8 maanden Midden-en Zuid-Amerika

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
sasssss
Vakantieganger

Re: 8 maanden Midden-en Zuid-Amerika

Bericht door sasssss »

Nou ik heb nog geen bericht gehad...zelfs gewoon mn ticket ontvangen?! Mn terugvlucht is wel omgeboekt, van Havana naar Madrid, naar Londen en dan naar Amsterdam. Kleine tour door Europa dus ook nog even erbij ahah!
twelkemeijer

Bericht door twelkemeijer »

Hoi Sas,

Ik vertrek zelf ook januari naar midden Amerika. Starten in Cancun en dan in vier maanden naar Panama City. Ik denk dat dit wel heel erg vet gaat worden en het is dan ook het droogte seizoen daar. Ik wil veel gaan surfen en kiten, dat kan dan ook zonder wetsuit daarom is het voor mij ideaal.
Wel denk ik inderdaad als je zo start dat wanneer je in Zuid zuid Amerika bent het koud gaat worden.

Als je zin hebt om een stukje samen op te reizen, lijkt mij dat ook wel heel gezellig!

Anders veel plezier!
gr. Simone
sasssss
Vakantieganger

Bericht door sasssss »

Hoi Simone,

wat gaaf! IK hou ook van kiten en surfen!! Alleen ik begin dus andersom :D Ik ben na 5 maanden in Panama...heb in juni met een vriendin afgesproken in San Jose, Costa Rica. WIe weet zien we elkaar wel ergens onderweg! Ga je na Panama door naar Zuid Amerika?!

Gr Saskia
twelkemeijer

Bericht door twelkemeijer »

Wow, wat een reis! Super leuk. Jammer van t andersom. Ik blijf denk ik 4 maanden vanwege budget. Heel veel plezier!
ilsegoesamerica

Bericht door ilsegoesamerica »

En in welk land ben je ondertussen?
Nog steeds van plan om tegen augustus terug naar huis te gaan?
Ik ben van plan om in januari 2014 naar midden Amerika (Cuba) te vertrekken voor 1 jaar reizen tem Argentinië.
Mijn idee is tot hiertoe:
jan cuba / belize
feb guatemala
mrt honduras/nicaragua/costa rica/panama ???
apr colombia/ecuador
mei peru
jun bolivia
jul brazilie
aug paraguay
sep bolivia 2x of eerst Bolivia en dan paraguay
okt noord argentinië
nov chili
dec zuid argentinië
moet niet per maand zijn, er zullen landen zijn waar ik langer zal blijven, is gewoon een schatting.
Alle tips zijn welkom!
:)
Metor
Wereldreiziger

Bericht door Metor »

Die reis wil ik ook doen vanaf januari. Alleen begin ik in Buenos Aires.
zoelie

Qreply

Bericht door zoelie »

Hoi allemaal, ik lees met grote interesse jullie berichten. Ik ben al enige tijd woonachtig in Suriname en wil eind juli mijn horizon gaan verbreden en door reizen naar zuid en midden amerika. Mijn plan is om van paramaribo naar belem (goedkoopste 84Euro) te vliegen. Ik heb nog geen retour ticket naar Nederland (of ergens anders heen) omdat ik niet weet hoelang ik erover ga doen, ligt eraan wanneer mijn budget op is. Hoe denken jullie dat ik het beste kan voldoen aan het feit dat ik vrijwel in alle landen moet kunnen aantonen dat ik weer vertrek? Wanneer ik in Brazilie ben kan ik bv niet aantonen dat ik daarna naar Paraguay ga etc.... Wat adviseren jullie me?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Grz!
ubiytsa
Reisexpert

Re: Qreply

Bericht door ubiytsa »

zoelie schreef:Hoi allemaal, ik lees met grote interesse jullie berichten. Ik ben al enige tijd woonachtig in Suriname en wil eind juli mijn horizon gaan verbreden en door reizen naar zuid en midden amerika. Mijn plan is om van paramaribo naar belem (goedkoopste 84Euro) te vliegen. Ik heb nog geen retour ticket naar Nederland (of ergens anders heen) omdat ik niet weet hoelang ik erover ga doen, ligt eraan wanneer mijn budget op is. Hoe denken jullie dat ik het beste kan voldoen aan het feit dat ik vrijwel in alle landen moet kunnen aantonen dat ik weer vertrek? Wanneer ik in Brazilie ben kan ik bv niet aantonen dat ik daarna naar Paraguay ga etc.... Wat adviseren jullie me?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Grz!
Bij de landsgrenzen hoef je helemaal niets te laten zien. En voor Brazilië kun je eventueel een ticket kopen voor Uruguay, al is mij in Brazilië op het vliegveld niet om bewijs gevraagd.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Plaats reactie