8 maanden Midden-en Zuid-Amerika
Re: 8 maanden Midden-en Zuid-Amerika
Thanks voor je tips! Ik heb inmiddels mijn (wilde, op een roze wolk zittende) reisplannen al aangepast.
Patagonië wordt hem niet meer...Het is toch echt wel duur zeg! Daar heb ik me echt in vergist! En hoewel het wel binnen mijn budget zal passen, heb ik liever toch ook nog wat geld over voor als ik terug kom :p
Wel denk ik er nog steeds over om in Buenos Aires te beginnen en vanuit daar naar Midden Amerika te trekken. Ik hou wel van strand hoor, maar juist dat ruige van Zuid Amerika trekt me enorm! Mooie tochten maken en dan daarna inderdaad wat relaxter in Midden Amerika!!
Venezuela doe ik inderdaad ook niet meer.Ik denk dat ik via Colombia naar Panama reis. (Per vliegtuig?)
Ik wil eigenlijk binnenkort mijn ticket gaan boeken! Hebben jullie daar tips over? Ik was laatst gewoon even ter oriëntatie Killroy binnengestapt. Zij vertelden mij over tickets die zij aanbieden en die een jaar geldig zijn? Is dat een idee, of is het beter/handiger om losse tickets te boeken? Ik heb echt geen idee, alle tips zijn welkom!
Patagonië wordt hem niet meer...Het is toch echt wel duur zeg! Daar heb ik me echt in vergist! En hoewel het wel binnen mijn budget zal passen, heb ik liever toch ook nog wat geld over voor als ik terug kom :p
Wel denk ik er nog steeds over om in Buenos Aires te beginnen en vanuit daar naar Midden Amerika te trekken. Ik hou wel van strand hoor, maar juist dat ruige van Zuid Amerika trekt me enorm! Mooie tochten maken en dan daarna inderdaad wat relaxter in Midden Amerika!!
Venezuela doe ik inderdaad ook niet meer.Ik denk dat ik via Colombia naar Panama reis. (Per vliegtuig?)
Ik wil eigenlijk binnenkort mijn ticket gaan boeken! Hebben jullie daar tips over? Ik was laatst gewoon even ter oriëntatie Killroy binnengestapt. Zij vertelden mij over tickets die zij aanbieden en die een jaar geldig zijn? Is dat een idee, of is het beter/handiger om losse tickets te boeken? Ik heb echt geen idee, alle tips zijn welkom!
Ik ga in September zelf van Cartagena naar Panama City met de boot. Min of meer zelfde prijs als vliegen.....:
http://www.mamallena.com/sailboats.html
http://www.mamallena.com/sailboats.html
Leuke website, goeie tip! Het lijkt mij ook wel erg leuk met de boot eigenlijk!
En waar begin je met je reis? Waar/hoe heb je je vliegticket geboekt?

Hoi!
Wanneer je dit kunt, zou ik zeker de instelling van de backpacker op de foto volgen. Maar... dit moet natuurlijk wel in je zitten. Koop een ticket naar het zuiden van Chile en koop je return ticket vanaf ergens in Midden-America. Ik zou zeggen: Chile anderhalve maand (wanneer je wilt wandelen trek er zeker twee maanden vooruit want Patagonië schijnt geweldig te zijn!) Peru ook toch wel 2 maanden. Ik heb in het zuiden van Peru een maand gereisd. Wil je ook nog het noorden op je gemak zien, ga dan echt voor de twee maanden. Ecuador, toch ook zeker 1 maand en beter anderhalve maand als je het strand, de bergen en de jungle wilt zien. Dan ben je dus al 5 maanden onderwerg en in Ecuador beland. Dan heb je nog 1 maand voor Colombia, zit je op 6 maanden en dan 2 maanden voor de eerste landen in Midden-Amerika. Kun je geen ticket kopen waarbij je je bestemming kunt veranderen?
