Wonen in Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Kims
Reisexpert

Re: Wonen & Werken in Australië. (staat uitnodiging?)

Bericht door Kims »

Hi,
Ferio schreef:Oekraïne heeft ook een soort van regeling met Australië.
Dat kan goed, er vallen veel landen onder die regeling.
Ferio schreef:Ik wil na 1 of 2 jaar niet terug naar Nederland, het doel is dus echt te blijven.

Dat hoeft dan waarschijnlijk ook niet, maar het geeft je wel de mogelijkheid om snel een visum te krijgen en eerst wat rond te kijken bijvoorbeeld. Je denkt dat Australie misschien het land van je dromen is (iets waar ik natuurlijk helemaal in kan komen) maar tot je hier bent kun je dat niet inschatten. Daarnaast kan het regelen van een werkvisum ontzettend veel tijd, energie en geld kosten, terwijl als je al in het land bent het een stuk makkelijker te regelen is. Australiers zijn niet zo van mensen aannemen zonder dat ze je gezien hebben en vooruit plannen is ook niet hun sterkste punt wat versterkt wordt door een opzegtermijn van je baan van gemiddel 2-4 weken. Mocht je door een staat worden gesponsord is het wat makkelijker qua baan, omdat je dan vrij bent om te werken waar je wilt binnen die regio of staat. Maar voor een staat sponsorship geldt ook weer dat het erg veel tijd, energie en geld gaat kosten.

Als je gesponsord wordt, kan je vriendin zeer waarschijnlijk meeliften als partner op je visum mits je kunt aantonen dat jullie een langdurige, stabiele relatie hebben dmv gedeelde huur, bankrekeningen, verklaringen etc. Maar daar vraagt de immigratiedienst tzt dan wel naar.
Ferio schreef:Is er ergens een topic waar Nederlands uit zijn genodigd door een state om werken? Dit is voor ons de makkelijkste weg, omdat we gelijk ons beroep kunnen uit oefenen en niet elke 6 maanden van werkgever hoeven te veranderen.
Zie het Xpdite forum wat ik eerder vermeldde. Dat zijn allemaal Nederlanders in hetzelfde of vergelijkbare schuitje.

Je kunt heel veel dingen zelf vinden de immigratiewebsite en het Xpdite forum dmv oudere berichten etc, veel is op het internet terug te vinden. En omdat ieder persoon een ander verhaal, is het visumverhaal etc voor ieder persoon anders. Je zult niet al je antwoorden op een standaardwebsite oid terugvinden!

Via de Visa Wizard op de immigratiewebsite kun je door middel van het beanwoorden van vragen erachter komen voor welk visum jullie in aanmerking komen.

^O^
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Ferio

Bericht door Ferio »

Kims schreef:Hi,
Ferio schreef:Oekraïne heeft ook een soort van regeling met Australië.
Dat kan goed, er vallen veel landen onder die regeling.
Ferio schreef:Ik wil na 1 of 2 jaar niet terug naar Nederland, het doel is dus echt te blijven.

Dat hoeft dan waarschijnlijk ook niet, maar het geeft je wel de mogelijkheid om snel een visum te krijgen en eerst wat rond te kijken bijvoorbeeld. Je denkt dat Australie misschien het land van je dromen is (iets waar ik natuurlijk helemaal in kan komen) maar tot je hier bent kun je dat niet inschatten. Daarnaast kan het regelen van een werkvisum ontzettend veel tijd, energie en geld kosten, terwijl als je al in het land bent het een stuk makkelijker te regelen is. Australiers zijn niet zo van mensen aannemen zonder dat ze je gezien hebben en vooruit plannen is ook niet hun sterkste punt wat versterkt wordt door een opzegtermijn van je baan van gemiddel 2-4 weken. Mocht je door een staat worden gesponsord is het wat makkelijker qua baan, omdat je dan vrij bent om te werken waar je wilt binnen die regio of staat. Maar voor een staat sponsorship geldt ook weer dat het erg veel tijd, energie en geld gaat kosten.

Als je gesponsord wordt, kan je vriendin zeer waarschijnlijk meeliften als partner op je visum mits je kunt aantonen dat jullie een langdurige, stabiele relatie hebben dmv gedeelde huur, bankrekeningen, verklaringen etc. Maar daar vraagt de immigratiedienst tzt dan wel naar.
Ferio schreef:Is er ergens een topic waar Nederlands uit zijn genodigd door een state om werken? Dit is voor ons de makkelijkste weg, omdat we gelijk ons beroep kunnen uit oefenen en niet elke 6 maanden van werkgever hoeven te veranderen.
Zie het Xpdite forum wat ik eerder vermeldde. Dat zijn allemaal Nederlanders in hetzelfde schuitje.

