Overnachten in Hostel, Hotel of bij de mensen thuis?

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.

Wat is jou favoriete overnachtingsplek

Hostel
10
63%
Hotel
2
13%
Bij mensen thuis
4
25%

Totaal aantal stemmen: 16

Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Re: Overnachten in Hostel, Hotel of bij de mensen thuis?

Bericht door Globeskater »

ik heb tot nu toe 1 keerr echt via couchsurfen bij mensen geslapen en al naar verschillende meetings geweest.,. ik ben wel heel selectief met profielen uitkiezen vooral als meisje alleeen.. couchsurfen werkt zo dat mensen referenties achterlaten op je profiel als je ze ontmoet hebt, bij ze geslapen hebt etc.. voordeel hiervan is dat als er een slechte of meerdere slechte reacties zijn dat je bij zo 1 al niet snel meer gaat slapen.. verder moet ik er ook goed gevoel bij hebben anders gaat het ook niet.. afgelopen zomer wel gemerkt dat het in de zomer heel lastig is een plekje te vinden omdat velen dan aan het reizen zijn.. ik vind meetings ook erg leuk omdat je dan locals ontmoet of mensen die in jouw stad op vakantie zijn, vanavond in de stad nog wat gedronken met een italiaan die ik dan weer via couchsurfen heb leren kennen..

in de toekomst ga ik zeker meer gebruik maken van couchsurfen helemaal als ik buiten de drukke vakanties een reisje doe ;)

trouwens mijn eerste echte couchsurf ervaring was in dresden bij een jong stel thuis, ik had mijn eigen kamertje, ik heb gezellig meegegeten, ze gaven me tips over de stad en 's avonds hebben we heerlijk met hun vrienden in het park gezeten... kortom een super te gekke tijd gehad :D
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

heb er over nagedacht om ook mijn eigen bank in de aanbieding te doen maar dat heeft pas zin als ik ook werkelijk af en toe thuis ben.
lijkt me ook ideaal voor de after reis dip. om op die manier in contact te komen met reizigers.
Vraag me alleen af hoeveel toeristen buiten amsterdam gaan kijken
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

ik woon dan in breda en heb zo af en toe dat iemand vraagt of ze kunnen blijven slapen, maar ze weten het altijd zo te plannen dat ik dan of al zelf op vakantie ben, of dat ik net bij mijn ouders ben die ik al niet zo vaak zie, dus mijn bank hebben ze nog niet kunnen gebruiken ;)
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ik sta ingeschreven maar ik woon nog thuis dus is het niet echt een optie om een bank/ bed aan te bieden. Als ik op mezelf woon ga ik dat waarschijnlijk wel doen.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ik niet. Woon in Alkmaar, en zit niet te wachten op al die Japanners die op mijn bank willen liggen de nacht voor de wekelijkse kaasmarkt op vrijdag :-)
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Erik schreef:Ik niet. Woon in Alkmaar, en zit niet te wachten op al die Japanners die op mijn bank willen liggen de nacht voor de wekelijkse kaasmarkt op vrijdag :-)
En wat als het nu eens een bloedmooie zuid amerikaanse is?!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

:mrgreen:
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

evanerp schreef:
Erik schreef:Ik niet. Woon in Alkmaar, en zit niet te wachten op al die Japanners die op mijn bank willen liggen de nacht voor de wekelijkse kaasmarkt op vrijdag :-)
En wat als het nu eens een bloedmooie zuid amerikaanse is?!
De wens is de vader vd gedachte zeker evanerp :-)?
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

tijdens mijn afgelopen reis heb ik voornamelijk in hostels geslapen en in de tent.
en 1x bij iemand thuis die ik onderweg had ontmoet, dat was een leuke ervaring.

o ja hotels hoef ik niet wat moet ik met al die luxe.
heb net zo als sommige weten net 3,5 maand op mallorca gezeten voor werk.
nou daar had ik eerst een appartement wat ik meestal met 3 andere deelde en
vervolgens alleen een kamer en een gedeelde douce en alleen verder een koelkast.
dit houd ook in dat ik steeds minder om luxe geef, behalve dan een comp met internet.
zodat ik me site kan bijhouden en dit forum checken en nieuwe reis info kan vergaren.
8)
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Plaats reactie