Al lange tijd ben ik gefascineerd door overland reizen, niet alleen omdat je veel meer ziet en het een interessantere ervaring is dan vliegen, maar ook omdat het gewoon ernorm gaaf is om maar even per trein/bus naar de andere kant van de aardkloot te reizen

Nu wil ik, mocht ik tegen die tijd genoeg geld gespaard hebben, begin 2014 vanaf Amsterdam naar Thailand reizen, enkel met bus en trein. Amsterdam > Moscow > Beijing > Hanoi > Bangkok. Met natuurlijk de nodige tussen gelegen stops

Ik heb gelezen dat het bij Russische booking offices in Moskou het voordeligst is een kaarte te bemachtigen, maar dat je dan niet altijd weg kan wanneer je wilt. Aan hoe veel vertraging moet je dan ongeveer denken? Ik ben sowieso van plan even in Moskou te blijven uiteraard, maar hoef er niet 2 weken rond te hangen

Ook heb ik gelezen dat de leukste trein de gene met de Mongoolse handelaren is. Maar de uitleg over hoe deze te vinden is nogal vaag, iemand enig iedee?
Wat zouden de overige treintickets ongeveer kosten van Beijing totaan de grens van Vietnam?
Heb nog meer vragen maar een beetje haast, dus dat komt later wel. Al iemand tips of ervaring heeft zou ik dat graag horen

Bedankt