Onderwaterfotografie Lumix DMC-zx3 of andere...

Weten hoe je geweldige foto's maakt tijdens je reis? Of wil je jouw fotografie kennis delen met andere reizigers gebruik dan dit forum.
Plaats reactie
Quvac
Reiziger

Onderwaterfotografie Lumix DMC-zx3 of andere...

Bericht door Quvac »

Voor onze eerste reizen hebben we een camera met behuizing gekocht voor 70E, puur om te proberen en kijken of we t wat vinden. Deze is uiteraard na een aantal duiken gesneuveld. -O- http://www.avantius.nl/product/easypix- ... tercamera/
nu zijn we opzoek naar een stapje hoger en willen we graag zelf mooie fotos kunnen maken. de lumix DMC-zx3 is al in bezit en we twijfelen of we hier de behuizing voor willen halen. heeft iemand ervaring met deze camera onderwater?

of heeft er iemand een andere tip voor een vergelijkbare camera met behuizing die voor een studente budget toch mooie fotos kan maken:) Hij moet wel iig tot 30m diep kunnen.
ik ben verder echt een leek op het camera gebied dus laat me graag voorlichten! ^O^

gr.
Sander
Jenny
Reisexpert

Re: Onderwaterfotografie Lumix DMC-zx3 of andere...

Bericht door Jenny »

Ik weet niet precies wat je verstaat onder een studentenbudget, maar ik weet wel het een en ander van onderwaterfotografie :) Ik fotografeer zelf met een Olympus E-PL3 en twee externe flitsers.

Voor onderwaterfotografie zou ik áltijd kiezen voor een camera die ook in RAW fotografeert. De kleuren van foto's onderwater in de tropen zijn al snel veel te blauw. Je kan dat deels oplossen met een roodfilter, maar eigenlijk ontkom je er niet aan om de foto's na te bewerken. En dan heb je met RAW nu eenmaal veel meer mogelijkheden dan met jpeg.

Hoewel je nu nog een leek zegt te zijn, zou ik toch kiezen voor een camera waarbij je dingen handmatig in kan stellen. Zeker onderwater leidt dat echt tot betere foto's.

Om toch budget in het achterhoofd te houden, zou ik op marktplaats eens kijken naar de canon-g-serie. Deze beginnen tweedehands bij ongeveer 250-300 euro (inclusief huis) voor een G9. Ik heb zelf een G10 gehad, op m'n websites vind je verschillende voorbeelden van foto's.

Ik zou bij een tweedehands camera wel even de O-ring vervangen (kost 15-20 euro geloof ik, zie Onderwaterhuis.nl) en de eerste duik eventueel alleen met het huis zonder de camera te maken. Dat laatste zou ik ook voor je kunnen doen voordat je op vakantie gaat. (Of je duikt mee.)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik kan m'n handtekening niet zien op m'n mobiel, dus ik weet niet of deze geplaatst is? Foto's zijn in ieder geval te vinden op www.ikreis.net en www.fotoof.nl
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Quvac
Reiziger

Bericht door Quvac »

bedankt jenny, k had je foto;s al eens bewonderd! erg mooi:) de prijs is idd ongeveer het te willen besteden budget! dus ik ga eens ff kijken voor zo'n canon! We hebben in indonesie eens een camera gehuurd, waarbij je de witbalans handmatig kan instellen. dat was idd echt een must voor de mooiere foto;s.

^O^
Plaats reactie