Advies daypack

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
GinoT
Wereldreiziger

Advies daypack

Bericht door GinoT »

Ola experts,

even een vraag. Nu heb ik een backpack 60L uitgezocht. Lijkt me meer dan genoeg. Nu wil ik alleen ook nog een daypack uitzoeken/kopen. Maar wat is wijsheid? Je hebt ze in alle maten. Van 10L tot 30L en nog meer. Zelf zat ik te denken aan rondom de 20 liter.

Nog een vraag. Zelf zat ik ook te denken aan een daypack met een hydration pack (3L). Nu ben ik van plan veel te gaan hiken, fietsen, etc. Maar is dit handig of te? Iemand hier ervaring mee?

Graag jullie adviezen! :)

Baai baai.
Marije
Reisexpert

Re: Advies daypack

Bericht door Marije »

Mijn daypack is 25L en dat vind ik prima! Ik zou geloof ik niet kleiner willen. Hier past wat mij betreft alles in wat je evt nodig kan hebben bij 1 hele dag. Ik heb overigens deze van Lowe Alpine: http://www.rugzak.nl/rugzak-modellen-hi ... ?model=103 Ben vooral ook erg blij met het ventilerend rugpand.

Ik heb geen ervaring met zo'n waterzak, maar het lijkt mij erg handig! Ik vond het soms best irritant dat ik tijdens een wandeling steeds die rugzak af moest doen als ik dorst had (vooral als 't warm was) en was dan jaloers op andere wandelaars die wel zo'n camelbak hadden.

Succes ermee!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Daypack is afhankelijk van wat je erin wilt stoppen, een fles water , reisgids compact camera en dan is een kleintje prima. Wij gebruiken met zijn 2e een daypack en hebben er ook nog een grote camera in zitten,vaak 2 flessen water dus voor ons was de grotere handig.

zo'n camelback lijkt me op wereldreis niet echt wat, toch lastig om schoon en fris te houden. Water in een fles koop je toch ook lekkerder koel en blijft in je rugzak koeler. Als je je rugzak daarna in Nederland wilt gebruiken dan kan ik me voorstellen dat je er wel voor kiest.

Afdoen van de rugzak als je dorst hebt is onhandig maar je kunt in veel landen voor weinig geld een losse flessdrager kopen (soort klittenband ding waar je de fles in stopt, met riem eraan). Dan kan je dus naast je rugzak een losse fles mee nemen en die pakken als je dorst hebt.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Mijn handbagagetas heeft aan de zijkant zo'n netje waar ik een flesje water in kan steken. Nu zijn mijn schoudergewrichten nogal soepel (kwestie van trainen ;)), maar ik kan zonder problemen m'n flesje pakken en terugdoen zonder mijn tas af te doen.

Om voor mezelf te spreken: ik zou zo'n camelbag niet schoon kunnen houden op reis...
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
GinoT
Wereldreiziger

Bericht door GinoT »

Beter toch niet doen. Neem ik er een van Osprey. Is het altijd optioneel. :)

Bedankt voor jullie reacties. Kudo's!
nielsv
Vakantieganger

Bericht door nielsv »

Ik heb in afgelopen vakantie 4 weken Mexico gebruik gemaakt van de Deuter Futura 22 liter. Deze tas heeft een handige indeling met laptop vak. Aan de zijkanten een plek voor een fles water. Gekocht via de webshop van Bever voor iets minder dan 80 euro. Ik speelde ook met de vraag er 1 te nemen met meer inhoud, want voor een weekend weg van 4 dagen of langer is het wel te klein denk ik. Gelukkig heb ik m'n oude Eastpak nog.
XXLaura
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door XXLaura »

Ik gebruik een Platypus 2l waterzak en die bevalt me uitstekend! Ik combineer hem met een 65l backpack (zit geen apart vak in, dus gewoon bovenop hoofdvak leggen) of met een 22 l Osprey daypack (wel met apart vak). In het verleden heb ik de waterzak ook los in een daypack gedaan. Ging prima.

Aan het eind van de dag spoel ik de waterzak om en houd de slang onder de kraan, zodat het water er doorheen stroomt. Eens in de paar maanden haal ik er een speciale waterslang-borstel doorheen. Zou vast vaker moeten, maar ben tot nu toe nooit ziek geworden. :@

Ik wandel en hike heel veel. Toen ik nog flessen gebruikte dronk ik te weinig, omdat ik het te veel gedoe vond. Niet alleen om de fles tevoorschijn te halen, maar ook om dit lopend op te drinken. Ik vind het irritant om mijn looptempo te moeten onderbreken. Met de waterzak drink ik de hele dag door kleine slokjes zonder tempo te verliezen. Ik ben fan! *O*

Nog een paar tips:
- Zorg dat er geen lucht meer in de zak zit, anders gaat dit klotsen tijdens het lopen
- Let er op dat het mond-tuitje niet op de grond komt als je de tas neerzet. Ik steek hem meestal in een lust aan een schouderband.
- Als je de slang een tijdje niet gebruikt, laat hem dan goed drogen. Haal alle onderdelen uit elkaar.

Groeten,
Laura
Plaats reactie