Ik heb altijd een kaartlezer mee. De computers in internetcafe's zijn soms wat gedateerd en hebben niet altijd een kaartlezer. Uiteraard verschilt dit per plek. Verwacht in de rimboe geen ultrasnelle verbindingen, in de stad heb je de meeste kans om snelle computers te vinden. Maar wat wij volgens Europese begrippen snel vinden is in Azie soms niet eens haalbaar, dus houd daar wel rekening mee.
Ik hield een weblog bij en kon daar altijd prima wat foto's opzetten, mits het er geen honderd tegelijk zijn lukt dat prima. Via dropbox heb ik niet gewerkt, wel met Picasa webalbums en dat lukte altijd prima. Let wel op met je kaartlezer, door alle verschillende pc's heb ik tijdens mijn laatste rondreis wat problemen ondervonden en las de pc mijn kaartlezer niet meer op deze manier. Dat was flink balen, want ik kon dus niet meer uploaden, en tot op heden weigert het ding helaas dienst (iemand een oplossing hiervoor? of kan ik beter een nieuwe kopen).
Hoe het zit met wifi weet ik niet, ik ging meestal naar een internetcafe omdat ik toen nog niet in het bezit was van zo'n hippe smartphone