Ik zelf ben in Cusco begonnen en reis naar Buenos Aires. Via xxx heb ik mijn Spaans in Cusco geleerd en het reisbureau xxxs waar ze mee samenwerken was net zo goed. Ik heb niet alles via hun geboekt, maar mijn Salkantay en in Arequipa de Canyon in een weekend gedaan met allemaal studenten. Erg geslaagd! Voor Peru zeker een aanrader om even bij hun te informeren. Helaas zijn ze niet actief in Chile of Ecuador, dus daar weet ik zo ook even geen goede reisbureaus. Spreek je al Spaans! Je reis klinkt me jaloers in de oren! Chile en Ecuador heb ik nog niet aangedaan. maar ik heb Peru dus zonder haast gedaan en dat is me zeker bevalle
Sharon
Wanneer je dit kunt, zou ik zeker de instelling van de backpacker op de foto volgen. Maar... dit moet natuurlijk wel in je zitten. Koop een ticket naar het zuiden van Chile en koop je return ticket vanaf ergens in Midden-America. Ik zou zeggen: Chile anderhalve maand (wanneer je wilt wandelen trek er zeker twee maanden vooruit want Patagonië schijnt geweldig te zijn!) Peru ook toch wel 2 maanden. Ik heb in het zuiden van Peru een maand gereisd. Wil je ook nog het noorden op je gemak zien, ga dan echt voor de twee maanden. Ecuador, toch ook zeker 1 maand en beter anderhalve maand als je het strand, de bergen en de jungle wilt zien. Dan ben je dus al 5 maanden onderwerg en in Ecuador beland. Dan heb je nog 1 maand voor Colombia, zit je op 6 maanden en dan 2 maanden voor de eerste landen in Midden-Amerika. Kun je geen ticket kopen waarbij je je bestemming kunt veranderen?
Ik zelf ben in Cusco begonnen en reis naar Buenos Aires. Via xxx heb ik mijn Spaans in Cusco geleerd en het reisbureau xxxs waar ze mee samenwerken was net zo goed. Ik heb niet alles via hun geboekt, maar mijn Salkantay en in Arequipa de Canyon in een weekend gedaan met allemaal studenten. Erg geslaagd! Voor Peru zeker een aanrader om even bij hun te informeren. Helaas zijn ze niet actief in Chile of Ecuador, dus daar weet ik zo ook even geen goede reisbureaus. Spreek je al Spaans! Je reis klinkt me jaloers in de oren! Chile en Ecuador heb ik nog niet aangedaan. maar ik heb Peru dus zonder haast gedaan en dat is me zeker bevalle
Sharon
Laatst gewijzigd door Tikva op 17 jul 2012 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: reclame
Reden: reclame
Ik vlieg zelf met KLM, maar dat komt vooral doordat KLM voor mijn de perfecte vluchten heeft voor een nette prijs. In het algemeen zit je naar Zuid Amerika meestal "vast" aan KLM of Iberia. Voor evt terugvlucht vanuit Midden Amerika heb je wat meer keuze (via Miami bv).sasssss schreef:Leuke website, goeie tip! Het lijkt mij ook wel erg leuk met de boot eigenlijk!
KLM is tegenwoordig wel flexibel met afwijkende terugvlucht, maar volgens mij nog steeds (totaal) niet prijsvriendelijk wat betreft enkeltjes. Iberia misschien wel, maar weet ik niet zeker....
Vanuit Midden Amerika heb ik wel eens aanbiedingen gezien vanaf Brussel (Jet Air ofzo?).
