Wat zouden jullie doen !?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
nikk-y

Wat zouden jullie doen !?

Bericht door nikk-y »

Hallo Mede reizigers,

De titel zegt t al 'wat zouden jullie doen in mijn situatie'

Ben December 2012 een maand naar Thailand geweest samen met een vriendin (dit was voor mij de eerste keer met de rugzak) daarvoor in januari 2011 naar new zeeland geweest een maand met een camper met mijn ouders/zus en zwager door het land getrokken.

Dit alles is erg goed bevallen en mijn werk situatie maakt het nu de perfecte tijd om onbetaald verlof op te nemen en zeker 2 tot 3 maanden te gaan reizen(kan eventueel langer)

Nu wil ik half juli naar Cuba met een vriendin en daar zo'n 3 weken doorbrengen(is dit te lang voor Cuba?)
En daarna moet zij weer terug naar huis vanwege werk ..

Maar wat dan ... Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik het wel een spannend idee vind om alleen te reizen maar wil het wel doen je komt toch altijd mensen tegen. Nu dacht ik zelf aan Costa rica of Guatamala en dan door naar Canada nu las ik op ATG dat Canada niet zo gemakkelijk te bereizen is zonder auto en nu vind ik het wel erg saai om alleen in de auto te zitten vanwege lange afstanden..

Daarom denk ik nu na over andere alternatieven nu ben ik jong 22 jaar en wil ik nog veel van de wereld zien en heb ik dus nog een erg lang verlanglijstje ! En zou ik het ergens ook wel weer leuk vinden om bijvoorbeeld 2 weken ergens vrijwillegers werk te doen of werken (maar is 2 weken te kort?) want wil natuurlijk ook wel wat van het land zien. :Y

Dus de vraag -> wat zouden jullie doen en hebben jullie tips en/of advies

Alvast bedankt! O-)
Ingritaaa
Reisexpert
Contacteer:

Re: Wat zouden jullie doen !?

Bericht door Ingritaaa »

Ik zou denk ik in ieder geval naar Guatemala vliegen vanaf Cuba! Er is veel te doen en te zien, leuke andere reizigers en genoeg opties om vrijwilligerswerk te doen. Ik ben er zelf net een weekje hoor, dus kan je verder nog niet zoveel vertellen maar ik hoor van iedere leuke verhalen.

Wat me hier opvalt is dat het makkelijk is een reismaatje op te pikken omdat veel mensen een zelfde soort route volgen. Of van Mexico naar het zuiden toe, of vanaf Panama richting het noorden.

In twee maanden kun je heel wat zien, maar ook rustig reizen mocht je dat fijner vinden. Guatemala en Mexico samen zijn denk ik leuk om in die tijd te doen. Maar je kunt natuurlijk ook richting het zuiden reizen en zien hoe ver je komt?
Of twee weken vrijwilligerswerk genoeg is ligt helemaal aan jezelf, je kunt altijd besluiten langer te blijven mocht het bevallen toch?

Succes!

ingritaaa.blogspot.com Mijn reis door Azië
ingritaaa-afrika.blogspot.com Mijn onderzoek in Afrika

Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Canada is nou ook niet echt om de hoek van Cuba. Je kunt die twee maanden makkelijk besteden in midden-amerika. Vooral naar bijvoorbeeld cancun in mexico kan je goedkoop vliegen vanuit Cuba. Je zou daar een mooi rondje Maya route kunnen doen in 2 maanden.
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/be ... 11064.html

Costa Rica is weer een stuk duurder dan Guatemala. Als je echt wil kan je beide landen wel combineren in twee maanden door snel te reizen door Nicaragua en Honduras. Zelf zou ik dan niet aanraden je kunt dan beter Costa Rica combineren met een of max twee buurlanden.

In beide gevallen zul je genoeg andere reizigers tegen komen. Persoonlijk heeft de maya route mijn voorkeur, maar zal ook afhankelijk zijn van je interesses. Lees je ook even in, in de huidige veiligheidsituatie in Guatemala.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

nikk-y schreef:Nu wil ik half juli naar Cuba met een vriendin en daar zo'n 3 weken doorbrengen(is dit te lang voor Cuba?)
Hi,

Al veel goede tips! Nog even over Cuba, 3 weken is echt niet te lang hoor. Er is veel te zien en te doen, zeker als je wat meer tijd hebt. Kun je lekker rondreizen!

Veel plezier!!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Ik heb in twee weken tijd de route Havana - Vinales - Trinidad - Santa Clara - Varadero - Havana gereisd. Die derde week kan je heel mooi gebruiken voor Baracoa en Santiago de Cuba (had ik zelf graag nog gezien). Drie weken is dus zeker niet teveel ;) Vergeet trouwens niet om te overnachten bij Casa Particulares, want dat vond ik zelf echt heel leuk omdat je goed contact kon hebben met wat Cubanen. We hebben in Santa Clara bijvoorbeeld ook wel gesproken met een Cubaan in een park en wat hij van de situatie vond, maar die keek constant om zich heen voor politie.

