Ja, die info klopt, dus paspoort aanvragen als je terugkomt is geen enkel probleem.Globetrot schreef:Als wij eind juni 2013 Thailand inreizen, is ons paspoort niet eens meer twee maanden geldig. We hebben een vlucht terug na 30 dagen, dus een visum is niet nodig.
Als die 6 maandenregel nog wel geldt, dan zullen we van te voren nog nieuwe paspoorten moeten aanvragen. Aangezien we in DK wonen is dat een wat langdurige zaak en we moeten er een eind voor rijden, kind moet mee en dus een vrije dag van school. Dat zou ik liever doen nadat we terug zijn en zoonlief nog vakantie heeft...
Naar aanleiding van jullie discussie heb ik ook eens wat rondgegoogled en kwam uiteindelijk op de iata-site uit ( http://www.iatatravelcentre.com/passpor ... ements.htm ). Net als op de site die Steven noemt, ziet het er naar uit dat het niet nodig is om vóór onze reis naar Thailand een nieuw paspoort aan te vragen. Als ik dezelfde data invoer, maar dan met de bestemming Maleisië, dan rolt er uit, dat ik met m'n huidige paspoort niet het land in kom.
Ik ben erg benieuwd of de info klopt...
Meest gestelde Thailand visum vragen
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Paspoort geen 6 maanden geldig
Volgens IATA is er duidelijk niets aan de hand, maar ik heb nergens kunnen vinden wanneer deze regel in is gegaan. Ook hier op het forum staat bij Visumvrije entree onder punt 4 nog steeds: Je paspoort moet minimaal nog zes maanden geldig zijn bij aankomst in Thailand. Zou dat artikel niet opgedateerd moeten worden?
Bij deze!
Als iemand nog aanvullingen of opmerkingen heeft hoor ik ze graag.
Als iemand nog aanvullingen of opmerkingen heeft hoor ik ze graag.
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Ik denk, maar weet het niet zeker, dat Thailand dit 4? jaar geleden heeft aangepast, toen de huidige visumvrije entree regel van toepassing werd en de bepaling 'maximaal 90 dagen in Thailand per 180 dagen' ongeldig werd verklaard.Globetrot schreef:Volgens IATA is er duidelijk niets aan de hand, maar ik heb nergens kunnen vinden wanneer deze regel in is gegaan. Ook hier op het forum staat bij Visumvrije entree onder punt 4 nog steeds: Je paspoort moet minimaal nog zes maanden geldig zijn bij aankomst in Thailand. Zou dat artikel niet opgedateerd moeten worden?
Visum Thailand
Heeft iemand tips, links waar ik van tevoren een visum aan kan vragen en waar het goedkoop is om dat te doen.
Ik zag op visum plus dat het daar 125 euro was voor een toeristenvisum. Vond ik best duur.
Groetjes, sharon
Ik zag op visum plus dat het daar 125 euro was voor een toeristenvisum. Vond ik best duur.
Groetjes, sharon
-
- Reiziger
- Contacteer:
Re: Visum Thailand
Wat dacht je van de Thaise Ambassade zelf. Dit is ongetwijfeld een stuk goedkoper. Als je geen tijd hebt om er heen te gaan kun je je paspoort eventueel ook opsturen. De uiteindelijke prijs hangt af van het soort toeristen visum dat je nodig hebt. Ik raad je aan voor meer info eens te kijken op de website van de thaise ambassade: http://www.thaiconsulate-amsterdam.org/ Kijk anders ook eens hier: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/th ... si135.html
Succes!
Succes!
Als je minder dan 30 dagen gaat én een ticket hebt als bewijs dat je Thailand binnen die periode verlaat, dan heb je bij aankomst recht op een gratis visum-vrije entree.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Ik zou inderdaad ff naar Den Haag gaan. Dat ff ligt er natuurlijk aan waar je vandaan komt.
Het is trouwens ook mogelijk om het via de post te doen.
En wat hierboven gezegd wordt over visumvrij als je minder dan 30 dagen gaat klopt. Tevens mag je als je nog een ander land ingaat ook geloof ik weer 15 dagen zonder betaald visum thailand weer in.
Hoe dat precies zit met die 15 dagen weet ik ook niet want ik kreeg bij de 2e entry naar thailand een stempel die nog veel langer geldig was. Wellicht een foutje van de beamte daar. Apart dus omdat ik ook dacht dat het om 15 dagen zou gaan.