Ik ga zelf een rondreis van zo'n 8 maanden maken. Volgend jaar oktober ga ik aan mijn reis beginnen. Via Bolivia en het noorden van Chili wil ik 2 maanden tijd naar Santiago reizen om daar kerst en oud&nieuw te vieren. Daarna wil ik twee maanden door Patagonië reizen, via het Chileense deel naar beneden en via het Argentijnse deel weer omhoog. Daarna twee maanden in centraal Argentinië (Mendoza, Córdoba, Rosario, Buenos Aires) en Uruguay. Vanaf BA kan je met de boot naar Uruguay. Daar wil ik vooral langs de kust reizen en misschien nog een stukje landinwaarts en daarna weer met de boot terug naar BA. Hierna wil ik 2 maanden in het noorden van Argentinië en Paraguay reizen en eindigen bij de Iguazú watervallen (drie landen punt Argentinië, Paraguay, Brazilië). In Brazilië wil ik graag Rio de Janeiro nog bezoeken. Misschien dat ik de reistijd voor mijn reis een beetje ruim heb genomen, maar ik reis liever rustig aan en wil wat meer zien dan alleen de hightlights. Mocht ik nog tijd over hebben als ik in Rio ben aangekomen, kan ik er altijd voor kiezen om nog wat meer van Brazilië te zien, een taalcursus Portugees of een vrijwilligersproject te gaan doen.
Ik weet trouwens nog niet of ik deze reis in een keer ga doen. Misschien stop ik bij Santiago omdat ik hier wil gaan studeren en maak ik mijn reis dat jaar er op af. Of ik maak mijn reis af en ga dat jaar er op studeren. Voordat ik aan mijn reis begin ga ik eerst nog tien maanden in Cusco, Peru wonen. Om hier een Spaans cursus, een stage en vrijwilligerswerk te doen. Tijdens mijn verblijf in Cusco wil ik verschillende plaatsen in Peru bezoeken om daar excursies/tours te doen. Ik vertrek in november naar Peru!
Ik wens je alvast veel plezier met je reis! Als je zo'n lang op reis maakt is het best lastig om met de seizoenen van elk land rekening te houden omdat Zuid-Amerika zo'n groot continent is. Ten eerste moet je er rekening mee houden dat het in onze Nederlandse zomer daar winter is, de zomer daar is in de Nederlandse winter.
De beste reis tijd voor Patagonië is zoals eerder al gezegd de Chileense/Argentijnse zomer (nov - apr). Bolivia kun je juist het beste in de Boliviaanse winter (mei - nov), omdat het hier in de zomer regent en veel wegen zijn afgesloten. Terwijl in het noorden van Chili de wegen juist onbegaanbaar kunnen worden tussen december en februari. Het midden en noorden van Argentinië kun je het best bezoeken van juni tot september, in het voor- en najaar kan hier namelijk veel regen vallen en is het warm. In Peru moet je er rekening mee houden dat de inca-trail in januari en februari is gesloten. In Ecuador kun je het beste tussen juni en augustus reizen omdat he dan warmer is en er minder regen valt in de rest van het jaar. Rondom Rio is de regentijd tussen november en april. Tussen mei en juli is het hier koeler en droger. Brazilië kent namelijk 2 regen seizoenen.
Ik weet trouwens nog niet of ik deze reis in een keer ga doen. Misschien stop ik bij Santiago omdat ik hier wil gaan studeren en maak ik mijn reis dat jaar er op af. Of ik maak mijn reis af en ga dat jaar er op studeren. Voordat ik aan mijn reis begin ga ik eerst nog tien maanden in Cusco, Peru wonen. Om hier een Spaans cursus, een stage en vrijwilligerswerk te doen. Tijdens mijn verblijf in Cusco wil ik verschillende plaatsen in Peru bezoeken om daar excursies/tours te doen. Ik vertrek in november naar Peru!
Ik wens je alvast veel plezier met je reis! Als je zo'n lang op reis maakt is het best lastig om met de seizoenen van elk land rekening te houden omdat Zuid-Amerika zo'n groot continent is. Ten eerste moet je er rekening mee houden dat het in onze Nederlandse zomer daar winter is, de zomer daar is in de Nederlandse winter.
De beste reis tijd voor Patagonië is zoals eerder al gezegd de Chileense/Argentijnse zomer (nov - apr). Bolivia kun je juist het beste in de Boliviaanse winter (mei - nov), omdat het hier in de zomer regent en veel wegen zijn afgesloten. Terwijl in het noorden van Chili de wegen juist onbegaanbaar kunnen worden tussen december en februari. Het midden en noorden van Argentinië kun je het best bezoeken van juni tot september, in het voor- en najaar kan hier namelijk veel regen vallen en is het warm. In Peru moet je er rekening mee houden dat de inca-trail in januari en februari is gesloten. In Ecuador kun je het beste tussen juni en augustus reizen omdat he dan warmer is en er minder regen valt in de rest van het jaar. Rondom Rio is de regentijd tussen november en april. Tussen mei en juli is het hier koeler en droger. Brazilië kent namelijk 2 regen seizoenen.
MIDDEN-AMERIKA
Mexico
Mexico kan je het hele jaar door bezoeken, wel zijn de temperatuur verschillen erg groot.Tussen november en februari is het in het noorden en midden Mexico erg fris en tussen mei en september is het in het zuiden van Mexico erg warm.
Hoogseizoen: juli en augustus, december en januari, rond Pasen
Tijdens deze periode is het erg druk en zijn de prijzen een stuk hoger. Veel Mexicanen vieren dan vakantie in eigen land. In juli en augustus komen er ook veel buitenlandse toeristen naar de kust.
Belize
Beste reistijd: tussen oktober en mei
Regenseizoen: tussen juni en augustus
Tussen december en april is het hoogseizoen in Belize. De Belizanen gaan dan zelf op vakantie waardoor het overal erg druk is.
Guatemala
Regentijd: tussen juni en september
Tussen kerst en Pasen is het hoogseizoen in Guatemala en gaan de Guatemalteken zelf op vakantie waardoor het over erg druk wordt. Ook de prijzen gaan dan een stuk omhoog.
El Salvador
Beste reistijd tussen november en april (droge seizoen)
Tijdens de kerstvakantie en de week voor Pasen gaan de El Salvadorianen zelf op vakantie waardoor het overal erg druk wordt. Ook zijn de prijzen dan een stuk hoger.
Honduras
De beste reistijd is afhankelijk van wat je wilt doen. De natuur is het mooist tijdens het regenseizoen, maar reizen kan dan wel moeilijk zijn door modderstromen in de bergen en overstromingen in het laagland. Voor strand- en duikvakanties is het droge seizoen de beste reistijd.
Nicaragua
Regenseizoen: tussen mei en oktober
Tijdens het regen seizoen is de natuur op zijn mooist. Dit is de beste tijd voor het bezoeken van nationale parken. Het nadeel is reizen dan erg lastig doordat sommige wegen onbegaanbaar zijn door overstromingen.
Droge seizoen: beste reistijd voor het maken van hikes en trektochten.
Pacifische kust:
In september en oktober liggen de schildpadden hier hun eieren op het strand.
December en januari is de beste tijd voor zonvakanties. De Nicaraguanen hebben dan zelf ook vakantie, dus het is wel overal erg druk.
Costa Rica
Beste reistijd: tussen december en april (droge seizoen)
In april en mei liggen de Ledrug schildpadden hun eieren op het strand. In juli en augustus liggen de andere schildpadden hun eieren.
Tussen december en februari en in de week voor Pasen is het hoogseizoen in Costa Rica. Het is dan erg druk bij de badplaatsen.
Panamá
Beste reistijd: tussen half december en half april (droge seizoen)
Dit is ook het hoogseizoen in Panama, het dus overal erg druk en de prijzen zijn hoog.
Tip: rond Pasen wordt er carnaval gevierd in Panama City
Mexico
Mexico kan je het hele jaar door bezoeken, wel zijn de temperatuur verschillen erg groot.Tussen november en februari is het in het noorden en midden Mexico erg fris en tussen mei en september is het in het zuiden van Mexico erg warm.
