Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Travelator
Reisexpert

Re: Café Verweggistan

Bericht door Travelator »

Zo, daar is iedereen weer! : )
Gezellig!
Ik doe ook even een paar apenstaartjes : )

@ Yvonnetje: Oei! Zwaar voor jullie twee of gaat het wel? Ook wel leuk om elkaar dan in januari weer te zien! Heb je wel iets heel fijns om naar uit te kijken : )

@ Laosfan: Ben heel erg benieuwd naar het vervolg...

@ Ingritaa: Spannend! Hoop dat het allemaal lukt! Leuk, Guatemala!

@ Bol: Lang gelee! Leuk, paardrijden. Doe ik ook graag, vooral buiten. Paarden zijn zulke mooie en interessante dieren... Benieuwd waar jullie volgend jaar weer naartoe gaan...

@ Menasil: Jij bent maar druk met al die sportactiviteiten! Voetbal en schaats je zelf ook eigenlijk? Of kijk/moedig je alleen maar toe/aan?

@ Tikva: Ja, het zou kunnen in vier weken, hoewel er meestal zes voor staan. Maar aangezien ik tussendoor ook nog wat geld moet verdienen, red ik dat sowieso niet.
Hoe verloopt de zwangerschap?

Inmiddels heb ik de knoop doorgehakt. Ik blijf nog een tijdje in Egypte, minstens een maand, mogelijk langer.
Helaas bleek mijn "vaste" duikcentrum minder flexibel dan ik had gehoopt en daar ben ik ietwat teleurgesteld over, dus ik moet nu op zoek naar een ander duikcentrum. Even kijken of ik de cursus dan nog wel hier in Dahab ga doen, of toch in Azië (alwaar het water zo'n tien graden warmer is haha).
Wéér keuzes maken haha
Denk je dat je eruit bent................ |:(
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Na meer dan een jaar forum-stilte kom ik hier nog eens piepen. Ondertussen zijn we terug van ons jaartje reizen waar we zo ontzettend van genoten. De tijd vliegt, we zijn al weer 3 maand in ons Belgenlandje en 't lijkt nog allemaal sneller te gaan dan het voordien al ging.
Ik heb ongelofelijk veel gehad aan jullie advies want uiteindelijk vond ik het voor het vertrek af en toe een beetje eng...maar eenmaal je aan het reizen bent gaat alles vanzelf. De reiskriebels hebben ons nu echt wel goed te pakken alleen ist geld nu wel zo'n beetje op en moeten we opnieuw werken. Maar de droom is er om binnen een goeie 2 jaar, maximum 2,5 jaar opnieuw te vertrekken. 't is leuk om hier af en toe eens rond te snuisteren op het forum, al geef ik toe dat het af en toe wel pijn doet. Waar ik kan wil ik anderen helpen met wat ik het voorbije jaar gezien en gedaan heb en mijn ervaringen delen maar concreet komt het erop neer dat ik nu meer dan ooit besef dat de wereld zoooo groot is en dat ik er nog maar een miniem stukje van gezien heb
Groetjes Ellen
Travelator
Reisexpert

Grappig Ellen, ik heb door te reizen juist het gevoel gekregen dat de wereld veel kleiner is dan ik altijd dacht...

Ben best benieuwd naar je avonturen.
Kunnen we er ergens iets over lezen/bekijken?
Waar ben je allemaal geweest?

Gewoon stug volhouden, het moment van vertrek komt wel weer : ))

bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Ha Ellen. Leuk weer wat te horen. En heel herkenbaarook. Kom hier maar gezellig vaak. Wij begrijpen je " probleem" :-)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ingritaaa
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ingritaaa »

Te herkenbaar ja! Wij zijn allemaal probleemgevallen ;). Mooi dat jullie zo genoten hebben!

ingritaaa.blogspot.com Mijn reis door Azië
ingritaaa-afrika.blogspot.com Mijn onderzoek in Afrika

zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

@Travelator:
Onze verhalen kan je lezen op www.tangatanga.com/ellenenbjorn
Onder het kopje foto's zie je telkens de link per land naar een picassa-account.
We hebben een RTW-ticket gekocht en zijn op 1 augustus 2011 vertrokken:
1 maand Mongolie, 7 weken China, een weekje Zuid-Vietnam (aangezien onze vlucht ons daar bracht maar we later besloten om een huwelijk van vrienden van ons bij te wonen in India ) , 2 weken Zuid-India in het teken van de bruiloft, 5 weken Cambodja, 6 weken Laos, enkele weken Thailand (Pai en duiken in het Zuiden), 1 week Sydney, 7 weken Nieuw Zeeland, 2 weken Moorea (Frans Polynesie), 1 week Paaseiland, 4 weken Noord-Chile, 6 weken Bolivie, 3 weken Noord-Peru
't was super leuk...maar onderweg heb ik na enkele maanden last gekregen van serieuse heimwee. In februari besloten we om 10 dagen terug naar Belgie te komen om mijn ouders en familie te zien :-)
Nadien reisden we verder.
Ik snap wat je bedoeld, dat de wereld nu kleiner lijkt voor jou. Alles is goed bereikbaar en the sky is the limit tegenwoordig...maar onze wereldbol is zoooo groot en er zal nooit genoeg tijd, geld zijn.
@Bol en Ingritaa: ja, jullie weten best wel wat het is om te reizen...
Toch moet ik opletten dat ik niet teveel op dit forum rondhang of in de reisboeken duik want ik word er een beetje triets en rusteloos van en da's helemaal niet goed voor mijn gemoedstoestand. Dus heel veel gaan jullie mij hier niet moeten verwachten - uit eigenbescherming. Weet niet of jullie begrijpen waar ik het over heb en een gelijkaardig gevoel kennen. Bij mij komt dat vaak in vlagen opzetten en gaat dan weer weg. Nu zit ik in mijn 'dip' periode zeg maar :-)

Groetjes Ellen
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

@ellen, gave reis! Lijkt mij erg bijzonder om huwelijk van vrienden in India mee te maken ;) Ik ken het wel hoor, bij mij kriebelt het enorm om weer weg te gaan, maar voorlopig zit dat er echt niet in..

@ Travelator, heerlijk om zo nog even in Egypte te blijven :D

Ik ben bezig met de laatste loodjes van mijn scriptie is nog even hard er tegen aan en dan ben ik klaar hopelijk ;) Het helpt alleen niet dat ik even heel veel pijn in enkel heb en daardoor slecht slaap.. gelukkig heb ik toestemming voor de operatie dus nu is het wachten op de uitnodiging van het ziekenhuis wanneer ik mag komen :D Ik hoop dat ik snel datum weet want is toch makkelijker om dan echt naar datum toe te leven :D
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Vanochtend is m'n vriend vertrokken naar Beijing, begint maandag aan z'n nieuwe baan en ik zal hem voorlopig niet zien.

Zojuist zelf een sollicitatiegesprek gehad, dat verrassend goed ging. Er werd me een andere positie aangeboden dan waar ik op gesolliciteerd had, maar dat is alleen maar mooi/beter. Durf nog niet echt iets meer te zeggen. Mompelt iets over karma. Maar hoop dat ik snel weer wat hoor!
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Travelator
Reisexpert

Yvonnetje schreef:Vanochtend is m'n vriend vertrokken naar Beijing, begint maandag aan z'n nieuwe baan en ik zal hem voorlopig niet zien.

Zojuist zelf een sollicitatiegesprek gehad, dat verrassend goed ging. Er werd me een andere positie aangeboden dan waar ik op gesolliciteerd had, maar dat is alleen maar mooi/beter. Durf nog niet echt iets meer te zeggen. Mompelt iets over karma. Maar hoop dat ik snel weer wat hoor!
Kijk, karma : ))

:P

Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Spannend, Yvonnetje!! *duim duim*

Globeskater, succes met je skriptie! Hopelijk word je snel ingepland voor de operatie, let's get it over and done with..

Trav, veel plezier in Egypte! Ik reageer zsm even op je beriggie :)

Menasil, wanneer ga jij ook alweer naar Polen? December/januari toch?

Jenny, spannend hoor, een huis kopen! Zit je voor het nieuwe jaar in je nieuwe huis, denk je?

Ik heb eigenlijk niet zoveel te vertellen.. Het is rustig, stilte voor de (Sinterklaas)storm denk ik :) Volgende week gaan we naar Najib Amhali *O*
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Travelator schreef:
Kijk, karma : ))

:P
Hahaha :)
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Heeft iemand nog een goed idee waardoor ik snel rijk kan worden? Ik vind werken niet zo leuk als mijn vrije tijd. :@
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Zoek je iets legaals rick?
Zo niet. Dan weet ik nog wel een baan waarvoor je heel vaak op en neer mag vliegen naar tropische bestemmingen :-)

wij hebben een plan voor volgend jaar. Rond mei 2 weken Argentinie en Brazilie. In het najaar 3 weken Myanmar

die twee weken gaan we starten in buenos aires. Naar foz de iguazu. Vliegen richting pantanal. Daar paar dagen en dan vliegen op rio

Heb er nu al zin in!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Loterij winnen? Bankoverval? Rijke vrouw trouwen?
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

WizardOfOss schreef:Loterij winnen? Bankoverval? Rijke vrouw trouwen?
Rijke vrouw is altijd aan te raden ;) Zoals een ouder van een vriend zei: Je kunt arm geboren worden met arme ouders. Maar rijke schoonouders heb je zelf in de hand. ;)
Plaats reactie