Zonvakantie met gezin, waarheen?
-
Zonvakantie met gezin, waarheen?
Hoi allemaal!
Volgend jaar zomer willen mijn ouders, ik en mijn zusjes een mooie vakantie boeken vanwege een 25 jarig huwelijk.
Maar waarheen? Kunnen jullie ons aan ideeën helpen?
Onze richtlijnen:
-Zon, Zee, Strand+Zwembad
-We zitten helaas vast aan de zomervakantieperiode.
-Niet te duur vliegen, we zijn immers met 5 personen (twee volwassenen, 18, 15, 13)
-Zou leuk zijn als er verder nog iets te doen is (cultuur, natuur, duiken/snorkelen/surfen)
-Liefst een verblijf van 14 dagen.
-BUDGET: 1200eu p.p. Is dat haalbaar?
Thanks!
Volgend jaar zomer willen mijn ouders, ik en mijn zusjes een mooie vakantie boeken vanwege een 25 jarig huwelijk.
Maar waarheen? Kunnen jullie ons aan ideeën helpen?
Onze richtlijnen:
-Zon, Zee, Strand+Zwembad
-We zitten helaas vast aan de zomervakantieperiode.
-Niet te duur vliegen, we zijn immers met 5 personen (twee volwassenen, 18, 15, 13)
-Zou leuk zijn als er verder nog iets te doen is (cultuur, natuur, duiken/snorkelen/surfen)
-Liefst een verblijf van 14 dagen.
-BUDGET: 1200eu p.p. Is dat haalbaar?
Thanks!
Re: Zonvakantie met gezin, waarheen?
Zon, zee, strand, zwembad, cultuur, natuur, duiken, snorkelen, surfen. Dit alles kan perfect op Phuket, Thailand. Buiten de toegankelijkheid is het daar goed te betalen. Voor vliegtickets moet je de vergelijkingssites blijven afstruinen totdat je mooie prijzen vind. Een verblijf van twee weken is hier prima te doen en genoeg om er wat leuke tours bij te doen.
Een budget van 1200 euro per persoon, daarentegen, lijkt mij krap. Zeker als je dus een hotel zoekt met zwembad. 1200 euro zonder al het duiken, snorkelen en andere uitjes? Dan misschien.
Een budget van 1200 euro per persoon, daarentegen, lijkt mij krap. Zeker als je dus een hotel zoekt met zwembad. 1200 euro zonder al het duiken, snorkelen en andere uitjes? Dan misschien.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Ik zou het eerder wat dichterbij zoeken met dat budget en in de dure zomermaanden. Thailand kan wel binnen je budget maar dat hangt er echt vanaf hoe je ter plekke wil zitten. Als ik het zo hoor schat ik toch eerder in een hotel met comfort dan een hutje op het strand.
Egypte of Jordanië zou goed kunnen. In Europa heb je trouwens ook genoeg mooie strand bestemmingen die niet persee heel duur zijn, met zijn 5e zou ik kijken naar een mooi zomerhuis om te huren. Bijvoorbeeld in Kroatië of Griekenland
Egypte of Jordanië zou goed kunnen. In Europa heb je trouwens ook genoeg mooie strand bestemmingen die niet persee heel duur zijn, met zijn 5e zou ik kijken naar een mooi zomerhuis om te huren. Bijvoorbeeld in Kroatië of Griekenland
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
-
Ubiytsa en Tikva, bedankt voor jullie reacties.
Thailand klinkt inderdaad goed. Zeker omdat ik, als oudste dochter, na mn examens graag naar Zuid-Oost-Azië zou willen om een paar weken vrijwilligerswerk te doen en daar wat rond te reizen. Een binnenlandse vlucht met aansluitend een zonvakantie met mn ouders zou ideaal zijn. Maar daar hangt inderdaad een pittig prijskaartje aan.
Naar de mogelijkheid Egypte hebben we al gekeken. Zou fantastisch zijn. Maar daar hangt ook een dik prijskaartje aan, zeker in het hoogseizoen in de bekendere badplaatsen? Of heb jij misschien een tip voor ons? Een goedkopere badplaats dan Sharm-el-Sheikh of Hurghada?
Hoe zit het met de prijzen in Gambia? Zuid-Afrika?
Thailand klinkt inderdaad goed. Zeker omdat ik, als oudste dochter, na mn examens graag naar Zuid-Oost-Azië zou willen om een paar weken vrijwilligerswerk te doen en daar wat rond te reizen. Een binnenlandse vlucht met aansluitend een zonvakantie met mn ouders zou ideaal zijn. Maar daar hangt inderdaad een pittig prijskaartje aan.
Naar de mogelijkheid Egypte hebben we al gekeken. Zou fantastisch zijn. Maar daar hangt ook een dik prijskaartje aan, zeker in het hoogseizoen in de bekendere badplaatsen? Of heb jij misschien een tip voor ons? Een goedkopere badplaats dan Sharm-el-Sheikh of Hurghada?
Hoe zit het met de prijzen in Gambia? Zuid-Afrika?
Spanje is erg leuk. Zelf ben ik een aantal keer naar de Canarische eilanden geweest. Hier is ook genoeg te doen met de activiteiten die jij noemt. Er is daar overvloed aan zon, zee, zwembad en strand, en er zijn ook wel wat (culturele) "uitstapjes" om te doen (bijv. op een boot mee om dolfijnen te spotten, of zelf een bootje huren, of op vulkanen tocht). Griekenland is, zoals hierboven al genoemd is, ook erg leuk.
Met het budget wat je noemt moet dit prima lukken dus in bijv. Griekenland of Spanje. Met Egypte en Afrika heb ik weinig ervaring, wellicht dat iemand anders je daar beter over kan vertellen.
Mocht je meer willen weten, vraag vooral!
Met het budget wat je noemt moet dit prima lukken dus in bijv. Griekenland of Spanje. Met Egypte en Afrika heb ik weinig ervaring, wellicht dat iemand anders je daar beter over kan vertellen.
Mocht je meer willen weten, vraag vooral!
Grappig, wij zijn met 25 jarig huwelijk van mijn ouders dit jaar naar Griekenland gegaan. Niet zo verrassend want toen ik nog mee ging op vakantie, gingen we daar ook meestal al heen
Ik vind Griekenland ideaal voor een zonvakantie!! Je hebt daar veel appartementen die worden verhuurd aan toeristen.
Wij zijn afgelopen zomer naar Parga geweest. Een kustplaats op het vaste land. Geboekt via touroperator. Verder vind ik zelf Samos ook altijd erg leuk eiland!