Hoogseizoen: juli en augustus, december en januari, rond Pasen
Tijdens deze periode is het erg druk en zijn de prijzen een stuk hoger. Veel Mexicanen vieren dan vakantie in eigen land. In juli en augustus komen er ook veel buitenlandse toeristen naar de kust.
Belize
Beste reistijd: tussen oktober en mei
Regenseizoen: tussen juni en augustus
Tussen december en april is het hoogseizoen in Belize. De Belizanen gaan dan zelf op vakantie waardoor het overal erg druk is.
Guatemala
Regentijd: tussen juni en september
Tussen kerst en Pasen is het hoogseizoen in Guatemala en gaan de Guatemalteken zelf op vakantie waardoor het over erg druk wordt. Ook de prijzen gaan dan een stuk omhoog.
El Salvador
Beste reistijd tussen november en april (droge seizoen)
Tijdens de kerstvakantie en de week voor Pasen gaan de El Salvadorianen zelf op vakantie waardoor het overal erg druk wordt. Ook zijn de prijzen dan een stuk hoger.
Honduras
De beste reistijd is afhankelijk van wat je wilt doen. De natuur is het mooist tijdens het regenseizoen, maar reizen kan dan wel moeilijk zijn door modderstromen in de bergen en overstromingen in het laagland. Voor strand- en duikvakanties is het droge seizoen de beste reistijd.
Nicaragua
Regenseizoen: tussen mei en oktober
Tijdens het regen seizoen is de natuur op zijn mooist. Dit is de beste tijd voor het bezoeken van nationale parken. Het nadeel is reizen dan erg lastig doordat sommige wegen onbegaanbaar zijn door overstromingen.
Droge seizoen: beste reistijd voor het maken van hikes en trektochten.
Pacifische kust:
In september en oktober liggen de schildpadden hier hun eieren op het strand.
December en januari is de beste tijd voor zonvakanties. De Nicaraguanen hebben dan zelf ook vakantie, dus het is wel overal erg druk.
Costa Rica
Beste reistijd: tussen december en april (droge seizoen)
In april en mei liggen de Ledrug schildpadden hun eieren op het strand. In juli en augustus liggen de andere schildpadden hun eieren.
Tussen december en februari en in de week voor Pasen is het hoogseizoen in Costa Rica. Het is dan erg druk bij de badplaatsen.
Panamá
Beste reistijd: tussen half december en half april (droge seizoen)
Dit is ook het hoogseizoen in Panama, het dus overal erg druk en de prijzen zijn hoog.
Tip: rond Pasen wordt er carnaval gevierd in Panama City
ZUID-AMERIKA
Colombia
De beste reistijd in Colombia is het droge seizoen. In deze periode zijn trektochten het makkelijkst te maken, daarnaast zijn er in deze periode veel festivals zijn die erg leuk zijn om te bezoeken.
Noorden:
Droge seizoen: december tot maart
Zuiden:
Droge seizoen: juli en augustus
Hoogseizoen: december en januari, juni en juli
Tijdens deze periode hebben de Colombianen zelf ook vakantie en is het erg druk.
Ecuador
Ecuador ligt op de evenaar en kent dus niet echt een beste reistijd. In de maanden juni en juli is het ‘t warmst. Ecuador kent twee regenseizoenen één in het binnenland en één aan de kust.
Kust: regenseizoen tussen januari en juli
Binnenland: tussen juni en september
Galapagos eilanden:
Beste reistijden: tussen februari en maart
Bolivia
Beste reistijd: tussen mei en november
Vermijden: de rest van het jaar vanwege de regenval en afgesloten wegen
Peru
Beste reistijd: tussen mei en oktober, vooral juni, juli en augustus
Vermijden: januari en februari, de inca-trail is dan gesloten
Amazone:
Vermijden tussen januari en april vanwege regenseizoen
Andes:
Tussen mei tot oktober (heldere luchten)
De kust (Lima):
Tussen januari en maart (zonnig en warm)
Chili
Noorden:
Kan het hele jaar door bezocht worden.