Succes
En wat hierboven gezegd wordt over visumvrij als je minder dan 30 dagen gaat klopt. Tevens mag je als je nog een ander land ingaat ook geloof ik weer 15 dagen zonder betaald visum thailand weer in.
Hoe dat precies zit met die 15 dagen weet ik ook niet want ik kreeg bij de 2e entry naar thailand een stempel die nog veel langer geldig was. Wellicht een foutje van de beamte daar. Apart dus omdat ik ook dacht dat het om 15 dagen zou gaan.
Succes
Ik ben er langer dan 30 dagen en kan niet aantonen dat ik binnen die tijd weer weg ben 

- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Visumrbij: 30 dagen als je door de lucht binnenkomt, 15 dagen als je op een andere manier binnenkomt.kevinmp schreef:Ik zou inderdaad ff naar Den Haag gaan. Dat ff ligt er natuurlijk aan waar je vandaan komt.
Succes
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Dan kom je officieel niet in aanmerking voor een viusmvrije entree. Immigratie in Thailand doet daar niet moeilijk over, maar de luchtvaartmaatschappij mogelijk wel. Dus om zeker te zijn een visum of vliegticket aanschaffen.SharonVan schreef:Ik ben er langer dan 30 dagen en kan niet aantonen dat ik binnen die tijd weer weg ben
visum thailand
Ik ben 3 december 2012 naar het Thaise consulaat Amsterdam geweest voor aanvraag visum van 3 maand.Gaan 6 januari 2013 naar Thailand en komen 4 April 2013 terug
Krijg pas terug via post met visum stempel,in visum stempel staat consulaat amsterdam on 03-12-2012 thailand.
Mijn vraag is,is dit wel goed moet in het stempel geen 04-04-2013 staan?
Krijg pas terug via post met visum stempel,in visum stempel staat consulaat amsterdam on 03-12-2012 thailand.
terwijl wij 04-04-2013 pas terug gaan.this visa must be utilized before 03-03-2013
Mijn vraag is,is dit wel goed moet in het stempel geen 04-04-2013 staan?
Re: visum thailand
Volgens mij betekent het dat je het visum moet in gebruik moet nemen voor die datum (niet dat je dan terug moet zijn).
-
Visum Thailand
Geachte heer/ mevrouw,
Mijn naam is Wouter haringhuizen en ik heb eendaagse betreft een 2e visum voor Thailand. Mijn vriendin en ik zijn op 23 oktober 2012 naar Thailand gevlogen voor een rondreis door Thailand, Cambodja, Vietnam en Laos. Wij zijn van 23 oktober tot 3 november in Thailand geweest. Nu zijn wij gister de grens van Vietnam naar Laos gepasseerd en willen over een maand weer naar Thailand. Als we daar ongeveer 5 weken willen verblijven, kunnen wij dan weer een visum bij de grens krijgen of moeten we dit op een andere manier regelen? Ik kon dit niet helemaal vinden op jullie site.
Met vriendelijke groeten,
Wouter haringhuizen
Mijn naam is Wouter haringhuizen en ik heb eendaagse betreft een 2e visum voor Thailand. Mijn vriendin en ik zijn op 23 oktober 2012 naar Thailand gevlogen voor een rondreis door Thailand, Cambodja, Vietnam en Laos. Wij zijn van 23 oktober tot 3 november in Thailand geweest. Nu zijn wij gister de grens van Vietnam naar Laos gepasseerd en willen over een maand weer naar Thailand. Als we daar ongeveer 5 weken willen verblijven, kunnen wij dan weer een visum bij de grens krijgen of moeten we dit op een andere manier regelen? Ik kon dit niet helemaal vinden op jullie site.
Met vriendelijke groeten,
Wouter haringhuizen
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Je hebt de vorige keer geen visum bij de grens gekregen maar een visumvrije entree.
Als je over land Thailand binnenkomt krijg je weer een visumvrije entree, maar deze keer voor 15 dagen. Als je langer wilt blijven is de makkelijkste oplossing een visum aanvragen, Gezien jullie planning kan dit waarschijnlijk het makkelijkste in Vientiane.
Als je over land Thailand binnenkomt krijg je weer een visumvrije entree, maar deze keer voor 15 dagen. Als je langer wilt blijven is de makkelijkste oplossing een visum aanvragen, Gezien jullie planning kan dit waarschijnlijk het makkelijkste in Vientiane.