Wie is de reisleider (tv prog)
Re: Wie is de reisleider (tv prog)
Ik vond die hele grap van Rick trouwens erg onverstandig. Tsja, je zult rat op zich wel kunnen eten. Maar die dooie ratten lagen wel lekker in de zon te rotten! Ben benieuwd wat die ratteneter nu heeft. Als het voedselvergiftiging blijkt te zijn.......
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Zit nu de nieuwe serie van Wie is de reisleider? te kijken, weliswaar is het vooralsnog niet zulke idioterie als bij de eerste reeks, maar nog steeds is het toch vooral anti-reclame voor Fox. En je zal toch met die Pauline opgescheept worden, leuk koppie, maar reisleidster? Volgens mij heeft die vooral het idee zelf op vakantie te zijn met 20 reisleiders.....
(en dan moeten Gorden en Judith Osborn nog aan bod komen, brrr...)
(en dan moeten Gorden en Judith Osborn nog aan bod komen, brrr...)
- bolletjeom
- Reisexpert
ik heb het precies 5 minuten gezien en moest al wegzappen. Kon het niet aanzien.
' zo leuk!! Onze reisbegeleidster zag gelijk op de eerste dag al bavianen!'
heel knap.....in indonesie....tss
en dat fox dan ook nog vrolijk een makaak in beeld laat zien!
Ik bedoel, ze maken het programma niet maar ze zullen het toch wel zien voordat het uitgezonden wordt?
' zo leuk!! Onze reisbegeleidster zag gelijk op de eerste dag al bavianen!'
heel knap.....in indonesie....tss
en dat fox dan ook nog vrolijk een makaak in beeld laat zien!
Ik bedoel, ze maken het programma niet maar ze zullen het toch wel zien voordat het uitgezonden wordt?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Wij hebben ook gekeken, maar ik vond er deze keer geen fluit aan..
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
-
Qreply
Ik wil graag vragen of je nog kunt opgeven voor een nieuwe aflevering van "Wie is de reisleider".
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Dat zou je dan beter bij Fox of wellicht bij RTL kunnen vragen denk ik. Of meld je in ieder geval aan voor de nieuwsbrief van Fox, dan krijg je vanzelf bericht wanneer die reizen te boeken zijn.
Wat ik me wel afvraag: waarom zou je dat willen?
Wat ik me wel afvraag: waarom zou je dat willen?
Waarom? Aandacht tekort :p
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Ik heb weer smakelijk gelachen om de laatste afleveringen. Die Charly Luske maar zijn best doen om te onderhandelen en ondertussen als die mensen maar zuchten dat het zo lang duurt. Is toch ook niet handig om met een hele groep samen te gaan winkelen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Nou ja, wat vooral mijn bedenking erbij is is dat je wel gewoon de volle mep betaalt voor zo'n reis, maar dat er dan wel de hele dag een cameraploeg om je heen loopt, wat geheid gevolgen zal hebben voor het vakantiegevoel. Sowieso vraag ik me sterk af in hoeverre ze puur registreren of dat ze ook echt de regie voeren over de gebeurtenissen. Per slot van rekening is het maar saaie televisie als er niet zo af en toe een momentje van drama is...
Ik vraag me ook af of dit wel zo'n reclame is voor Fox. Het percentage idioten en autisten is wel erg hoog in deze groepen......dan gaat een normaal mens toch eerder richting een andere organisatie lijkt me.....
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Hoewel ik het zeker niet als goede reclame voor Fox zie lijkt het me vooral totale anti-reclame voor groepsreizen in het algemeen. Nog los van de bekende reisleider, de hele manier waarop groepsreizen hier worden neergezet bevestigd alle clichés die over zulke reizen bestaan (met name het van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat in groepsverband bezig gehouden te worden, zonder enige vrijheid), terwijl het er bij bijvoorbeeld een Shoestring, Djoser of Sawadee toch heel anders aan toe gaat.
Eigenlijk is dat wel zo ja....
Wat me ook opvalt is dat het de bedoeling lijkt dat bij Fox de reisleider wel allerlei dingen over geschiedenis enzo schijnt te moeten weten. Voor zover ik weet is de reisleider bij andere organisaties vooral begeleider die alleen dingen regelt enzo!? Of is dat idee inmiddels achterhaald?
