ervaringen uploaden foto's

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
dennisje182

ervaringen uploaden foto's

Bericht door dennisje182 »

Hallo allemaal,

Ik vroeg me af wie er ervaringen heeft met uploaden van foto's (naar bv dropbox)?
Want mijn plan is om mijn foto's die ik tijdens mijn reis maak, up te loaden via mijn ipad naar een gedeeld mapje met mijn ouders in mijn dropbox. Zo kunnen zij ze bewaren en ook lekker bekijken :)

Gr
Dennis
Sandervh
Reisexpert

Re: ervaringen uploaden foto's

Bericht door Sandervh »

Super vraag! ik heb precies hetzelfde idee, zet ze ook in een map in dropbox en mijn computer die ik in nederland op men werk aan laat staan zal ze automatisch daaruit halen. Maar ik vraag me dus intussen ook een beetje af hoe goed dit gaat werken met de wifi verbindingen daar.
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
SanneG
Vakantieganger

Bericht door SanneG »

Ik heb hetzelfde plan! Maar ja, de wifi daar? Wellicht zijn er in guesthouses e.d. in grote steden als Bangkok wel goede verbindingen, maar daarbuiten? Misschien gewoon geduld hebben ;) Ik ben ook benieuwd naar ervaringen!
Evelien1983
Wereldreiziger

Bericht door Evelien1983 »

Ik heb altijd een kaartlezer mee. De computers in internetcafe's zijn soms wat gedateerd en hebben niet altijd een kaartlezer. Uiteraard verschilt dit per plek. Verwacht in de rimboe geen ultrasnelle verbindingen, in de stad heb je de meeste kans om snelle computers te vinden. Maar wat wij volgens Europese begrippen snel vinden is in Azie soms niet eens haalbaar, dus houd daar wel rekening mee. :)

Ik hield een weblog bij en kon daar altijd prima wat foto's opzetten, mits het er geen honderd tegelijk zijn lukt dat prima. Via dropbox heb ik niet gewerkt, wel met Picasa webalbums en dat lukte altijd prima. Let wel op met je kaartlezer, door alle verschillende pc's heb ik tijdens mijn laatste rondreis wat problemen ondervonden en las de pc mijn kaartlezer niet meer op deze manier. Dat was flink balen, want ik kon dus niet meer uploaden, en tot op heden weigert het ding helaas dienst (iemand een oplossing hiervoor? of kan ik beter een nieuwe kopen).

Hoe het zit met wifi weet ik niet, ik ging meestal naar een internetcafe omdat ik toen nog niet in het bezit was van zo'n hippe smartphone ;)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

ik wil liever niet afhankelijk zijn van internet voor mijn backups. te vaak dat het internet niet snel genoeg is!

dropbox heeft overigens maar een beperkte opslagcapaciteit. dat kun je ondervangen door iemand (je ouder) de dropbox steeds te laten legen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Overigens heeft Skydrive een grotere opslagcapaciteit dan Dropbox... (voor zover ik weet)
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

Ik heb 12gb opslag in men dropbox dus dat zal het probleem niet zijn (collega met een redelijk bezochte site had er een link op staan waarvan die leek naar dropbox te gaan. maar in werkelijkheid een reference link was van mij, waardoor ik dus "nieuwe mensen" aanmelden en extra opslag bemachtigde.

Verder laat ik met een crontab in linux mijn map waarin ik de foto's upload elke nacht legen en deze op men hardeschijf in nederland zetten. En verder laat ik ze op men minilaptop staan die ik bij heb.

Dus mij gaat het vooral om de internet snelheid. Maar als ik jou zo hoor dat in de grote steden het al goed lukte in een internet cafe met picasa komt dat vast wel goed!

Bedankt!
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Als je zo technisch bent als ik uit je bericht denk op te maken? Waarom zet je dan geen FTP servertje op?
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Sandervh schreef:Ik heb 12gb opslag in men dropbox dus dat zal het probleem niet zijn
Maar jij bent niet de enige die dit leest 8-)
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Hey allemaal, mijn ervaringen zijn niet zo goed. Ik ging 5 maanden naar Nieuw Zeeland en het plan was om steeds een lading foto's in dropbox te zetten en mijn moeder zou ze er uit halen. Het uploaden ging echter veel te langzaam, waardoor ik al heel snel enorm achter lag. Uiteindelijk waren al mijn kaartjes vol en stond nog maar een fractie van de foto's op de computer van mijn ouders, dus heb ik maar een stapeltje dvd's gebrand en kopietjes naar huis gestuurd.
dennisje182

We zullen het merken...dvdtjes branden kan altijd nog...ik was de mogelijkheid van een ftp servertje compleet vergeten. Gelijk maar ff opgezet en we zullen zien hoe het uploaden gaat.
Als een hostel wifi heeft kan ik mn ipad natuurlijk de hele nacht laten pompen..
SanneG
Vakantieganger

Bericht door SanneG »

Travelator schreef:
Sandervh schreef:Ik heb 12gb opslag in men dropbox dus dat zal het probleem niet zijn
Maar jij bent niet de enige die dit leest 8-)
Haha ;)
Inderdaad, ik heb bijvoorbeeld geen 12gb ruimte in mijn dropbox en zou ook niet weten hoe je er aan bent gekomen, zo technisch ben ik nou ook weer niet... Mij ging het inderdaad meer over wat een handige manier is om je foto's te bewaren, zonder 6 SDcards mee te hoeven slepen etc. Maar ga de tips over dvdtjes branden zeker meenemen! Dank!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Google Drive zou ook nog een optie zijn (als je wel internet hebt) dan heb je 5GB aan opslag ruimte.
dennisje182

Die sd kaartjes zijn ook ineens zo zwaar als ze vol zitten ;) ;)
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

dennisje182 schreef:Die sd kaartjes zijn ook ineens zo zwaar als ze vol zitten ;) ;)
Het gaat er volgens mij om dat je ze kwijt kunt raken, ze kunnen gestolen worden, of ze kunnen stuk gaan. Daarom kan ik mij voorstellen dat je ergens een backup wilt hebben die je niet bij je hebt.
Plaats reactie