Beste reistijd: tussen mei en oktober vanwege de heldere lucht
Vermijden: tussen december en februari vanwege onbegaanbare wegen
Centraal (Santiago):
Beste reistijd: tussen september en november (voorjaar), februari tot april (najaar)
Paaseiland:
Kan het hele jaar door bezocht worden
Beste reistijd: maart
Buiten de Chileense zomer is het hier een stuk rustiger.
Zuiden:
Beste reistijd: oktober tot februari
Vermijden: tussen … en … vanwege de koude winter en vele sneeuwval
Argentinië
Iguazú en omgeving:
Beste reistijd: april en mei
Noorden en Centraal (Buenos Aires):
Beste reistijd: tussen juni en augustus, vanwege de regenval en warmte in voor- en najaar
Zuiden:
Uruguay
Beste reistijd: tussen december en februari
Paraguay
Beste reistijd: april en mei, september en oktober
Brazilië
Brazilië is een erg groot land en kent twee regen seizoenen, één in het noorden en één in het zuiden. In Rio regent het langer dan in de Pantanal en de Amazone.
Rio de Janeiro en omgeving:
Regentijd: tussen november en april
Beste reistijd: mei, juni en juli
Pantanal, Amazone en zuidoosten:
Regentijd: tussen december en maart
Het Amazonegebied is het hele jaar door tropisch en vochtig.
Noordoosten:
Regentijd: tussen april en juli/augustus, in deze periode zijn er ook veel muggen
Beste reistijd: januari en februari
Colombia
De beste reistijd in Colombia is het droge seizoen. In deze periode zijn trektochten het makkelijkst te maken, daarnaast zijn er in deze periode veel festivals zijn die erg leuk zijn om te bezoeken.
Noorden:
Droge seizoen: december tot maart
Zuiden:
Droge seizoen: juli en augustus
Hoogseizoen: december en januari, juni en juli
Tijdens deze periode hebben de Colombianen zelf ook vakantie en is het erg druk.
Ecuador
Ecuador ligt op de evenaar en kent dus niet echt een beste reistijd. In de maanden juni en juli is het ‘t warmst. Ecuador kent twee regenseizoenen één in het binnenland en één aan de kust.
Kust: regenseizoen tussen januari en juli
Binnenland: tussen juni en september
Galapagos eilanden:
Beste reistijden: tussen februari en maart
Bolivia
Beste reistijd: tussen mei en november
Vermijden: de rest van het jaar vanwege de regenval en afgesloten wegen
Peru
Beste reistijd: tussen mei en oktober, vooral juni, juli en augustus
Vermijden: januari en februari, de inca-trail is dan gesloten
Amazone:
Vermijden tussen januari en april vanwege regenseizoen
Andes:
Tussen mei tot oktober (heldere luchten)
De kust (Lima):
Tussen januari en maart (zonnig en warm)
Chili
Noorden:
Kan het hele jaar door bezocht worden.
Beste reistijd: tussen mei en oktober vanwege de heldere lucht
Vermijden: tussen december en februari vanwege onbegaanbare wegen
Centraal (Santiago):
Beste reistijd: tussen september en november (voorjaar), februari tot april (najaar)
Paaseiland:
Beste reistijd: maart
Buiten de Chileense zomer is het hier een stuk rustiger.
Zuiden:
Argentinië
Iguazú en omgeving:
Beste reistijd: april en mei
Noorden en Centraal (Buenos Aires):
Beste reistijd: tussen juni en augustus, vanwege de regenval en warmte in voor- en najaar
Zuiden:
Uruguay
Beste reistijd: tussen december en februari
Paraguay
Beste reistijd: april en mei, september en oktober
Brazilië
Brazilië is een erg groot land en kent twee regen seizoenen, één in het noorden en één in het zuiden. In Rio regent het langer dan in de Pantanal en de Amazone.
Rio de Janeiro en omgeving:
Regentijd: tussen november en april
Beste reistijd: mei, juni en juli
Pantanal, Amazone en zuidoosten:
Regentijd: tussen december en maart
Het Amazonegebied is het hele jaar door tropisch en vochtig.
Noordoosten:
Regentijd: tussen april en juli/augustus, in deze periode zijn er ook veel muggen
Beste reistijd: januari en februari
Hi,
ik heb inmiddels een offerteaanvraag gedaan toen ik in de Joho winkel was. Dit heb ik als reactie ontvangen:

ik heb inmiddels een offerteaanvraag gedaan toen ik in de Joho winkel was. Dit heb ik als reactie ontvangen:
Tips hierover? Ik heb eigenlijk, een beetje overrompelt, zomaar wat random data ingevuld. Prijs vind ik wel redelijk eigenlijk! Wat denken jullie? Ik denk dat ik terug ga mailen dat ik de data toch nog een beetje op wil schuivenBeste Saskia,
Hartelijk dank voor de offerte aanvraag bij World Ticket Center via Wereld Actief.
Op basis van jouw wensen heb ik onderstaande reis samengesteld.
Wij kunnen op dit moment nog geen vluchten voor augustus 2013 boeken. Ik heb nu de laatstmogelijke datum aangehouden. De terugvlucht vanuit Havana is een keer gratis wijzigbaar bij Iberia, vanaf de 2de keer worden 120 euro wijzigingskosten berekend. De vlucht van Avianca kan met 65 euro kosten gewijzigd worden en de vluchten met Lacsa kunnen met 70 euro kosten gewijzigd worden.
Wens je deze offerte te bevestigen, dan ontvangen wij graag zo spoedig mogelijk de volgende gegevens: • Van alle reizigers: de volledige voor- en achternamen zoals deze in het paspoort vermeld staan, inclusief geboortedata en geslacht
• Van alle reizigers: paspoortnummer, vervaldatum en nationaliteit
• Van de hoofdboeker: adresgegevens, e-mailadres en telefoonnummer
Heb je naar aanleiding van dit aanbod vragen of opmerkingen, dan horen wij dat graag.
Vliegtickets:
26/12/2012 IB2621 (Iberia) Amsterdam - Madrid 19:15 - 22:05 - Totale reistijd: 2Hrs 50Min
27/12/2012 IB6843 (Iberia) Madrid - Buenos Aires 0:35 - 7:50 - Totale reistijd: 11Hrs 15Min
27/03/2013 AV60 (Avianca) Bogota - Panama City 14:25 - 16:00 - Totale reistijd: 1Hrs 35Min
24/07/2013 LR631 (Lacsa) Mexico City - San Jose 7:25 - 9:30 - Totale reistijd: 3Hrs 05Min
24/07/2013 LR652 (Lacsa) San Jose - Havana 10:35 - 15:05 - Totale reistijd: 2Hrs 30Min
27/07/2013 IB6620 (Iberia) Havana - Madrid 22:50 - 14:00 (Arrival next day) - Totale reistijd: 9Hrs 10Min
28/07/2013 IB2620 (Iberia) Madrid - Amsterdam 15:50 - 18:20 - Totale reistijd: 2Hrs 30Min
Aantal personen: 1
Tarief incl. luchthavenbelasting: € 1557,00 per persoon
Boekingskosten: € 15,00
Korting JOHO lid: - € 30,00
Ticketverzekering: € 6,00
Annuleringsverzekering (optioneel): € 107,00
Totaal: € 1655,00

Joepie! Heb net mijn ticket geboekt!!!!!!!!!!! HELEMAAL HAPPY!