Wat me ook opvalt is dat het de bedoeling lijkt dat bij Fox de reisleider wel allerlei dingen over geschiedenis enzo schijnt te moeten weten. Voor zover ik weet is de reisleider bij andere organisaties vooral begeleider die alleen dingen regelt enzo!? Of is dat idee inmiddels achterhaald?
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Dat zal per bestemming en ook reisorganisatie verschillen, maar persoonlijk verwacht ik van een reisleider hooguit enige basiskennis van de geschiedenis van de bestemming. Voor heel specifieke kennis zijn er lokale gidsen of anders gewoon een reisgids. Belangrijker is wat mij betreft praktische kennis over het land met al z'n eigenaardigheden, en uiteraard over de bezienswaardigheden, zaken die direct te maken hebben met de uitvoering van de reis. Uitzonderingen zijn uiteraard specifieke themareizen zoals bijvoorbeeld SRC die aanbiedt, waarbij de reisleider ook nadrukkelijk als gids wordt gepresenteerd.
Daarom kan ik lokale gidsen ook altijd wel waarderen, ook al zullen dat meestal geen wandelende geschiedenisboeken zijn (toevallig bij m'n reis met Fox naar Israël juist wel, maar dat schijnt nu eenmaal de wet te zijn daar), ze kennen wel de lokale cultuur door en door. De vraag is dan eerder in hoeverre ze zich in kunnen leven in de belevingswereld van die rare buitenlanders. Als ik zo terugkijk op m'n eigen reizen, vooral de reisleider van m'n eerste trip naar China was eigenlijk juist veel te beschermend.
Het is alleen wel knap frustrerend als je als reiziger veel meer van de bestemming weet dan de reisleider, zowel als het gaat om de geschiedenis als de meer praktische kennis, en merkt dat dat gebrek aan kennis ten koste gaat van de reis. Dat had ik dus vorig jaar bij m'n 3e trip naar Noord-Korea...
(al kan ik me ook heel goed voorstellen dat er voor een reisleider niets vervelender is dan zo'n betweter in de groep, en dan zeker als de groep dat ook doorheeft...)
Daarom kan ik lokale gidsen ook altijd wel waarderen, ook al zullen dat meestal geen wandelende geschiedenisboeken zijn (toevallig bij m'n reis met Fox naar Israël juist wel, maar dat schijnt nu eenmaal de wet te zijn daar), ze kennen wel de lokale cultuur door en door. De vraag is dan eerder in hoeverre ze zich in kunnen leven in de belevingswereld van die rare buitenlanders. Als ik zo terugkijk op m'n eigen reizen, vooral de reisleider van m'n eerste trip naar China was eigenlijk juist veel te beschermend.
Het is alleen wel knap frustrerend als je als reiziger veel meer van de bestemming weet dan de reisleider, zowel als het gaat om de geschiedenis als de meer praktische kennis, en merkt dat dat gebrek aan kennis ten koste gaat van de reis. Dat had ik dus vorig jaar bij m'n 3e trip naar Noord-Korea...
(al kan ik me ook heel goed voorstellen dat er voor een reisleider niets vervelender is dan zo'n betweter in de groep, en dan zeker als de groep dat ook doorheeft...)
Je noemt ook nogal wat he.....wie is er nu 3 keer naar Noord Korea geweest!? En probeer dan maar eens een reisleider te vinden die nog meer van dat land weet
.

- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Voor de reisleider van m'n eerste bezoek aan het land (met Koryo) was het destijds de 88e trip, inmiddels zal ie dus wel in de 3 cijfers zitten. Die hield zich tijdens de reis ook heel nadrukkelijk op de achtergrond en liet de Koreaanse gidsen hun werk doen, maar greep wel in als dat nodig was. Sowieso was er toen voorafgaand aan de reis nog een uitgebreide briefing, dus iedereen wist ruwweg waar rekening mee te houden.
Op de vakantiebeurs vorig jaar had ik ook nog wel een andere reisleider van Koning Aap gesproken, die wist duidelijk wel heel goed waar ie het over had. Het kan dus wel...
Op de vakantiebeurs vorig jaar had ik ook nog wel een andere reisleider van Koning Aap gesproken, die wist duidelijk wel heel goed waar ie het over had. Het kan dus wel...