Wij zijn afgelopen zomer naar Parga geweest. Een kustplaats op het vaste land. Geboekt via touroperator. Verder vind ik zelf Samos ook altijd erg leuk eiland!
-
Nogmaals bedankt voor de reacties.
Het iets dichter bij huis zoeken is misschien ook een goed idee.
Is Griekenland door de crisis voor toeristen nu juist een stuk duurder of goedkoper geworden?
Kan iemand ons een specifieke plaats of hotel/organisatie aanraden?
Wie heeft er ervaring met PrijsVrij?
ruim 4000eu voor een 13 daagse vakantie naar egypte voor 5 personen incl vlucht klinkt bijne te mooi om waar te zijn? prijsvrij punt nl/vakanties/egypte/rode-zee/makadi-bay/serenity-makadi-heights
Groetjes!
Is Griekenland door de crisis voor toeristen nu juist een stuk duurder of goedkoper geworden?
ruim 4000eu voor een 13 daagse vakantie naar egypte voor 5 personen incl vlucht klinkt bijne te mooi om waar te zijn? prijsvrij punt nl/vakanties/egypte/rode-zee/makadi-bay/serenity-makadi-heights
Groetjes!
Laatst gewijzigd door Erik op 16 okt 2012 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link aangepast
Reden: Link aangepast
Dat is 61 euro per persoon per dag, dat klinkt nog redelijk prijzig afhankelijk van wat je krijgt. Heb zelf ook even gezocht en wanneer ik de bestemming Egypte opgeef (meerdere opties mogelijk) voor 13 dagen kom ik uit op een lagere prijs. Ook dit is inclusief vliegticket en all-inclusive (geen idee of je daar naar op zoek bent maar toch
)

Toen ik er was, in juli, was het in vergelijking met het jaar daarvoor (aldus mijn ouders) niet duurder geworden omdat ze voorlopig nog niets doorberekenen aan toeristen. Ze zijn allang blij als er toeristen zijn. Lees bijvoorbeeld: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/gr ... 17265.html voor meer informatie. overigens staat er nog meer Griekenland info hier: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/griekenland/JeSuisDieuwke schreef:Nogmaals bedankt voor de reacties.
Groetjes!
Ik zou als ik jou was eens kijken bij de wat bekendere touroperators als OAD, Neckermann, Jong Intra enz.

-
Erik, ik zou graag willen weten waar (op welke criteria??) jij hebt gezocht!
Ik heb bij arke 5 personen opgegeven en het land, daarna naar de prijzen gekeken. Heb je al een specifieke datum, of data waarbinnen gezocht kan worden? En welke dingen moeten er aanwezig zijn ?
-
Oké vandaar. Ja, sowieso zomervakantie 2013, 3-17 augustus bijvoorbeeld. Strand met een rif is een pré, we willen graag eens duiken en/of snorkelen. En all inclusive heeft de voorkeur!
Wanneer ik bij Arke voor dat aantal dagen (12) op die vertrek datum kijk voor 5 personen kom ik op 3375 uit. Moet eerlijk toegeven dat ik niet naar de details gekeken heb. Dat is een flink gat met de door jou gevonden 4000,- . Ruimte genoeg dus om wat te gaan zoeken en zoals menasil aangeeft bij verschillende aanbieders te kijken welke optie het goedkoopst/ beste voor je is.
Het viel me op dat het aantal dagen dat jullie er verblijven budget technisch niet echt gunstig is bij Arke. 8 of 10 dagen verblijven is (per persoon terug gerekend) goedkoper. Dus ook hier zou ik mee spelen bij de verschillende aanbieders om te kijken of je hier zelf ook nog wat kunt besparen.
Het viel me op dat het aantal dagen dat jullie er verblijven budget technisch niet echt gunstig is bij Arke. 8 of 10 dagen verblijven is (per persoon terug gerekend) goedkoper. Dus ook hier zou ik mee spelen bij de verschillende aanbieders om te kijken of je hier zelf ook nog wat kunt besparen.
-
Ik blijf zeker zoeken! Heeft iemand hier ervaring met Eilat? Is dat supertoeristisch? Of valt er daar ook nog iets van de omgeving te zien?
Ik ben in Eilat geweest, maar dat is alweer 12 jaar geleden
Het was toen zo warm, dat we vooral in Eilat zijn gebleven. We hebben uitstapje gemaakt naar de woestijn en ook in Eilat zelf heb je aantal bezienswaardigheden. Heb je onze reisinformatie over Eilat gelezen?