Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Re: Café Verweggistan

Bericht door LaosFan »

Ik was afgelopen week behoorlijk ziek. En nu nog erg zwak. Morgen moet ik helaas 70/80 km rijden voor een nieuw visum.... Ik vreesde voor Malaria of Dengue maar dat bleek het gelukkig niet te zijn. Ik heb me flink beroerd gevoeld en het ziekenhuis in Pakse ook eens van binnen mogen zien. Vies en oud en open afvalzakken onder de ramen waar patienten liggen. Het is natuurlijk een Derde Wereldland. Pakse is de vierde stad van het land (rond de 100.000 tot 130.000 inwoners) maar de gezondheidszorg....

Bolletjeom: ik lees het net: van harte welkom! Mail tegen die tijd nog even. Zou de tweede keer zijn dat ik je ontmoet. En voor de tweede keer in Laos :)
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Grmbl.. De weersvoorspellingen voor Slovenië zien er niet al te best uit de komende tijd.. En dat geldt ook voor de Italiaanse en Kroatische regio's bij de Sloveense grens. Vrij veel regen, niet echt fijn om dan te kamperen in een vouwwagen waarvan we niet weten of ie waterdicht is :P Wagen we het erop, of kiezen we toch voor een andere bestemming?
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Niets is zo veranderlijk als het weer..... Ik had voorspellingen van 20 graden in Finland, toen ik er drie dagen later was...was het 30!
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

M'n ouders zijn net terug van 2,5 week Zweden, Finland en Noorwegen (met Oad, dramatisch slecht georganiseerde reis), die hebben daar ook de hele tijd prachtig weer gehad, temperaturen tussen de 20 en 25 graden. Alleen op de Noordkaap was het even bar en boos, koud, nat en slechts enkele tientallen meters zicht. Maar verder was het daar beter en constanter dan hier...

Overigens, welke sites gebruiken jullie meestal voor het weer? Voorheen keek ik meestal op CNN, maar naar mijn idee gaan die altijd uit van het worst case scenario. Als er vandaag ook maar heel even een buitje zal vallen dan is het vandaag dus regenachtig, op dat niveau. Nu kijk ik meestal op Weather.com, die geven het sowieso veel meer in detail aan (tot op het uur zelfs), maar belangrijker nog, de voorspellingen kloppen meestal ook heel behoorlijk. Iemand wellicht nog andere goede sites?
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Menasil, je hebt gelijk hoor. We hebben de knoop doorgehakt, we gaan maar gewoon en zien wel wat het ons gaat brengen. De vouwwagen is ingepakt, de auto moet nog en de toko moet nog even schoon.

Oei.. Slecht zicht op de Noordkaap, dat hadden wij ook. Erg jammer! Balen ook trouwens dat het zo slecht georganiseerd was :( Hopelijk hebben ze nog wel van hun reis kunnen genieten!

Ik probeer altijd op regionale KNMI sites te kijken, zeg maar.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik kijk op de Yahoo-app op m'n foon. Zit er standaard op, en klopt eigenlijk gehoorlijk goed!

