Thailands eilandhoppen

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Krijntje

Thailands eilandhoppen

Bericht door Krijntje »

Goedemorgen allemaal,

Na een aardig tijdje gereist te hebben ben ik van plan om de komende weken eens wat eilanden te bezoeken van Thailand (en mogelijk ook Maleisie).

Mijn doel is dat ik 3 April aankom in Singapore om een vriend op te halen en vervolgens weer met hem richting Bangkok te gaan (voor de 3e keer dan -O- ) om vervolgens naar Cambodia te gaan en vanuit daar maar weer eens verder te kijken wat de reis voor afwendingen maakt.

Nu ben ik zeer voorstander van ter plekke beslissen waar ik heen ga maar wordt ik kriegel van de vele KO eilanden.

Heeft iemand een korte 'Tutorial' waar de verschillen tussen de eilanden kort zijn uitgelegd zodat ik enigsinds weet waar ik heen ga? De enige die ik ken bij naam is natuurlijk Ko Pang fullmoon Yang.

Ik hoor het! Groet,

Krijn
Erik
Site Admin

Re: Thailands eilandhoppen

Bericht door Erik »

U vraagt wij draaien:
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/th ... si402.html
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/th ... 15352.html

Moet in ieder iets helpen om een beeld te vormen lijkt me.
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Krijntje, wat zoek je precies en hoeveel tijd heb je?
Ik zit momenteel op Ko Lanta en heb een behoorlijk aantal eilanden aan de Andaman kust bezocht.
Ik kan je misschien verder helpen, maar vind je vraag nog wat vaag : )
Kun je iets specifieker zijn? (kan moeilijk van ieder eiland een uitgebreide omschrijving schrijven)

Zoek ook even in het forum. Ik heb namelijk al vaker gereageerd op soortgelijke vragen of kijk op mijn blog voor meer (persoonlijke) info.
Als ik je nog kan helpen, hoor ik het graag!

Siem
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Krijntje

Bericht door Krijntje »

Okee komt i,
Ik ben nu 5 maanden onderweg en wil weer even terug naar een relaxte omgeving die niet al te duur is, een beetje een mix tussen feesten, gezellig praten en omringd door backpackers en geeeen vakantiegangers.
Mijn tijdspad maakt niet veel uit, ik heb enkel de eilanden nodig die lekker ontspannen (lees: kampvuurtje, zitten/liggen op een kussentje of op de grond) en betaalbaar zijn (budget 1000 bath per dag MAX). Elke besparing maakt het mogelijk voor mij om langer weg te blijven. Ik heb daarbij geen enkele eis aan luxe. Een hangmat is bij wijze van goed genoeg voor mij om in te slapen, gooi ik mijn bagage wel in een restaurant voor een kleine vergoeding.

Mijn reis duurt nu nog +/- 10 maanden dus over tijd hoef ik niet bepaald in te zitten.
Tempels, musea, forten en koninklijk paleizen interesseren me niet meer maar ik ga meer voor de activiteiten en avonturen. Wat hiken, bergen op, avontuurlijke dingen, een mooi rondje rijden interesseert mij veel meer.

ookal heb ik nu maar 3 weken voordat ik een meetup met een vriend heb in singapore, ga ik zeker nog een tijd spenderen aan de stranden, alleen weet ik nu nog even niet precies wanneer dat is. (Mijn reisplannen zijn daarvoor simpelweg te vaag door de ontmoetingen die ik heb de komende weken.)

@ Travellator: Heb je een top3 passend bij de bovenstaande beschrijving?

@ Erik: Mooie guild! thanks for the lookup!
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Heb een aardig overzicht gevonden op http://www.travelfish.org/feature/43...
Travelator
Reisexpert

Oké, je hebt een aantal opties...

Je kunt gaan voor de combi Samui-Phangan-Tao, wat ik zelf niet zo vind passen bij jouw vraag, maar dat is voor drie weken een goede optie.
Ik ben alleen op Ko Tao geweest en vond het daar veel te druk en lastig om aan de drukte te ontsnappen. Samui en Phangan zijn nog drukker, naar het schijnt.

Dan kun je gaan voor de omgeving van Krabi en Phuket.
Krabi is mooi, Phuket ken ik niet goed genoeg. Wat ik ervan gezien heb, vond ik vreselijk, maar er zijn mensen die beweren dat ook hier nog rust en natuur te vinden is. Eventueel kun je dat combineren met Ko Phi Phi (zeer toeristisch, veel feesten, maar wel mooi) en Ko Jum (lekker rustig en echte backpackers sfeer) en/of Ko Lanta (gemiddeld toeristisch, lekker groot en veel te doen en te zien).

Dan zijn er nog de Trang Islands, waar je ook lekker kunt hoppen. Daar valt ook weer Ko Lanta onder en verder is er nog Ko Muk voor het backpackers sfeertje (hoewel minder dan op Ko Jum), Ko Kradan en Ko Ngai voor het snorkelen (weer wat duurder en toeristischer - zelf nog niet geweest) en Ko Libong (prachtige natuur en erg rustig, de locals zijn hier nog super vriendelijk en oprecht en willen je niet alleen het geld uit de zak kloppen).

Verder is er het Tarutao National Park met Ko Tarutao (heel ongerept, veel wildlife, lekker kamperen op het strand), Ko Bulone Leh (mix van backpackers sfeertje (meer in de jungle) en families (met name in de hutjes op de stranden -> zijn wat duurder), Ko Lipe, weer wat toeristischer, maar wel prachtig, vooral om te snorkelen!), Ko Adang en Ko Rawi (beide niet geweest).

En als laatste zou je Ko Payam en Ko Chang bijvoorbeeld kunnen combineren met het Kao Sok NP.
Over Ko Payam en Ko Chang heb ik het artikel geschreven waar Erik je naar verwezen heeft.
Deze laatste optie vind ik het meest passen bij jouw vraag, zo heb je een mooie combi van verschillende dingen, maar ik weet niet of het op je route ligt.

Zo, toch een omschrijving van alle eilandjes; take your pick!
De storthoop heeft gesproken : )

Travelator
Reisexpert

Ook Tezza heeft een mooi overzicht! (al is zijn site wel wat verouderd)

Als je er NOU nog niet uitkomt...!

Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Krijntje schreef:
Na een aardig tijdje gereist te hebben ben ik van plan om de komende weken eens wat eilanden te bezoeken van Thailand (en mogelijk ook Maleisie).
Wat jij graag wilt vind je denk ik op de Perhentians. :)
Travelator
Reisexpert

Globetrot schreef:
Krijntje schreef:
Wat jij graag wilt vind je denk ik op de Perhentians. :)
Haha, smaken verschillen, maar daar ben ik het mooi niet mee eens...
Ik vond (als enige, volgens mij) de Perhentians helemaal niet leuk en ook lang zo mooi niet als veel eilandjes aan de Andaman kust.... :X :?
Bovendien zijn de Perhentians (Maleisië in het algemeen) een stuk duurder dan de Thaise eilanden...

Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

0_0 Je meent het?
Travelator
Reisexpert

Globetrot schreef:0_0 Je meent het?
Yep, sorry....
Mijn reisgenote en ik begrepen allebei voor geen meter waarom iedereen altijd zo lyrisch is over Perhentian Islands...
Ik vond Kecil aan alle kanten druk, smerig (nog nooit zoveel afval bij elkaar gezien), luidruchtig en duur.
Besar was iets beter, maar jammer dat je niet lekker op eigen houtje over het eiland kunt toeren. Dat vond ik op Tioman overigens ook. Ik miste op de eilandjes in Maleisië een klein beetje infrastructuur...
Raar maar waar! Het zal wel aan mij liggen 8-)

Plaats reactie