Ben je van plan om binnenkort te vertrekken dan zit je goed met deze backpacker informatiesite. Vind hier het backpackers forum met de meeste gestelde vragen wat betreft voorbereidingen, tours en achtergrond informatie
Even een klein onderzoekje met wat voor reizigers we mee te maken hebben Ik ben benieuwd wat jullie voorkeur is qua overnachtingsplek. Geef ook even aan waarom!
Ik heb zelf gekozen voor Hostel, vind dit soort plaatsen net wat gezelliger dan een hotel en genoeg vrijheid om zelf te bepalen wat te doen dan wanneer je slaapt bij mensen thuis.
Bij mensen thuis is hartstikke leuk en levert de beste herinnering op. Maar je wil toch ook wel wat privacy en niet met zijn alle een douche delen (om maar wat te noemen). Dus doe mij ook maar een hostel. Maar tegen af en toe een (luxe) hotel zeg ik ook geen nee.
Mischien is de ideale optie nog wel een hostel waar de familie ook in een deel woont.
Laatst gewijzigd door Tikva op 24 sep 2008 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
bij mensen thuis is natuurlijk wel de mooiste ervaring, het voorbeeld van gezamenlijk douchen vind ik juist een verrijking van je ervaring van het land.
maarrr jullie geven terecht aan dat privacy wel zo lekker kan zijn, vooral in een land als bijv. india vond ik het toch wel erg fijn om me af en toe even terug te trekken in het hostel. daar ontmoet je bovendien ook leuke reizigers (of juist hele vervelende, da sweer een nadee oll: l)
beetje dubbel dus, varieren vind ik dan ook het leukst
bij mensen thuis is de mooiste ervaring. Ze laten je dingen zien waar je als gewone toerist niet tegen aan loopt. In de praktijk kom je het meeste in hostels maar als ik de kans krijg om bij mensen thuis te slapen grijp ik die altijd met beide handen aan!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Bij de mensen thuis is zeker een mooie ervaring. Ik heb voor hotel gekozen ik hou namelijk nogal van privacy. Daarnaast hou ik erg van schoon vooral een toilet.
ik heb voor hostel gekozen. al vind ik af en toe bij iemand thuis wel erg leuk.
en een hotel ja dat is ook wel lekker na een tijdje reizen.
maar normaal gesproken zijn wij tevreden met een hostel, wel met eigen douche en toilet.
Bij ons hangt het van het type vakantie af. Bij een lange reis opteren wij sowieso voor een hostel en of/bij mensen thuis. Dit ook omwille van het budget.
Gaan wij tijdens het jaar lekker een weekendje weg dan nemen we een hotel.
Gaan voor een week of twee of drie op vakantie dan wisselen we af tussen onze tent en een hotel/bed and breakfast.
.. Maar om toch te antwoorden, Een lange reis duurt het langst (duh!) dus heb ik hostel gekozen.
in de praktijk slaap ik meeste in hostel omdat ik daar vaak de meeste mensen ontmoet waarmee ik weer contact heb en verder reis aangezien ik alleen reis is dat wel gezellig
bij mensen thuis is wel superleuk en heb ik ook de beste herinneringen aan, vind daarom het fenomeen couchsurfen ook erg leuk
Ik ben ook een echte couchsurfliefhebber, dus voor mij ook 'bij mensen thuis'! Met af en toe afwisseling in het hostel. Allerbeste optie tot nu toe vond ik nog een tent bij mensen in de achtertuin!! Privacy en toch het leuke van locals ontmoeten!!!
Hotels moet ik niks van hebben... zo onwijs ongezellig! Dan maar liever een vieze wc delen en toch de gezelligheid van mensen om je heen!
Ik overnacht 9 van de 10 keer in een hostel. Vaak is het de goedkoopste optie (couchsurfing etc. niet meegerekend). Je ontmoet er vaak mensen en als je alleen reist is dat wel fijn. Ik heb ook weleens in hotels overnacht maar vaak was dat omdat ik geen hostel kon vinden omdat het er simpelweg niet was o.i.d.
Bij mensen thuis heb ik weleens gedaan in Mongolië. Dat was bij een familie in een ger. Dat was erg leuk en interessant. Couchsurfing heb ik tot op heden nog niet gedaan maar wil ik in de toekomst gaan proberen. Lijkt me ook leuk.
Ik overnacht ook meestal in een hostel, dat couchsurfen lijkt me dan weer niks. Bij mensen thuis.... er lopen helaas genoeg gekken rond en als je ergens verblijft is het niet zo dat iemand je direct mist. Voor die plaatsen waar het wel vertrouwd is natuurlijk een onvergetelijke ervaring.
Toch ben ik meestal erg terughoudend in het meegaan met "vreemde" mensen (of mensen die ik net ontmoet heb wat je wil).
Heeft iemand eigenlijk echt ook ervaringen met couchsurfen?
geen ervaring met couchsurfen als zodanig dat ik dat netwerk heb gebruikt maar wel in het slapen op banken bij mensen die ik onderweg ontmoet heb of aanbevolen heb gekregen via mensen.
het neemt wel risico's met zich mee maar ik ga gewoon er maar vanuit dat het merendeel van de mensheid geen kwaad in de zin heeft.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika