Wie is de reisleider (tv prog)

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
El Niño
Reisexpert

Café Verweggistan

Bericht door El Niño »

ff kijken of ze het beter doen dan bolletje O-)
http://www.rtl.nl/reizen/wieisdereislei ... /index.xml
bolletjeom
Reisexpert

Re: Café Verweggistan

Bericht door bolletjeom »

ik zit al met gekromde tenen klaar.
Collega van mij kent de reisleider die mee is geweest met 1 van de bnn'ers.
Goed nieuws vind ik dat er dus wel nog een gewone reisleider mee is geweest. Die jongen had geen goed woord over voor de bnn'er. Er ging veel mis en je kon niet op hem bouwen.
Bnn'er zelf is vandaag in de media erg enthusiast over zijn eigen prestatie en vond het vooral allemaal erg leuk.
Gelukkig andere bnn'ers in andere media die aangaven het veel zwaarder en moeilijker te vinden dan ze hadden verwacht..

ik weet nog niet of ik het aan durf om te gaan kijken....
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Zou het echt zo zijn dat die lui die geboekt hebben ineens camera voor hun neus kregen? Ik zou dat absoluut niet pikken! Je betaalt je blauw (dat Fox is nog duurder....), en dan ongevraagd met je kop op TV ofzo :? . Als dat zo is zou ik het een schande vinden.....

@Jenny. Er zijn meer mensen met valse start van 2011 hoor. Ik werd eergisteren wakker met opgezwollen kop, koppijn gehad (heb ik normaal nooit), en nu sch*****erij. De hond heeft dat laatste overigens ook. Sproeit de hele buurt onder *O* .
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Zit nu te kijken, maar ik hoop toch niet dat Fox dit als reclame ziet. Damn, wat een onwaarschijnlijke bedoening is dit zeg...

Nog los van de reisleiding, zou het bij Fox echt gebruikelijk zijn dat iedereen een naamkaartje opgespeld krijgt? En na een lange vlucht niet direct naar het hotel, maar eerst nog even gezellig een stad bezichtigen? Nu sta ik persoonlijk niet negatief tegenover groepsreizen, maar op basis van wat ik hier zo zie acht ik de kans dat ik ooit bij Fox zou boeken toch minimaal...
flip72
Reiziger

Wie is de reisleider (tv prog)

Bericht door flip72 »

Ben wel benieuwd wat jullie van dit programma vinden?
Zag al wat reacties in de huiskamer, maar denk dit programma een eigen topic "verdient".

Vond het zelf erg gênant en pure anti-reclame, al zal het wel niet zo bedoeld zijn.
Als reiziger had ik dit nooit geaccepteerd.
Alles draait om de bekende Nederlander en niet om het reiziger.
Het is zo tenenkrommend dat je wel gewoon blijft kijken :?
Bezoek ook eens mijn website:
http://www.dutchbackpacker.nl
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Re: Wie is de reisleider (tv prog)

Net ook gekeken, zoals ik elders al aangaf, ik hoop toch niet dat Fox dit als reclame ziet. Rampzalig, een ander woord heb ik er niet voor. Zowel de reisleiding an sich als de manier waarop het er bij Fox blijkbaar aan toe gaat.

De reizigers hebben er overigens wel zelf voor gekozen, dus die mogen niet klagen. Het valt me nog mee dat het niet typisch allemaal van die figuren zijn die zo nodig met hun giechel op TV willen, het Idols-volk om het zo maar te noemen. Lijkt me eerder wat naïef volk wat vooraf geen flauw benul had waar ze aan begonnen.
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Café Verweggistan

Bericht door Ron »

ik wil het programma niet eens zien!!!
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
bolletjeom
Reisexpert

dat van die naam kaartjes hoop ik ook niet maar niet direct naar een hotel komt bij alle organisatisch voor. Je kunt pas om 15.00 terecht dus als je voor die tijd land ga je sightseeen. En gelijk door naar een restaurant in amman kan ook omdat de goedkpe hotels ver buiten het centrum liggen en geen restaurant hebben.

