Vraagjes route Goa/Mumbai - New Delhi

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Rudi

Qreply

Bericht door Rudi »

Hey Bjorn, tussen 2 vrijwilligersprojecten door ben ik 3 weken 'alleen' door India getrokken. 'Alleen' omdat ik overal medereizigers en locals met goede tips tegenkwam. Daardoor was mijn uiteindelijke reis heel anders dan vooraf gepland. Treintickets vooruit boeken is niet verkeerd, maar zet niet alles vast. Soms wil je ergens gewoon langer blijven of van route veranderen is mijn ervaring.

Groeten uit Nepal, Rudi
Bjorn123
Reisexpert

Re: Vraagjes route Goa/Mumbai - New Delhi

Bericht door Bjorn123 »

Ik zelf vraag me ook af wat leuke en minder leuke plaatsen zijn om Holi te vieren, al zal ik mijn reis schema hier toch niet al te veel voor omgooien. Ik denk dat ik de eerste 2 weken van mijn trip het liefst toch van te voren wil vastleggen, om niet meteen al te veel geregel aan mijn hoofd te hebben als India newbie, en volop te kunnen genieten. Daarna moet het allemaal wel lukken.

Ik heb inmiddels voor de eerste paar dagen een couchsurfing host geregeld in Delhi. Ik denk dat ik hier ongeveer 3 dagen zal blijven, miss 4, moet genoeg zijn toch? Vervolgens wil ik met de nachttrein naar Lucknow, denk dat 1 dag genoeg is ik kom hier eingelijk alleen voor de moskee. Daarna door naar Varanasi, denk dat ik hier toch ook wel 3 a 4 dagen wil verblijven omdat deze stad mij heel erg bijzonder lijkt. Is het haalbaar om smorgens in Lucknow aan te komen en savonds meteen weer met de nachttrein richting Varanasi te vertrekken of is dat te vermoeiend? Zijn er plekken waar ik mijn backpack kan dumpen zonder een overnachting te boeken?

Dan de nachttrein richtin Jhansi /Gwailor (weet iemand nog leuke plaatsen hiertussen of zeggen jullie van rij maar lekker door?) om vanaf daar Palur-Kuno wildlife sactunary en Ranthambore National Park te bezoeken. Iemand enig idee hoe je daar het beste komt vanaf Gwailor/Jhansi? Vervolgens wil ik door naar agra, ik denk dat een dagje/1,5 hier genoeg moet zijn. Dan door naar Jaipur en vanaf daar wil ik het lokaal allemaal uitzoeken.

Voor dit stukje wil ik nog even goed uitzoeken wat ik precies allemaal wil bezoeken, en hoe lang ik daar voor nodig heb. In Delhi kom ik aan het eind van mijn reis ook nog dus daar ben ik liever te kort dan te lang.

Denken jullie dat dit een goed iedee is? Nog toevoegingen, tips, kritiek? Alles is welkom :)
Rudi

Re: Vraagjes route Goa/Mumbai - New Delhi

Bericht door Rudi »

Fiets een rondje in Delhi met delhibycycle.in of .com. Je komt dan op de leukste plekjes. Het is wat prijzig (voor Indiase begrippen) maar zeker de moeite. Heb zelf de Haveli-tour gedaan.
Plaats reactie