Australië: Wel of geen reisorganisatie?
Jobs 4 travellers, betrouwbaar?
Ik heb een vraag. Ik heb me aangemeld bij Jobs 4 travellers, dit is een site om uiteraard banen op te vinden maar ze regelen voor mij ook het tax file number en een rekeningnummer. Heeft iemand ervaring met dit bedrijf? Ik heb nl nooit van dit bedrijf gehoord en vind t een beetje eng om zomaar via hun een rekening te openen..
Alvasr bedankt!
Alvasr bedankt!
-
- Reiziger
Ervaring introductie Sydney?
Hola! Ik vertrek 11 December naar Sydney. Nou heb ik nog nooit echt gebackpackt dus zat ik te kijken voor een introductie week. Is dit handig?
Ik heb geboekt via Kilroy en zit nu naar hun introducties te kijken. Heb ook gekeken bij Activity International. Meestal is het alleen geen week maar een paar dagen. Maar op zich lijkt het mij wel handig? Of is het zonde van het geld?
Ik ga gewoon 3 maanden backpacken met een toeristenvisum. Dus ik ga niet werken.
Ik heb geboekt via Kilroy en zit nu naar hun introducties te kijken. Heb ook gekeken bij Activity International. Meestal is het alleen geen week maar een paar dagen. Maar op zich lijkt het mij wel handig? Of is het zonde van het geld?
Ik ga gewoon 3 maanden backpacken met een toeristenvisum. Dus ik ga niet werken.
- Kims
- Reisexpert
Re: Ervaring introductie Sydney?
Hi,
Kijk even naar dit bericht voor meer info:
informatie-backpacken-australie-alleen-t24491.html
Andere mensen/medereizigers ontmoet je hoe dan ook zeker als je in hostels verblijft. Als je verder niets hoeft te regelen zoals een belastingnummer en bankrekening etc, zou ik het persoonlijk niet doen. Maar het ligt eraan wat je zelf fijn vindt.
Veel plezier!
Kijk even naar dit bericht voor meer info:
informatie-backpacken-australie-alleen-t24491.html
Andere mensen/medereizigers ontmoet je hoe dan ook zeker als je in hostels verblijft. Als je verder niets hoeft te regelen zoals een belastingnummer en bankrekening etc, zou ik het persoonlijk niet doen. Maar het ligt eraan wat je zelf fijn vindt.
Veel plezier!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
-
- Reiziger
Hi,
Thanks voor de tip!
Ik hoef alleen maar een simkaart te regelen en verblijf. Ben echt heel zenuwachtig omdat ik alleen ga haha. Maar heb er ook super veel zin in! 
Thanks voor de tip!

- Kims
- Reisexpert
Komt helemaal goed. Het is een erg makkelijk land om in te reizen met meer dan genoeg andere reizigers en heel veel keuze. Wordt vast super 

-
- Reiziger
Haha super!
Weet jij trouwens hoe het zit met OV? Want ik ga denk ik geen introductie doen (duur en het is voornamelijk nuttig als je ook echt gaat werken).
Ik kom aan om half 11 dus ik vermoed dat ik met wachten op koffer enzo pas om 11 uur/ kwart over 11 ofzo het vliegveld af ben.. Rijd er dan nog OV? En is het makkelijk/goedkoop?

Weet jij trouwens hoe het zit met OV? Want ik ga denk ik geen introductie doen (duur en het is voornamelijk nuttig als je ook echt gaat werken).
Ik kom aan om half 11 dus ik vermoed dat ik met wachten op koffer enzo pas om 11 uur/ kwart over 11 ofzo het vliegveld af ben.. Rijd er dan nog OV? En is het makkelijk/goedkoop?
- Kims
- Reisexpert
Hi,
Het openbaar vervoer is erg makkelijk in de stad. Er zijn metro's, bussen en treinen die van vroeg tot laat rijden. Vanaf het vliegveld kun je de trein naar de stad nemen, het snelst en makkelijkst. Voor info zie: http://www.sydneyairport.com.au/go/by-train en voor prijzen: http://www.airportlink.com.au/direction ... y-city.php. Er gaan ook bussen, maar ik weet niet hoe duur die zijn. Voor meer info zie: http://www.sydneyairport.com.au/go/buse ... ttles.aspx. Een andere optie is opgehaald worden door je hostel als zij een airport transfer doen.
Kortom, genoeg opties
Het openbaar vervoer is erg makkelijk in de stad. Er zijn metro's, bussen en treinen die van vroeg tot laat rijden. Vanaf het vliegveld kun je de trein naar de stad nemen, het snelst en makkelijkst. Voor info zie: http://www.sydneyairport.com.au/go/by-train en voor prijzen: http://www.airportlink.com.au/direction ... y-city.php. Er gaan ook bussen, maar ik weet niet hoe duur die zijn. Voor meer info zie: http://www.sydneyairport.com.au/go/buse ... ttles.aspx. Een andere optie is opgehaald worden door je hostel als zij een airport transfer doen.
Kortom, genoeg opties

-
- Reiziger
Super! Thanks! Dan weet ik weer even genoeg!
Spannend! Haha!