Ik ben blij dat duidelijk was dat het hard werken is
LovesStedentrips
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door LovesStedentrips »

LOL@Bolletje... programma was bij RTL, maar BNers wel gewoon stug BNNers blijven noemen :-) Zie ik hier een bepaalde voor- dan wel afkeur?
Heb je leuke tips over stedentrips?
Je kunt ze kwijt op http://www.mooistestedentrips.nl
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Eddy Zoey was echt té erg! Zo erg dat je zelfs zou kunnen verwachten dat iemand hem een keer een tik voor z'n kanis geeft om die ongein te stoppen :-). Hij heeft geluk dat ie een groep oudjes heeft....hoewel die groep ook weer geen reclame voor groepsreizen is. 90% van NL wil niet met zo'n lose-erig groepje geassocieerd worden denk ik >:) .
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

bolletjeom schreef:dat van die naam kaartjes hoop ik ook niet maar niet direct naar een hotel komt bij alle organisatisch voor. Je kunt pas om 15.00 terecht dus als je voor die tijd land ga je sightseeen. En gelijk door naar een restaurant in amman kan ook omdat de goedkpe hotels ver buiten het centrum liggen en geen restaurant hebben.

Ik heb dat zelf nog niet meegemaakt, niet bij Shoestring, niet bij Shilla, zelfs niet in Noord-Korea. Ook niet na een slaaptrein waarbij we om een uur of 9 's ochtends bij het hotel stonden, hooguit gingen we dan eerst even een ontbijtje scoren terwijl de reisleider (m/v) de formaliteiten regelde. Maar zeker niet na een lange vlucht. En terecht, naar Jordanië is het nog te overzien, maar na een vlucht zoals die naar Zuid-Afrika kan je mij meestal opvegen, dan ben ik meer dood dan levend. Dan wil ik maar één ding: even een uurtje gestrekt gaan. Bij zo'n stadstour zouden ze mij de bus niet uit krijgen...

Sowieso ben ik geen voorstander van excursies die onnodig een onderdeel van de route vormen, en daardoor een verplicht onderdeel van de reis worden. Nu heb ik even niet meegekregen of ze daarna doorreisden naar een hotel in een andere stad, dan is het (afgezien van de timing) nog begrijpelijk, maar anders is zo'n stadstour toch tamelijk triviaal.

En wat betreft de hotels, Fox is nu niet bepaald een prijsvechter, dan mag je toch ook wel gunstig gelegen hotels verwachten, ook al kosten die een paar euro meer?
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

El Niño schreef:hoewel die groep ook weer geen reclame voor groepsreizen is. 90% van NL wil niet met zo'n lose-erig groepje geassocieerd worden denk ik >:) .
Op basis van wat ik hier gezien heb zou ik me volgens mij in geen van de groepen happy voelen. Iets zegt me dat, nog afgezien van de gemiddelde leeftijd, Fox ook een ander soort reizigers trekt dan een Shoestring, Djoser of Sawadee.

Overigens stond hier al een draadje specifiek over het programma, kan iemand wellicht het een en ander daarheen verplaatsen?
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Eens Wizzard. Heb ook het gevoel dat Fox andere reizigers trekt. En idd.....Fox is nog veel duurder dan die andere organisaties (die Fox prijzen gaan echt nergens over). Dus centraal gelegen hotel is dan wel het minste dat je mag verwachten lijkt me....
En terecht, naar Jordanië is het nog te overzien, maar na een vlucht zoals die naar Zuid-Afrika kan je mij meestal opvegen, dan ben ik meer dood dan levend.
Ook eens. Ik had Eddy Zoey dan ook op z'n minst gezegd dat ie z'n bek moet houden tot aankomst hotel. Die stompzinnige grapjes zeg......ahhhhhhh!!!

Eens met Wizard: merge reactie idd maar ff in dat ander topic met prog als titel. Staat vrij hoog bij Google zoekresultaten. Kunnen we "echt een bijdrage" leveren aan het afzeiken van dit programma _O- . Hoewel ik goeie kijkcijfers niet uitsluit omdat het zo erg is! MIsschien is Fox uiteindelijk het haasje, hehe.

