Wij gaan in de zomervakantie weer naar Slovenië en verblijven dan dicht bij de Italiaanse grens. Nu willen we ook graag wat van Italië zien, en wel van deze regio:
Ik heb op internet al vrij veel bezienswaardigheden gevonden en ik ben er inmiddels achter dat hier maar weinig toeristen komen (

), maar ik ben stiekem op zoek naar de echte 'hidden gems'..... Natuur, cultuur, historie, alles is welkom. Ook ben ik op zoek naar info, tips, ervaringen m.b.t. het rijden in het noorden van Italië. Zijn er tolwegen (hoeveel tol moet je over het algemeen betalen), of heb je een vignet nodig?
En: Is Venetië te doen in een dag? Is het écht de moeite waard of is het 'overrated' en moeten we het links laten liggen? We hoeven niet zo nodig een gondelvaart te doen

Het is zeker 2,5 uur rijden en als het écht de moeite waard is hebben we dat er wel voor over. Kun je daar makkelijk je auto parkeren (en hoe hoog zijn de parkeerkosten?), of is het verstandig om het laatste stukje met de trein of de bus af te leggen?
En alle overige info betreffende Italië is welkom