Je kunt heel veel dingen zelf vinden de immigratiewebsite en het Xpdite forum dmv oudere berichten etc, veel is op het internet terug te vinden. En omdat ieder persoon een ander verhaal, is het visumverhaal etc voor ieder persoon anders. Je zult niet al je antwoorden op een standaardwebsite oid terugvinden!

Via de Visa Wizard op de immigratiewebsite kun je door middel van het beanwoorden van vragen erachter komen voor welk visum jullie in aanmerking komen.

^O^
Duidelijk verhaal! Ik dacht altijd dat het moeilijk was om na een tijdelijke werk-vakantie visum een vaste visum te krijgen.

Ik heb nog wel één vraag betreft de tijdelijke (werk vakantie) visum. Kunnen wij beide tegelijk vertrekken naar Australië? Niet dat ik b.v. over 4 maanden vertrek en m'n vriendin pas over 12 maanden?

Betreft het geld. Ik las dat er gemiddeld 5000,- AUD (4000 euro) moet worden meegenomen willen ze je toelaten. Dit geld per persoon? Dus ala 8000-10,000 euro voor ons beide?
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi,
Ferio schreef:Duidelijk verhaal! Ik dacht altijd dat het moeilijk was om na een tijdelijke werk-vakantie visum een vaste visum te krijgen.
Hoe het bij mij ging was dat ik net voor mijn WHV afliep een werkgever vond die me wilde sponsoren. Omdat mijn beroep ook gewild is, vroegen zij voor mij het visum gratis aan en ging vanaf toen voor mij een 'bridging visa' in. Dus tot mijn sponsorship werd toegekend zat ik op een overbruggingsvisum met dezelfde rechten als mijn WHV. Dat betekende dus dat ik kon meteen aan de slag bij hen. Bij mij werd het werkvisum een paar weken later toegekend, vrij snel. Maar dat is per beroep verschillend.

Kijk goed naar de vereisten om je beroep erkend te krijgen. Als verpleegkundige registreer je je bij de Nursing Board. Geen idee wat het voor jouw beroep is, maar dat kun je snel genoeg vinden op het internet of als je hier eenmaal bent.
Ferio schreef:Ik heb nog wel één vraag betreft de tijdelijke (werk vakantie) visum. Kunnen wij beide tegelijk vertrekken naar Australië? Niet dat ik b.v. over 4 maanden vertrek en m'n vriendin pas over 12 maanden?
Je kunt je WHV online aanvragen en wanneer je hem toegekend krijgt, heb je een jaar de tijd om te gaan. Vanaf het moment dat je voet op Australische bodem zet is hij dan een jaar geldig. Dus dat kun je zo makkelijk plannen met je vriendin.
Ferio schreef:Betreft het geld. Ik las dat er gemiddeld 5000,- AUD (4000 euro) moet worden meegenomen willen ze je toelaten. Dit geld per persoon? Dus ala 8000-10,000 euro voor ons beide?
Dat is inderdaad per persoon. Wordt niet vaak gecheckt, maar zeker als je geen retourticket hebt kunnen ze je vragen om te laten zien dat je genoeg financien hebt om in Australie te kunnen leven en eventueel terug te kunnen keren naar Nederland.

Succes met alles!
Ferio

Bericht door Ferio »

Thanks voor de antwoorden! Het is allemaal heel erg duidelijk nu! De planning is om in 2014 pas deze stap te ondernemen.

Hoe staat de economie er nu voor in Australië? Voorheen was alles positief, maar ik lees de laatste tijd veel negatieve dingen, werkloosheid etc?? Weet jij daar wat meer van af? Is het echt zo erg als sommige berichten/mensen zeggen?
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi,

De Australische economie boemelt aardig door hoor. Relatief gezien is hier bijna niets aan de hand, helemaal als je het vergelijkt met Europa. Het ligt er ook aan waar je bent in Australie en natuurlijk wat voor werk je precies doet. Al met al valt het erg mee.

Al enig idee waar jullie precies heen willen?
pallaver
Reiziger

Bericht door pallaver »

Australie slechte economie?? Weet niet hoe je daar nu bij komt. Australie heeft de mijnen door heel het land, vooral in WA en in SA hebben ze net olie gevonden in de zee.. Komt helemaal goed met die economie hier..

Voor state sponsorship moet je veel doen en als ik jouw was zou ik met mensen gaan praten wat er verstand van hebben (agent)

Wij kunnen hier wel van alles zeggen maar we zijn geen professionals.. Betaal een agent voor een intake gesprek en kijk daarna of je met hem verder wil gaan. Je kunt zo iemand alles vragen wat je wil en zal je ook antwoord geven.

Succes!
Plaats reactie