Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Informatie Backpacken australie alleen.

RuudvG
» 25 sep 2012 21:20
Hallo,
Ik ben Ruud en ben 26 jaar oud en wil voor een jaar gaan backpacken in australie.
Nu zou ik graag willen weten waar ik rekening mee moet houden en of het verstandig is via een organisatie te boeken die het helejaar door ondersteuning bieden of is het net zo makkelijk om alles zelf te regelen?
De organisatie waar ik mee zou willen boeken is UltimteOZ heeft iemand hier ervaring mee?
ik ben op deze site al veel wijzer geworden qua visum en de bassis dingen, maar ik zou ook graag weten waar ik een deugelijke verzekering af kan sluiten.
Alle tips zijn welkom.
alvast bedankt.
Erik
Site Admin
» 26 sep 2012 09:53
Het is vrij eenvoudig om de dingen die een organisatie regelt ook zelf te regelen. De vraag is alleen wat is het gemak je waard?

Welke verzekering geschikt is hangt met name af wat je van plan bent te gaan doen in Australië. Ga je werken, of alleen reizen? Hoe lang ga je precies weg etc etc.
Globeskater
Reisexpert
» 27 sep 2012 01:01
Ik heb ter plekke alles zelf geregeld.. heb niet het idee dat ik wat gemist heb.. sommige anderen vooral internationaal hadden nogal eens frustraties met hun organisaties..

Australië is zo'n makkelijk land om te reizen dat het goed zelf te regelen valt.. kan mij alleen wel voorstellen dat het handig is dat zo'n organisatie postbussen hebben zeg maar en dan kan je zelf regelen bij welk kantoor je de post ophaalt en heb je dus een adres in australië om bijv je tax file nummer naar toe te laten sturen, maar dat kan geloof ik ook naar hostel.. ik heb hostel voor mijn telefoon abonnement gebruikt en had een appartement waar de overige post heen kwam. dat ter plekke geregeld..
Francine
Reisexpert
» 07 okt 2012 18:16
Ik heb zelf de eerste keer met een organisatie gereisd die de eerste twee dagen in Australie regelden. Dat vond ik wel fijn. Ik had nog nooit van mijn leven gevlogen en nu vloog ik met een klein groepje en werd opgehaald van het vliegveld. De organisatie had voor twee dagen een hostel geregeld (en een optie genomen op enkele dagen daarna waar je gebruik van kon maken). Zij hielpen de eerste dagen met het aanvragen van een bankrekening, taxfilenr, medicare pas, enz.
Ik had dit ook alleen kunnen regelen, maar vond het ook wel heel prettig dat ik, met een flinke jet lag, gewoon achter iemand aan kon hobbelen die alles regelde.
Ik ben daarna nog twee keer down under geweest en toen gewoon alles zelf geregeld.
Ook achteraf gezien zou ik het niet anders gedaan hebben. Het gaf mij gewoon heel veel rust en daar had ik wel iets extra geld voor over.
Na die eerste dagen deden ze overigens niets meer.
Post e.d. kun je bij een postkantoor ophalen via Poste Restante. En ik heb inderdaad ook wel eens mijn hosteladres opgegeven.
Ik zou in elk geval niet een dure organisatie nemen waar je een heel jaar terecht kan. Dat is niet nodig in Australie.
Gerelateerde onderwerpen
alleen backpacken in Australië
Wat is de gemiddelde leeftijd voor backpacken in Australië en kan je goed alleen beginnen?
Informatie werkvakantie Australië
Gezocht: foto's en informatie van Australië
Alleen backpacken 1,5 / 2 maand
In totaal is er 1 gebruiker online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast