Ik gebruik een Platypus 2l waterzak en die bevalt me uitstekend! Ik combineer hem met een 65l backpack (zit geen apart vak in, dus gewoon bovenop hoofdvak leggen) of met een 22 l Osprey daypack (wel met apart vak). In het verleden heb ik de waterzak ook los in een daypack gedaan. Ging prima.
Aan het eind van de dag spoel ik de waterzak om en houd de slang onder de kraan, zodat het water er doorheen stroomt. Eens in de paar maanden haal ik er een speciale waterslang-borstel doorheen. Zou vast vaker moeten, maar ben tot nu toe nooit ziek geworden.
Ik wandel en hike heel veel. Toen ik nog flessen gebruikte dronk ik te weinig, omdat ik het te veel gedoe vond. Niet alleen om de fles tevoorschijn te halen, maar ook om dit lopend op te drinken. Ik vind het irritant om mijn looptempo te moeten onderbreken. Met de waterzak drink ik de hele dag door kleine slokjes zonder tempo te verliezen. Ik ben fan!
Nog een paar tips:
- Zorg dat er geen lucht meer in de zak zit, anders gaat dit klotsen tijdens het lopen
- Let er op dat het mond-tuitje niet op de grond komt als je de tas neerzet. Ik steek hem meestal in een lust aan een schouderband.
- Als je de slang een tijdje niet gebruikt, laat hem dan goed drogen. Haal alle onderdelen uit elkaar.
Groeten,
Laura