Nadat ik 2 uur in een bus van Utrecht naar den Bosch heb gezeten zit ik eindelijk in een trein. 1,5 uur vertraging, zonnetje, ik kom al helemaal in vakantiestemming! (Maar ik moet maandag gewoon weer werken...)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Reismeis schreef:Oei.. Slecht zicht op de Noordkaap, dat hadden wij ook. Erg jammer! Balen ook trouwens dat het zo slecht georganiseerd was :( Hopelijk hebben ze nog wel van hun reis kunnen genieten!
Vooral Noorwegen was prachtig, maar ze hadden een reisbegeleider die er 15 jaar geleden ooit één keer eerder geweest was en dus nu praktisch niks wist, een chauffeur die de reis voor het eerst deed (en waarschijnlijk ook voor het laatst, de reis was ook bij de chauffeurs bepaald niet geliefd). Met als gevolg dat ze geen van beiden de route kenden, geen van beiden wisten waar je ergens kon stoppen, en ook geen idee hadden waar je met een groep van ruim 40 man (wat me op zichzelf al een verschrikking lijkt) onaangekondigd kon gaan lunchen. Daarnaast waren de reisafstanden veel te lang, naast diverse overtochten per veerboot hebben ze liefst 6500km gereden, met diverse reisdagen van meer dan 600km. En als je dan zulke afstanden grotendeels moet afleggen met een grote bus op bochtige bergwegen waar je maximaal 60 kan/mag rijden, dan komt de chauffeur ook al snel in de problemen met de rijtijdenwet. Kortom, een slecht samengestelde reis die ook slecht werd uitgevoerd.
Reismeis schreef:Ik probeer altijd op regionale KNMI sites te kijken, zeg maar.
Dat kan uiteraard ook. Ik kijk soms ook wel op TV, maar dat is dan altijd voor de korte termijn. En zelfs die kunnen er soms enorm naast zitten, zoals eerder dit jaar in Tokyo, dat iedereen voor de hele dag regen voorspelde en er een een uur later een bak sneeuw naar beneden kwam...
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Voor internationale weerberichten keek ik vroeger altijd bij Yahoo Weather, tegenwoordig kijk ik bij Google Now. Deze kan je ook gewoon ophalen in Google zelf. Typ 'weer' als je op locatie bent (en 'weer [plaatsnaam]' als je nog niet op locatie bent) en je krijgt de weersvoorspelling in Google. Is ook nog eens redelijk nauwkeurig. :)
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

@Laosfan: Beterschap!!!!!
@Wizz: Een vriendin van me heeft dezelfde reis gedaan met OAD. Was er positief over, maar toen ik haar reisschema zag, schrok ik wel van de reisafstanden. Grote groep hadden ze ook zeg! Maar lekker weer was het daar zeker in Scandinavië in de week dat ik er was :)

vanavond maar eens de foto's tevoorschijn halen. Een sd kaart is kapot gegaan en niet meer te redden geweest :( Dus ben van Dusseldorf de foto's kwijt evenals de heenreis naar Kuopio...maar gelukkig van de rest wel foto's! Nu eerst even boodschapjes halen en dan lekker boekje lezen op het balkon. Het huishouden komt wel! Gisteren naar een festival geweest en vrijdag was ik naar het skeeleren. Was leuk daar een Poolse kennis te treffen die onverwacht toch mocht deelnemen en haar even te spreken!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Oh een heerlijk weekend is alweer voorbij. Weer veel mooie shows gezien tijdens Deventer op stelten en vandaag vooral lekker relaxt in het park muziekje luisteren. Echt een vakantie gevoel.

Morgen weer aan de bak, er worden bij ons filmopname gemaakt voor het programma "een dubbeltje op zijn kant" dus moet van te voren nog maar ff over kleding nadenken. 0_0
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

Zelf kijk ik altijd bij google voor het weerbericht, of op weeronline voor de lange weersverwachting al haal ik er zelf wel altijd al wat graden af.

Verder was mijn weekend niet zo super boeiend, wel vanmiddag nog even toerist in eigen stad geweest door te gaan kijken naar de levende standbeelden. Wat natuurlijk helemaal niet erg is met zon lekker weertje.

En nu komende week nog een weekje knallen op het werk (DRUK!, al mag je daar niet echt over klagen eigenlijk in deze tijden) en dan volgend weekend een dansje wagen op XO live in best, nu al zin in!
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

menasil: Bedankt nog. Ik ben weer opgeknapt. Al voel ik me nog geen 100% nu.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Sjeeeeeeeeee.. Als het hier onweert, dan onweert het ook goed!! We zijn de vouwwagen bijna uitgestuiterd door de harde klappen :p Manlief slaapt alweer, ik lees een Quest, doe wat sudoku's en vraag me intussen af wat voor modderpoel het buiten is.......... En ik moet zo nodig plassen......... (ja, uitgerekend nu het hoost!) Bwehhh ik wil ook slapen.........
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Slovenië, was het niet. Hopelijk snel beter weer.
In België lekker weer maar manlief en ik gesneuveld door maag en darm virus. Binnen blijven en diarree
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Op weg naar schiphol voor trip naar Japan.
Nog nooit zo'n zware tas gehad. Geen idee waarom ik nu ineens slecht wordt in licht reizen !?!?

Tot over drie weken
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie