Eventjes zeuren bij begrijpende zielen

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
jaydee
Reisexpert

Re: Eventjes zeuren bij begrijpende zielen

Bericht door jaydee »

El Niño schreef:Eén tip ouwe parlementariër: het is niet "ik vindt" O-) .
hahaha wijsneus
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

bolletjeom schreef:mijn god....je lijkt wel een leraar.... >:)
ondergetekende zoekt opleidingsplek als zij-instromer. liefst 1ste-graads biologie, maar 2de-graads scheikunde, natuurkunde of NASK mag ook.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Bedankt voor het wijzen op de fout. Erg stom inderdaad.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Even een oud-draadje opnieuw leven inblazen....
Helppp! Ik heb het weer :-)
Afzoeken van reiswebsites, op zoek gaan naar goedkope tickets, mijmeren over vorige reizen...
Actief op zoek naar een nieuwe bestemming. Om dan uiteindelijk maar niet te gaan denk ik want 'tja, we willen nu eenmaal niet teveel geld uit geven.'
We zijn nu 7 maand terug van ons jaartje reizen en heb zoveel zin om nog eens geconfronteerd te worden met andere culturen, gewoontes,, eten, taal, gebouwen, natuur...even moeite te moeten doen om ergens te geraken, iets te bezoeken,....
Wil ook wel een weekje citytrippen ofzo, maar ook weer niet want uiteindelijk ben je toch weer meer geld kwijt dan je dacht.
Kijk ook wel even naar groepsreizen voor een weekje of 10 dagen maar dan lijkt meer dan 1000 of 1500 euro opeens heel veel.
Ik kan precies niet meer normaal naar geld kijken - los van het feit dat je toch wel even spaart aan 1000 euro - maar dan denk ik in termen van: hmm, 1000 euro, daar kunnen we in azie met 2 een ganse maand van leven. En dan wil ik het opeens niet meer uitgeven.
Sorry dat ik hier de zaag uit hang . Ik heb het helemaal niet slecht maar het reisvirus steekt weer de kop op.
boehoe!!!

In april of mei 2014 vertrekken we opnieuw voor 6 tot 10 maand en dat zijn natuurlijk goede vooruitzichten...maar nu wil ik ook even weg :-) Wat kan het leven hard zijn :-)
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Als je snel bent kan je echt nog goedkoop een leuke uitgebreide stedentrip boeken. Zou zijn wij vorig jaar een kleine week naar andalusie geweest en eerder naar de Algarve. In het laagseizoen konden we voor 10 euro per dag een auto boeken om naast de steden wat te zien, 15-25 euro voor een hotel en eten kan ook redelijk goedkoop voor een 10 euro.

Beide reizen hebben incl vliegtickets voor een kleine week rond de €500 gekost voor 2 personen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
zaratoestra
Reisexpert

@tikva: de dagen die we voorlopig vrij hebben zijn maandag 25 maart tem dinsdag 2 april. Is het dan niet frisser daar??
Alhoewel, nu hebben we slovenie op het oog en da's ook nog gewoon Europa he
Als je snel bent?? wat bedoel je hiermee?
Jullie boekten de auto apart, de accommodatie ter plekke en de vluchten via ryanair vermoed ik??
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Snel bedoel ik niet wachten tot mei ofzo want dan zijn tickets en auto's weer veel duurder. Wij hebben alles los geboekt ja, ticket ryanair, auto via bookingssite, hotels via booking.com
Weer zou je even moeten kijken ik weet niet wat jij zoekt. Wij waren er eind november en toen was het vergelijkbaar met lekker herfstweer bij ons. Slovenie klinkt ook leuk. Als je maar een specifieke week heb zou ik eerst kijken waar je met ryanair etc goedkoop heen kunt.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
zaratoestra
Reisexpert

ja, zo deden wij het voorheen ook... maar eigenlijk wil ik stiekem naar egypte. Dus nu even beslissen of we een ticket nemen via ryanair of toch gewoon afwachten en een last-minute proberen regelen naar egypte.
Eigenlijk heb ik ook geen zin om ergens heen te gaan waar ik al bepaalde verwachtingen van heb: en dan vallen spanje, italie, ...al af.
Voor slovenie moeten we nog even het antwoord van kennissen van ons afwachten want die wonen daar en we zouden ze dan gaan bezoeken.
En eigenlijk ben ik gewoon moeilijk aan het doen, heb zin om gewoon mijn backpack te pakken, een vlucht te nemen en maanden weg te blijven... alleen kan het nu even niet.
Ben jij nu eigenlijk al bevallen??
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Misschien maak ik het met mijn antwoord moeilijker, maar wanneer je er het geld er niet voor hebt waarom dan juist niet gaan? Des te groter de beloning wanneer je straks weer voor een paar maanden weg kunt gaan. Een week nu staat (financieel gezien) gelijk aan meerdere weken in Azië? De vraag is dan ook of een dergelijk tripje tussendoor de reishonger gaat stillen of juist verder gaat aanwakkeren?

Zijn goedkope dagtripjes geen optie?
zaratoestra
Reisexpert

aan de ene kant heb je gelijk erik - maar aan de andere kant doen we nu al zooo zuinig aan dat ik af en toe het gevoel heb dat ik mijzelf wel eens mag belonen.
Voor onze vorige reis kochten we geen kleren, geen schoenen, geen etentjes, geen weeet ik veel wat niet. En heb daar nu even geen zin meer in.
Financieel kan het er wel af hoor maar vind het tegenwoordig steeds moeilijker om geld uit te geven net omdat ik steeds de balans op maak hoe lang ik er in het buitenland zou mee kunnen reizen.
Dagtrips deden we soms ook maar nu wil ik eens volledig ondergedompeld en 'ingezogen' worden als je snapt wat ik bedoel
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Nee de baby heeft nog geen zin in het koude weer (uitgerekende datum is de 28e). Je kunt ook sites zoals vakantieveilingen in de gaten houden. Is in ieder geval iets, er is nu wel een goede actie. Dit weekend nog naar Arnhem voor maar paar euro http://www.vakantieveilingen.nl/hotels/ ... rnhem.html
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

het eerste wat in me opkomt is inderdaad iets in NL of Belgie. weinig reiskosten, broodje uit de supernarkt, fiets huren, en je hebt een leuk weekend weg voor weinig.

ik zit nu in Barcelona (met en op kosten van mijn moeder). 3-gangen maaltijd voor 8 euro nu, dat is het geld niet. maar voor entree voor een kerk of museum leg je 10-20 euro per ding neer, dat is écht niet grappig als je op je budget moet letten!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

toen wij spaarde gingen we kamperen bij de boer.gewoon op zaterdg het tentje in de auto gooien, de AH tas onder de koelkast houden en de inhoud er in schuiven en op zondagavond weer thuis.
Gaf ons toch een heel erg vakantie gevoel.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Of wat dacht je van couchsurfen, zaratoestra? Boek voordelig een ticket en verblijf bij mensen thuis. Eten en uitstapjes hoeven niet veel te kosten.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Huizenruil of gewoon huis voor een paar weken verhuren.
Doen vrienden van mij uit Middelburg heel vaak, werkt super!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Plaats reactie