Rusland: Moskou, tips?

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Angela82
Reisexpert

Re: Moskou of ook St. Petersburg?

Bericht door Angela82 »

Volgens mij kan een uitnodiging ook via een visumburo of een organisatie (?).
En sowieso boek ik voor de tijd de hostel(s), neem aan dat de tijd dat het hotels moesten zijn (volgens mij las ik dat hier ergens in oudere berichten), voorbij is? Ik moet er nog even induiken.

Hmmm, ik hoor inderdaad meer dat St. Petersburg mooier is dan Moskou. Toch weer aan de twijfel.
Als ik ga, ga ik sowieso met de trein van Moskou naar St. Petersburg. De vraag is of ik dan vanuit St. Petersburg terugvlieg naar huis of met de trein terug naar Moskou en vanuit daar terug ga vliegen.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

. Wij hadden het via hostel gedaan..hostel mag ook inderdaad. Wij hadden hm hostel moskou. Was weg fijn. Nederlandse eigenaar:) lag ook gunstig
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

In Moskou zijn wij naar een Bed & Breakfast gegaan, maar die was een beetje smerig. Wel ongeveer 5 minuten lopen van het Rode Plein, dus dat was een mooi pluspunt. In St. Petersburg Hotel Northern Lights. Ligt heel erg gunstig, heeft supervriendelijk personeel en is erg schoon.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Angela82
Reisexpert

Bericht door Angela82 »

Bedankt voor de hostel tip Menasil, ik ga contact zoeken!
Smartties
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Smartties »

Toen wij destijds in Rusland waren hadden we achteraf spijt dat we niet langer in St Petersburg gebleven waren en korter in Moskou. St Petersburg is echt zo de moeite waard terwijl we Moskou maar depressing vonden.

Wij gingen met de nachttrein van Petersburg naar moskou. Geregeld via de Joho company. De treinreis gaat als ik me niet vergis via een bedrijf dat sputnik heette en die deden ook de visa's etc.

Veel plezier en laat nog eens wat horen
''het leven is simpel, het moeilijkste dat er is is simpel leven''

Ties Lahlali
Padi Specialty Instructor #972625
Koh Tao, Thailand
www.DuikenInThailand.info
Volg ons op Facebook
Angela82
Reisexpert

Bericht door Angela82 »

Ow gosh, nu lees ik dit weer nu ik na net zo'n mail te hebben gelezen, toch besloten had om St. Petersburg niet te doen, i.v.m. de extra kosten.

Ik heb al een trip die eraan vooraf gaat (Oezbekistan en Kirgizië), dus de kosten komen bovenop de eigenlijke reis.

Als ik naar St. Petersburg wil, kost de treinreis mij minimaal een dikke € 200,- als ik me niet vergis.
@Smartties; wat hebben jullie voor de nachttrein betaald?

Sowieso wordt de stopover al best prijzig. Visum regelen (moet je die echt persoonlijk naar Den Haag brengen? Of als het via een bureau gaat, zijn er ook extra kosten aan verbonden), een letter of invitation en nog een soort van registratie als je langer dan 3 werkdagen in dezelfde stad verblijft.
StevenZoeter

Transitvisum Moskou

Bericht door StevenZoeter »

Eind april vlieg ik naar Shanghai via Moskou en ik wil graag 2 dagen in Moskou spenderen. een visum aanvraag is redelijk prijzig voor 2 dagen. Ik zie op internet staan dat er een transitvisum bestaat voor 72 uur in Rusland.

Heeft iemand ervaring met deze transitvisum? Ik vlieg met een Russische vliegtuigmaatschappij.

Steven
Froja Melet | RM Express
Reiziger

Re: Transitvisum Moskou

Bericht door Froja Melet | RM Express »

Het transitvisum moet ook bij de ambassade aangevraagd worden.
Veel verschil zal het dus niet maken
Met goede groet,
Froja Melet | RM Express
Plaats reactie