Spannend! Haha!
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
Meeste hostels regelen een shuttle busje, als je langer dan een aantal nachten er verblijft is deze vaak nog gratis ook 
Ik moet zeggen dat ik in begin Australië vond tegenvallen want was zo makkelijk
Ik houd wel van beetje uitdaging
Ik had door hostel en couchsurfing echt meteen mensen leren kennen en heb mij geen moment alleen gevoeld! Ik spreek goed engels en het rondreizen is erg makkelijk te regelen want er zijn je al vele miljoenen backpackers voor gegaan
Erg veel mensen reizen er alleen dus aanspraak genoeg!
Ik wens je een fantastische reis!

Ik moet zeggen dat ik in begin Australië vond tegenvallen want was zo makkelijk

Ik wens je een fantastische reis!
-
Re: Jobs 4 travellers, betrouwbaar?
Ik zou dit ook graag willen weten, want het zou natuurlijk wel erg handig zijn als zij dat vast voor ons doen. Maar valt het te vertrouwen?
- Kims
- Reisexpert
Hi,
Een tax file nr. regelen en bank rekening openen zijn erg makkelijk om zelf te doen. Gewoon zelf regelen en je geld niet verspillen aan zoiets.
Groetjes
Een tax file nr. regelen en bank rekening openen zijn erg makkelijk om zelf te doen. Gewoon zelf regelen en je geld niet verspillen aan zoiets.
Groetjes
En australianbackpackers.nl ? Ook zinloos geld verspilling?
Makkelijk zelf te regelen vanuit nl? Je bankrek nr en verzekering
gr shabnam
Makkelijk zelf te regelen vanuit nl? Je bankrek nr en verzekering
gr shabnam
- Kims
- Reisexpert
HI Shabnam,
Kijk even rond op het forum voor meer informatie en onder reisinformatie, daar kun je veel info vinden. Onder andere dat het tax file number en bankrekening heel makkelijk te regelen zijn
Groetjes
Kijk even rond op het forum voor meer informatie en onder reisinformatie, daar kun je veel info vinden. Onder andere dat het tax file number en bankrekening heel makkelijk te regelen zijn

Groetjes
-
Bedankt voor de reacties!
Ik had al begrepen dat zowel bankrekening als TFN goed zelf te regelen zijn. De reden dat ik vroeg over de reputatie van jobs4travellers.com is alleen maar omdat het lijkt (zover ik het zie) dat zij dit gratis voor je doen, en de Commonwealth Bank dan je 'maandelijkse fee' je kwijt scheldt. Oftewel: je rekening wordt voor je geopend, terwijl je 50 euro bespaard. Ik was dus benieuwd of dit geen 'scammer' organisatie was voordat ik contact met ze opneem over deze mogelijkheden.
Ik had al begrepen dat zowel bankrekening als TFN goed zelf te regelen zijn. De reden dat ik vroeg over de reputatie van jobs4travellers.com is alleen maar omdat het lijkt (zover ik het zie) dat zij dit gratis voor je doen, en de Commonwealth Bank dan je 'maandelijkse fee' je kwijt scheldt. Oftewel: je rekening wordt voor je geopend, terwijl je 50 euro bespaard. Ik was dus benieuwd of dit geen 'scammer' organisatie was voordat ik contact met ze opneem over deze mogelijkheden.
- Kims
- Reisexpert
Hi,
Maar een tax file number en rekening openen zijn altijd gratis. En als je het aankaart bij de bank, hoef je vaak geen fees te betalen bij een bank. Anders hooguit iets van $5 per maand...
Hoe kom je aan $50 besparen?
Groetjes
Maar een tax file number en rekening openen zijn altijd gratis. En als je het aankaart bij de bank, hoef je vaak geen fees te betalen bij een bank. Anders hooguit iets van $5 per maand...
Hoe kom je aan $50 besparen?
Groetjes