Maar ik zal wel even goed nadenken over waarom je per se de oostkust wilt doen? Mooi weer is in Azie ook en de stranden in Azie zijn net zo mooi (ook het koraalrif) en goedkoper. Lijkt Indonesie je trouwens niets?
Ik heb zelf in Indonesie gereisd (Java - Bali - Lombok - Gili Trawangan) in 3/4 weken en ben toen doorgegaan naar Australie. Je vliegt namelijk best goedkoop met Airasia van Bali naar Darwin. En Darwin was echt mijn favoriete plek van Australie, echt een heerlijke stad, ik kreeg toch ook echt het outback gevoel en in de omgeving is enorm veel te zien (aboriginals - national parcs - krokodillen).
Ik ben in totaal een maand in Australie geweest, vooral ook omdat het een ontzettend duur land is en behoorlijk westers (ik geef de voorkeur aan een chaotische, compleet andere wereld haha) dus ik wilde meteen zoveel mogelijk van Australie zien. Ik ben dus begonnen in Darwin daar heb ik o.a. Arnhemland gezocht, vanuit Darwin naar Brisbane gevlogen, daar koala's vastgehouden (

) en 2 dagen/1 nacht Fraser Island geboekt, beiden zijn ook echt aanraders. Toen ben ik naar Sydney gegaan, in Sydney is zat te doen zo ben ik naar de Blue Mountains geweest, fietstocht over Manly. Daarna ben ik naar Melbourne gegaan, wat een erg chille stad is (beetje San Fransisco idee vond ik) daar ook naar the Great Ocean Road geweest (dagtrip), dat was ook echt een van de hoogtepunten, erg mooi! Ik heb dus gekozen te vliegen van Melbourne - Alice Springs maar dit komt eerder omdat ik tijdgebrek had.
Mijn advies is daarom dus ook: doe de hele Great Ocean Road van Melbourne naar Adelaide (2 dagen). En vanuit Adelaide kun je met de bus dan naar Alice Springs in 2 dagen en je stopt ook in Coober Pedy, waar ik goede verhalen over heb gehoord en ik dus helaas heb gemist. Je kunt bijv gaan met
http://www.headingbush.com/outback-tour ... press.html In Alice Springs kun je dan een Uluru tour boeken. Aangezien ik weer terugvloog van Darwin - Bali, ben ik toen van Alice Springs naar Darwin met de bus gegaan, niet echt een succes haha, 6 uur gewacht in de middle of nowhere voordat er een monteur kwam omdat we een lekke band kregen (althans dat dacht de chauffeur, er bleek achteraf niets aan de hand te zijn). Ik heb dit allemaal in 1 maand gedaan, je kunt dit dus makkelijk in 2 maanden doen. En als je wel per se de oostkust wilt meepakken: je kunt ook van Darwin - Cairns of van Alice Springs - Cairns met de bus. Maar ik zou echt Darwin niet missen!