Nu we toch bezig zijn over Indië en taxi's ...
't Is vrij normaal dat je midden in de nacht in Delhi landt.
De Lonely Planet waarschuwt ervoor om dan de luchthaven niet te verlaten en om een taxi te reserveren via een bureautje binnen. Het zou, eens buiten de luchthaven, niet veilig of betrouwbaar zijn.
Kohraya zou Kohraya niet zijn als hij zich door zulk gezever van de Lonely Planet liet leiden
Ik dus naar buiten rond 3h00 en mee gegaan met de eerste de beste taxichauffeur die me aansprak.
Het treinstation, daar wou ik zijn, en daar zou hij me ook heen brengen voor een redelijk bedrag dat we op voorhand afspraken. Daar aangekomen is alles echter nog donker en verlaten.
"Oh, sorry sir ... station closed"
"Ja kerel, dat moet gij toch op voorhand ook weten!"
"Oh ... 10 years ago it was the last time that I was here"

... "Wat een onzin!" (in 't engels klonk het sterker)
Hij wist echter een bureautje waar je op voorhand tickets kon kopen. Zo zou ik geen tijd verliezen. Dus bracht hij mij er heen ... door een wirwar van donkere straatjes.
Aangekomen bij het enige plekje waar licht brandt, stopt hij en leidt hij me naar binnen. Nog net zie ik een deur dichtgaan van een kamer waar 2 toeristen aan een bureautje zitten. Ik doe mijn verhaal in een andere kamer en ze zeggen dat ik inderdaad via hen tickets kan regelen. Ik moet het echter zelf regelen via de telefoon, maar zij zullen me het ticket bezorgen.
Zij draaien het nummer en ik vraag een ticket naar Jaipur (als ik me goed herinner).
"Oh, sorry sir ... today fully booked" hoor ik aan de andere kant van de lijn.
Verdorie! "En morgen?"
"Also fully booked sir."
Dam ned! En dan begint het spelletje denk ik (wat ik niet weet, is dat het spelletje al lang bezig is).
Er wordt mij een busticket aangeboden. Peperduur!
"No way! I travel cheap, no luxury!"
Ik zeg hun dat ik het zelf wel zal uitzoeken en of ze me geen hotel kunnen aanbieden. Tuurlijk kunnen ze dat. PEPERDUUR !
Op mijn vraag of ze niets hebben in de lage prijscategorie, vouwt die kerel zijn armen over elkaar, schudt 'nee' en doet verder niets meer.
Daar sta je dan, midden in de nacht, in het besef dat je helemaal niet met het station hebt gebeld maar met een handlanger (misschien de broer van de taxichauffeur).
Ik ga dus naar buiten, waar de taxi nog staat te wachten, en vraag hem me terug naar de luchthaven te brengen. Ik beghin wel van voor af aan opnieuw.
"Oh sorry sir, no fuel."
Milledjue!!!

"Hel en verdoemenis, hoe dacht je dan verder je job uit te oefenen vandaag?"
En als bij een mirakel zit er plots benzine in zijn tank.
Op weg naar de luchthaven zegt hij dat ik wél twee ritten moet betalen nu.
Ik ben om te ontploffen! Net een lange vliegreis achter de rug, en al twee uur dat ze me met m'n voeten aan 't rammelen zijn, en dan hoor je zoiets van degene bij wie alles begon.
Die taxichauffeur ontploft ook en gebiedt me uit te stappen als ik de tweede rit niet wil betalen ...
Ik vertik het om toe te geven. 'Zwichten' staat op zo'n moment niet in mijn woordenboek.
We rijden uiteindelijk (stukje censuur hier) toch verder en passeren het treinstation opnieuw. Er brandt licht ... ik ben gered
"Thank you sir. See you (never again I hope)"
Vanaf de taxichauffeur, tot het reisbureautje tot het valse telefoontje was dus één
complot om me op de één of andere manier op te lichten. Idem voor die 2 andere sukkelaars die ik niet meer heb zien buiten gaan.
Wél leuk om eens meegemaakt te hebben