Ben trouwens benieuwd hoe ver Eddy Zoey uiteindelijk gaat in het pleasen van die mensen. Hij maakt zoveel (mislukte) sextueel getinte grapjes, dat........Eh, acht het niet uitgesloten dat een ouwe taart ff bij Eddy op de kamer mag _O- .

ps. Om ook nog iets positiefs te zeggen: ik vond dat Dennis het op zich nog wel aardig deed. Niet helemaal mijn stijl (allemaal uit dezelfde fles lurken), maar hij kreeg er wel stemming in. Dacht ook na over wie er moeilijk te pleasen leken. Denk wel dat ie later nog wel op zn bek gaat. Geen Spaans, verslapen enzo.....
bolletjeom
Reisexpert

* Moderator speeking:*
heb een poging gedaan om verschillende discussies over dit programma samen te voegen waardoor bovenstaand niet helemaal logisch meer leest....maar we kunnen nu wel lekker verder discusieren 8-)
bolletjeom
Reisexpert

bolletjeom schreef:
dat van die naam kaartjes hoop ik ook niet maar niet direct naar een hotel komt bij alle organisatisch voor. Je kunt pas om 15.00 terecht dus als je voor die tijd land ga je sightseeen. En gelijk door naar een restaurant in amman kan ook omdat de goedkpe hotels ver buiten het centrum liggen en geen restaurant hebben.

Ik heb dat zelf nog niet meegemaakt, niet bij Shoestring, niet bij Shilla, zelfs niet in Noord-Korea. Ook niet na een slaaptrein waarbij we om een uur of 9 's ochtends bij het hotel stonden, hooguit gingen we dan eerst even een ontbijtje scoren terwijl de reisleider (m/v) de formaliteiten regelde. Maar zeker niet na een lange vlucht. En terecht, naar Jordanië is het nog te overzien, maar na een vlucht zoals die naar Zuid-Afrika kan je mij meestal opvegen, dan ben ik meer dood dan levend. Dan wil ik maar één ding: even een uurtje gestrekt gaan. Bij zo'n stadstour zouden ze mij de bus niet uit krijgen...

Sowieso ben ik geen voorstander van excursies die onnodig een onderdeel van de route vormen, en daardoor een verplicht onderdeel van de reis worden. Nu heb ik even niet meegekregen of ze daarna doorreisden naar een hotel in een andere stad, dan is het (afgezien van de timing) nog begrijpelijk, maar anders is zo'n stadstour toch tamelijk triviaal.

En wat betreft de hotels, Fox is nu niet bepaald een prijsvechter, dan mag je toch ook wel gunstig gelegen hotels verwachten, ook al kosten die een paar euro meer?
ik ben ondertussen door werk en ervaring als reiziger én als begeleider bekend met de werkwijze van verschillende organisaties.
@wizzard, je hebt dan mazzel gehad tot nu toe. Ik ben zelf met shoestring ooit naar Jordanië geweest. We kwamen op een ander tijdstip aan maar konden de volgende dag in de buurt van het hotel niet eten.
Centraal gelegen hotels die ruimte hebben voor een groep zijn in amman bijna niet te vinden. Ik begrijp dus wel waarom fox eerst met de mensen gaat eten.

In zuid-afrika kom je 's ochtends aan en rij je naar Pretoria. om de tijd te doden stop je bij het voortrekkersmonument en daarna eventueel nog in de stad zelf. Dit doen vrijwel alle groepreisorganisaties. Er zijn er maar heel weinig die voor iedereen een hotel voor een extra nacht (de eerste dat je nog niet bent aangekomen) betalen als je rond een uur of 9.00 land in het land en pas om 11.00 in de stad bent.
Daar waar hotels kunnen meewerken of de bedragen niet belachelijk hoog liggen zal een organisatie altijd proberen om een kamer te regelen.
Plaats reactie