Costa Rica vond ik zelf geweldig, maar ik lees vaak dat de omliggende landen (bijna) net zo mooi zijn en iets minder toeristisch alleen dat Costa Rica stukken duurder is.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
nikk-y

Bericht door nikk-y »

Super leuk jullie Tips
en ik ga der zeker wat mee doen!!

Hoe hebben jullie gereisd in Cuba een auto gehuurd of bus/liften ?
Ik zou in Cuba ook graag een cursus salsadansen doen wordt dit veel aangeboden en iemand ervaring mee?

En Misschien hebben jullie ook wel gelijk Canada ligt natuurlijk erg uit de route en is er zat te zien rondom Cuba,Guatamala enz.

Meer Tips zijn Welkom !!! *O*
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Hiermee gereisd: http://www.viazul.com/
We wilden graag een auto, maar aangezien dit onze eerste reis zonder ouders was hebben we toch maar voor de bus gekozen. Prima bevallen ook. Er zijn overal cursussen voor dansen, maar geen gebruik van gemaakt.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
nikk-y

Bericht door nikk-y »

Hallo Forumgebruikers die de moeite hebben genomen mij te antwoorden, _O_

Ik ben er een soort van uit.me vliegticket is geboekt op 24 juli naar Cuba dit is een enkeltje en ik zal na 3 weken vanaf Cuba naar Colombia vliegen om daar met me geadopteerde vriendin haar gegevens te gaan opvragen en een kleine zoektocht te starten. Hierna ga ik of met haar mee terug naar nederland (vanwege m'n werk) maar als ik tijdens de reorganisatie in mei eruit wordt gegooid blijf ik en vlieg/reis ik door naar Peru Bolivia alleen !

Alle tips en goede verblijfplaatsen zijn nog altijd welkom! *O*
Groetjes Nikky
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Leuke ontwikkelingen! Ik zou voor je reisvragen even in een nieuw topic te zetten.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Colombia is sowieso goeie keus......ongeacht de aanleiding 8-) . In welke regio van Colombia ga je zoeken? Colombia is safe hoor......maar wel uitkijken waar je heen gaat.
fampiers

Bericht door fampiers »

Drie weken Cuba is niet te veel. Wij zijn er ook drie weken geweest, maar niet in het oosten van Cuba gekomen. Wij hebben een auto gehuurd voor drie weken. Liften in Cuba is heel normaal en we hebben ook veel Cubaanse lifters meegenomen die ons dan mooi de weg konden wijzen. We namen voor de zekerheid wel alleen vrouwen en bejaarden mee voor de veiligheid.....

In Cuba hebben wij geen lekker eten gevonden. Je kan er heel weinig eten, meestal kip, vis met rijst en komkommer. Misschien hadden wij pech, maar ik denk dat er in Cuba gewoon weinig te koop is door het regime. Casa Particularas zijn een aanrader. Deze zijn ook vooral te boeken via internet.

Veel plezier!
ChristiaandeWild

Bericht door ChristiaandeWild »

nikk-y schreef:Hallo Mede reizigers,
Maar wat dan ... Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik het wel een spannend idee vind om alleen te reizen maar wil het wel doen je komt toch altijd mensen tegen. Nu dacht ik zelf aan Costa rica of Guatamala en dan door naar Canada nu las ik op ATG dat Canada niet zo gemakkelijk te bereizen is zonder auto en nu vind ik het wel erg saai om alleen in de auto te zitten vanwege lange afstanden..
Wat een leuke plannen heb je! Ik las dat je een auto wil vermijden vanwege de wegen? Ik heb een vergelijkbare reis gemaakt en er destijds wel voor gekozen om goedkoop een auto te huren. Helemaal geen spijt van. Ook in de auto zie je geweldige dingen en in de tijd die je hebt kan je ook wat meer zien met een auto. Gewoon een tip! Overigens huur ik mijn auto's altijd via [verwijderd]. Heb je meteen een handig overzicht van de beschikbare auto's en de bijbehorende prijzen. Ik weet zeker dat je een gave tijd tegemoet gaat! Have fun! :)
Laatst gewijzigd door Erik op 05 mar 2013 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: reclame verwijderd
nikk-y

Bericht door nikk-y »

Nog even een up-date .. Ondertussen is de reorganisatie geweest en mag ik blijven maar mag maar 4 weken totaal vakantie opnemen nu hebben we besloten van 24 juli tot 12 aug Cuba te gaan bezoeken en vliegen we 12 augustus naar pereirra (Colombia) om daar rondom 5 dagen te verblijven en dan een binnenlandse vlucht te nemen naar cartagena om daar de laatste vakantiedagen te verblijven en dan 22 of 23 augustus terug te vliegen (nu zijn we natuurlijk ontzettend laat met de tickets boeken (door omstandigheden) iemand nog tips voor goedkope vluchten?

En o ja als we in Cuba aankomen is het Carnaval harstikke leuk maar misschien is t verstandig van te voren een slaapplaats te regelen iemand ideeën hoe ik dit kan doen zonder meteen in een duur iets te zitten?

Groetjes en alvast bedankt
Plaats reactie