momenteel ben ik de praktische dingen van mijn reis aan het uitzoeken en kwam ik wat bijzonderheden tegen bij de aanbieders van reisverzekeringen als OHRA en Delta Lloyd, vooral bij de eerste hebben veel backpackers een verzekering. Veel mensen die naar zuid oost azie reizen, waaronder ik, huren een keer een brommer (50cc).
Ik stuitte op de volgende passages binnen de polisvoorwaarden van de aanbieders, waar de bepaling is opgenomen dat ze in de volgende niet verplicht zijn tot uitkering bij ongeval (invaliditeit en overlijden als gevolg van).
OHRA:
Delta Lloyd:2. Besturen motorrijwiel of bromfiets
Ongevallen die de verzekerde overkomen als bestuurder van een motorrijwiel met een cilinderinhoud van 50 cc of meer, voor zover hij ten tijde van het ongeval de leeftijd van 23 jaar nog niet heeft bereikt en ongevallen die een verzekerde jonger dan 16 jaar overkomen als bestuurder van een motorrijwiel met een cilinderinhoud van minder dan 50 cc.
Nu zijn er aanbieders (tasman,europeesche) die dit wel vergoeden maar ongeveer 2500e. Bovendien zijn die vele malen duurder.BESTUREN MOTORRIJWIEL OF BROMFIETS
Ongevallen die de verzekerde overkomen als bestuurder van een motorrijwiel met een cilinderinhoud van 50 cc of meer, voor zover hij ten tijde van het ongeval de leeftijd van 23 jaar nog niet heeft bereikt en ongevallen die een verzekerde jonger dan 16 jaar overkomen als bestuurder van een motorrijwiel met een cilinderinhoud van minder dan 50 cc.
Bij uitsluitingen bij geneeskundige kosten kan ik niks vinden over het besturen van een brommer. Ik neem dus aan dat medische behandelingen als gevolg van een brommer ongeluk WEL vergoed worden maar dat een uitkering als ik invalide, hoop het natuurlijk niet

Nu mijn vraag:
Is verzekering bij een ongeval te zien als een soort compensatie en hoef ik dus niet bang te zijn dat een medische behandeling als gevolg van een brommer/scooter ongeluk niet zal worden vergoed?
Hoop dat iemand mij kan helpen.
groetjes,