Dat kan goed, er vallen veel landen onder die regeling.Ferio schreef:Oekraïne heeft ook een soort van regeling met Australië.
Ferio schreef:Ik wil na 1 of 2 jaar niet terug naar Nederland, het doel is dus echt te blijven.
Dat hoeft dan waarschijnlijk ook niet, maar het geeft je wel de mogelijkheid om snel een visum te krijgen en eerst wat rond te kijken bijvoorbeeld. Je denkt dat Australie misschien het land van je dromen is (iets waar ik natuurlijk helemaal in kan komen) maar tot je hier bent kun je dat niet inschatten. Daarnaast kan het regelen van een werkvisum ontzettend veel tijd, energie en geld kosten, terwijl als je al in het land bent het een stuk makkelijker te regelen is. Australiers zijn niet zo van mensen aannemen zonder dat ze je gezien hebben en vooruit plannen is ook niet hun sterkste punt wat versterkt wordt door een opzegtermijn van je baan van gemiddel 2-4 weken. Mocht je door een staat worden gesponsord is het wat makkelijker qua baan, omdat je dan vrij bent om te werken waar je wilt binnen die regio of staat. Maar voor een staat sponsorship geldt ook weer dat het erg veel tijd, energie en geld gaat kosten.
Als je gesponsord wordt, kan je vriendin zeer waarschijnlijk meeliften als partner op je visum mits je kunt aantonen dat jullie een langdurige, stabiele relatie hebben dmv gedeelde huur, bankrekeningen, verklaringen etc. Maar daar vraagt de immigratiedienst tzt dan wel naar.
Zie het Xpdite forum wat ik eerder vermeldde. Dat zijn allemaal Nederlanders in hetzelfde of vergelijkbare schuitje.Ferio schreef:Is er ergens een topic waar Nederlands uit zijn genodigd door een state om werken? Dit is voor ons de makkelijkste weg, omdat we gelijk ons beroep kunnen uit oefenen en niet elke 6 maanden van werkgever hoeven te veranderen.
Je kunt heel veel dingen zelf vinden de immigratiewebsite en het Xpdite forum dmv oudere berichten etc, veel is op het internet terug te vinden. En omdat ieder persoon een ander verhaal, is het visumverhaal etc voor ieder persoon anders. Je zult niet al je antwoorden op een standaardwebsite oid terugvinden!
Via de Visa Wizard op de immigratiewebsite kun je door middel van het beanwoorden van vragen erachter komen voor welk visum jullie in aanmerking komen.