Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
zaratoestra
Reisexpert

Re: Café Verweggistan

Bericht door zaratoestra »

Globeskater, zo gek die fietstocht van jou. Ik doe het je niet na hoor

Gisteren op één, Belgische tv zender, Tomtesterom gezien. Die kerel heeft de Marathon du Sable gelopen. Het zijn heruitzendingen maar had ze nog niet gezien.
Hier ook druilerig weer...hopend op beter weer nu toch. 2 dagen thuis van het werk... niets doen! En fotoalbums maken.
Sander, ik wil je filmpje ook wel eens bekijken...maar eerst maar even de afwas van gisteren. :-)
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

@Laosfan: VAn ons mag je altijd schrijven:)
@Globeskater, erg knap!!

Overigens moet ik bij overgeven altijd stoppen met sporten van m'n instructeur. Gelukkig nog nooit gebeurd, maar bij mensen om mij heen wel. Ook bij duizeligheid moeten we aan de kant. Probleem bij bootcamp is dat je wordt uitgedaagd je grenzen op te zoeken maar ook weer niet er volledig over heen moet gaan en de juiste balans moet vinden daartussen.

Mijn pools toetje was mislukt... het zag er niet uit zoals ik dacht dat het eruit moest zien. Of ik heb het verkeerde zakje gekocht. Je hebt van die smerige fruitsoepjes en daar smaakte deze ook naar terwijl ik dacht dat er pudding uit most komen ;) in ieder geval was deze totaal niet lekker hahaha

Verder doe ik sinds 1,5 week mee aan een online workoutprogramma naast bootcamp. Wel even pittig...maar volgens mijn persoonlijk trainer moet het lijf nog wennen aan 3x per week sporten :) Vanavond lekker weer naar cabaret en vrijdagavond weer bezoek voor m'n huisje.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

@menasil, het ligt er wel aan om welke reden je overgeeft denk ik... ik heb in verleden met schaatsen een tijdje elke keer dat ik op het ijs stond last van overgeven gehad.. maar dat kwam omdat mijn maagklep niet zo goed sluit... bij de elfstedentocht was het wel deels heel diep gaan en is het deels lastig om je eten te verteren ;) met duizeligheid is het wel oppassen maar ook daar liggen de redenen per persoon weer verschillend.. bij de elfstedentocht heb ik even rustig gezeten, en daarna rustig een bouillon en banaan gegeten en toen ging het wel weer... maar het is niet iets dat je elke keer moet doen ;)

trouwens met dat online programma heb je dan ook contact met andere sporters om eventueel samen te sporten? enne jammer dat je Poolse toetje mislukt is ;)

@zaratoestra, het weer lijkt nog niet echt beter te worden.. 10 graden eind van de week en nachtvorst? ik kan me mijn examen tijd nog herinneren lekker warm en zonnig, heel anders dan nu :S en fotoalbums maken moet ik eigenlijk ook nog doen ;)

Ik ga vanmiddag in Rotterdam een rondvaart maken en dan uiteten met mijn vriend, en dan morgen met vrienden karten in de Uithof in Den Haag.. leuke dingen dus weer =)
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

ATG heeft qua community een concurrent erbij.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Sunweb dat is toch van die achterlijke reclame met harry van sunweb 8)7 ... als alle mensen die daar mee vliegen net zo zijn als het stel uit die reclame dan wil je daar echt niets mee te maken hebben.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Zojuist een mail gelezen dat het project wat ik wilde starten misschien toch niet met mij door kan gaan. Ik zou 3 maanden aan de slag willen maar wel met een compensatie van mijn kosten. Niet veel, want dat hoeft niet, maar een euro of 7/8 per dag zou al voldoende zijn. En ik verwacht dat dat met het plan ook zeker terug zal komen. Maar na polsing lijkt het erop dat ze 'geen vrijwilligers willen gaan betalen'. Ik woon hier en heb dus geen flinke inkomsten, situatie lijkt me dan ook een klein beetje anders. Maar goed. Ik wacht maar af. Maar het lijkt erop dat dit plan in duigen zal vallen. Heel jammer en een behoorlijke domper...
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Rick schreef:ATG heeft qua community een concurrent erbij.
Lijkt me idd gericht op een andere doelgroep : )

Alleen de voorbeeldvragen al:
"Mag mijn chihuahua mee in het vliegtuig? En valt een rum cola ook onder all-inclusive?"

