Zo zie je maar weer smaken verschillen. Ik vond maleisie nogal saai.Moira schreef: Ik vond en vind Maleisie in een woord geweldig.
Het is inderdaad een ontwikkeld land maar wel hele mooie natuur.
Ik vind de natuur in Maleisie mooier dan Thailand.
Van de 11 landen die we nu in Azie bezocht hebben had ik het op de 10e plek staan (alleen UAE staat lager)
En bijvoorbeeld penang "Het eiland Penang met de stad Georgetown zouden volgens de Rough Guide echt must see-s zijn in maleisie. Niet voor de eerste keer zijn we het absoluut niet met ons guide book eens. Het is een drukke viezige stad waar de "attracties" niet bijzonder goed onderhouden zijn. Penang lijkt wel een chinese enclave (35% van de bevolking in maleisie is chinees) en dat zijn niet echt mijn favoriete mensen. Niet klantvriendelijk, ze geven je het gevoel dat je blij mag zijn dat ze een hotel/taxi/... vrij hebben, ze proberen ook telkens net nog wat extra geld overal uit te persen, een lach kan er niet van af en ze kunnen duidelijk wel wat kleding/make-up/verzorgingsadvies gebruiken"
Maar ja ik zou ook nooit zo kunnen reizen als jullie, overal zooooo lang blijven hangen. En dat heb je zoveel tijd en dan besteed je er zo weinig van in het geweldige Laos.