keer een vreselijke Canadees tegengekomen! Hij vond zichzelf nogal een stoere vent en liep met enorm volume over het strand (weer Mancora) te tetteren! Krijg er nog de koude rillingen van. En begreep echt niet dat andere backpackers wel naar deze flapdrol luisterden........ahhh! Eigenlijk het beeld dat je van een typische domme Amerikaan heb....maar die vielen vaak juist wel mee :). In Colombia ben ik bv erg grappige Amerikanen tegengekomen. Ze spraken vaak ook nog aardig Spaans (shame on the Aussies, Engelsen enzo...). Maar misschien zat daar wel een apart soort Amerikanen hoor...
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

amerikanen die hun land verlaten om zelfstandig op reis te gaan zijn soweiso een appart slag mensen!!! die behoren tot de 6% die wel een paspoort...en een mening hebben B-)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Stel je voor dat je een tour of reis boekt en je zit de hele tijd opgezadeld met dat soort mensen waar Jenny het over heeft 0_0
Iedereen beleeft zijn vakantie anders. En als sommigen uitgaan niet kunnen laten in een land dat overloopt van cultuur, dan heb ik respect voor die mensen. Zolang zij ook respect tonen voor die cultuur.
Ik zal echter nooit een reismaatje zoeken in een uitgaansbuurt. Wat niet betekent dat ik geen plezier kan beleven van een plaatselijk brouwsel. Maar dat is ook cultuur ;)
(en ondertussen denk ik aan die plastic fles die me door een poepeloere peruaan om 5h 's ochtends werd aangeboden ... hemels drankje zat er in :9 )
Plaats reactie