_O-
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Tikva schreef:Sunweb dat is toch van die achterlijke reclame met harry van sunweb 8)7 ... als alle mensen die daar mee vliegen net zo zijn als het stel uit die reclame dan wil je daar echt niets mee te maken hebben.
Dat klopt, vreselijke reclame. _O- Maar ik ben wel benieuwd of zoiets daadwerkelijk aan gaat slaan. Het blijft namelijk een reisorganisatie en geen 'open' community. Het is wel een interessante ontwikkeling om te zien. :)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Rick schreef:
Tikva schreef:Sunweb dat is toch van die achterlijke reclame met harry van sunweb 8)7 ... als alle mensen die daar mee vliegen net zo zijn als het stel uit die reclame dan wil je daar echt niets mee te maken hebben.
Dat klopt, vreselijke reclame. _O- Maar ik ben wel benieuwd of zoiets daadwerkelijk aan gaat slaan. Het blijft namelijk een reisorganisatie en geen 'open' community. Het is wel een interessante ontwikkeling om te zien. :)
Volgens mij hebben Shoestring en Koning Aap al jaren een forum voor hun reizigers. Niks mis mee, je boekt een reis daar en als je vragen hebt over de reis dan stel je ze daar. Mensen die antwoorden hebben via de desbetreffende organisatie gereisd, dus kennen het klappen van de zweep. Daarnaast is het een stukje klantenbinding als je een leuk (voor die doelgroep) forum hebt.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
ehouse
Reisexpert

Bericht door ehouse »

Iemand thuis in het auto huren voor op vakantie te gaan? We zijn misschien van plan om een auto te huren om vanuit België een roadtrip te houden. Richting de Balkan is het plan (kroatie,slovenie, servie, bosnie).

Iemand die (goedkope) verhuurbedrijven kent? Kan je dat trouwens doen? Een auto huren en dan in het buiteland rond toeren?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

ehouse schreef:Iemand die (goedkope) verhuurbedrijven kent? Kan je dat trouwens doen? Een auto huren en dan in het buiteland rond toeren?
De meeste goedkope bedrijven staan dat niet toe. Eurocar en Hertz wel, maar die zijn duurder. Even goed de kleine lettertjes lezen.

Daarnaast vragen de meeste verhuurbedrijven heel veel geld per km wanneer je meer dan 100 km per dag wilt reizen. En daar zit je gemiddeld wel overheen als je naar de Balkan wilt. Dat is dus tientjes per dag extra! Je kan beter goedkoop naar bv. Dubrovnik vliegen en daar een auto huren.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Jenny schreef:Volgens mij hebben Shoestring en Koning Aap al jaren een forum voor hun reizigers. Niks mis mee, je boekt een reis daar en als je vragen hebt over de reis dan stel je ze daar. Mensen die antwoorden hebben via de desbetreffende organisatie gereisd, dus kennen het klappen van de zweep. Daarnaast is het een stukje klantenbinding als je een leuk (voor die doelgroep) forum hebt.
Klopt heb het ook al vaker gezien, Estivant in Nijmegen heeft het bijvoorbeeld ook. Naast klantenbinding doen ze het ook voor de zoekmachines. Daarom vind ik het ook interessant om deze ontwikkeling te zien. :)
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

@Laosfan: Oh dat is wel jammer da thet niet doorgaat... heb je nu andere plannen?
@Globeskater: Idee achter programma is dat je korte, effectieve workouts doet van max 25 minuten en dat je geen excuus hebt omdat je het in je eigen tijd kan doen zeg maar.. dus nee er is niet echt contact met andere sporters, sowieso ligt het aan je level of je met elkaar kan sporten. Ik doe het naast m'n bootcamp en kan m'n bootcamp ook opgeven als training in het programma. Ook als ik besluit 30 km te gaan fietsen oid, kan ik dat noteren. Ik zou het ook niet zonder m'n bootcamp willen doen. Met de bootcamp sport ik met anderen en dit doe ik aanvullend om fitter te worden en wat niet op een verplicht tijdstip moet zeg maar. 2x bootcamp in de week is voor mij best wel zwaar namelijk dus dit is goede optie. Plus dat contact met m'n bootcamp instructeur goed is en ik dus ook heb aangegeven dit te doen en ik altijd tips kan vragen. Oefeningen uit bootcamp, komen bijna exact hetzelfde voor in workoutprogramma :)
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

@menasil: wat voor sport doe jij dan precies?? Bootcamp :-) klinkt wel stoer
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

zaratoestra schreef:@menasil: wat voor sport doe jij dan precies?? Bootcamp :-) klinkt wel stoer
Dit is een voorbeeld training: http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6Iv4#at=19
Ziet er best 'stom' uit als je het zo zit te bekijken maar het is dus gewoon fitness workout. Daarnaast doe ik nu dus via online programma nog 2x in de week iets extras en dat kan hardlopen zijn of eenzelfde soort oefeningen als ik in die bootcamp doe (bijvoorbeeld push up of een sit up of een squat beweging)
Plaats reactie