26 december vlieg ik naar Buenos Aires!! Lekker oud en nieuw vieren daar en dan door!

26 december vlieg ik naar Buenos Aires!! Lekker oud en nieuw vieren daar en dan door!

Ik ben lekker bezig met het plannen van mijn reis! Nu kwam ik iets interessants tegen online wat ik misschien wil gaan doen...
In Colombia heb je een klein plaatsje aan de kust vlak bij de grens van Panama. Nou schijnt het dat je vanuit daar de grens over kan lopen, of de boot kunt nemen naar Panama. Dat lijkt me een stuk interessanter om te doen dan te gaan vliegen!
Het gaat om het dorpje Sapzurro (http://maps.google.nl/maps?q=Sapzurro&h ... a&t=m&z=16)
Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit te doen?
Voor mij is het eigenlijk wel interessant omdat ik eigenlijk eerst van plan was om vanuit Santa Marta naar Panama te gaan vliegen, maar dan zou ik dit mooie stukje Colombia moeten missen!
Ik kwam de info tegen op deze site: http://www.zuidamerika.nl/colombia/high ... -sapzurro/
Groetjes, Saskia
In Colombia heb je een klein plaatsje aan de kust vlak bij de grens van Panama. Nou schijnt het dat je vanuit daar de grens over kan lopen, of de boot kunt nemen naar Panama. Dat lijkt me een stuk interessanter om te doen dan te gaan vliegen!
Het gaat om het dorpje Sapzurro (http://maps.google.nl/maps?q=Sapzurro&h ... a&t=m&z=16)
Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit te doen?
Voor mij is het eigenlijk wel interessant omdat ik eigenlijk eerst van plan was om vanuit Santa Marta naar Panama te gaan vliegen, maar dan zou ik dit mooie stukje Colombia moeten missen!
Ik kwam de info tegen op deze site: http://www.zuidamerika.nl/colombia/high ... -sapzurro/
Groetjes, Saskia
- bertuithaarlem
Hoi Saskia,
Leuke plannen! Ik vlieg begin januari naar Buenos Aires en ben ook een grove planning aan het maken.
Volgens mijn informatie is er geen grensovergang van Colombia naar Panama over land, althans niet legaal.
Zie bijvoorbeeld deze link: http://www.paisatours.com/panama-to-colombia.htm
Het is of vliegen of per boot, en denk dat de boot wel een waanzinnige optie is.
Hoe loopt je planning nu ongeveer?
Veel succes met de verdere voorbereidingen en wellicht tot onderweg!
Groet, bert
Leuke plannen! Ik vlieg begin januari naar Buenos Aires en ben ook een grove planning aan het maken.
Volgens mijn informatie is er geen grensovergang van Colombia naar Panama over land, althans niet legaal.
Zie bijvoorbeeld deze link: http://www.paisatours.com/panama-to-colombia.htm
Het is of vliegen of per boot, en denk dat de boot wel een waanzinnige optie is.
Hoe loopt je planning nu ongeveer?
Veel succes met de verdere voorbereidingen en wellicht tot onderweg!
Groet, bert
Ieeeh op die website staan wel helse verhalen zeg! Ik heb gezocht naar reisverhalen, en wat ik heb gelezen is vrij positief. Hmm, ik moet het nog maar zien, misschien is vliegen toch een betere (veiligere) optie. Maar toch ga ik de bootreis nog wel verder uitpluizen, want ik wil in Panama Darien in, en dat scheelt weer reizen als ik dat vanuit de oostkust kan bereiken ipv Panama stad...!
- bertuithaarlem
Inderdaad staan op de website niet de beste verhalen...
Misschien hebben andere mensen nog ervaringen die ze kunnen delen, maar ik zou het er niet op wagen!
Misschien hebben andere mensen nog ervaringen die ze kunnen delen, maar ik zou het er niet op wagen!
Die laatste Iberia vlucht gaat niet meer door neem ik aan!