Allerlei vragen en antwoorden over je paspoort en paspoortnummer

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
goedkoopvliegenclub
Reisexpert
Contacteer:

Re: airasia wijzigen paspoort doorgeven

Bericht door goedkoopvliegenclub »

Kan je bij 'manage my booking' niet je gegevens veranderen? Ook hun live chat in een optie www.airasia.com/my/en/livechat.page

Anders gelijk regelen als je in azie bent. Ze mogen je (volgens hun voorwaarden) weigeren als je niet de juiste gegevens hebt ingevoerd.
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Zolang de naam maar hetzelfde is is er geen probleem bij Air Asia met dit soort dingen.
little_twinkle_star
Reiziger

Bericht door little_twinkle_star »

bedankt voor de reacties, dan regel ik het denk ik gewoon als ik in azie ben.
de vlucht gaat dan pas 28 dagen na mijn aankomst

ik heb geen log in op de website dus manage my booking en de chat kan ik niet aan.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Paspoort 10 jaar geldig vanaf 2013

Bericht door Globeskater »

Als je in 2013 een nieuw paspoort aanschaft dan zal die ipv 5 jaar nu 10 jaar geldig zijn. wss wordt dit pas vanaf oktober ingevoerd..Ik vind het wel een voordeel dat paspoort langer geldig is, maar wat ik mij wel afvraag of wij dan ook een dikker paspoort krijgen met meer pagina's waar stempels en visa op kunnen want kan mij voorstellen dat een aantal van ons het paspoort anders binnen 10 jaar wel vol hebben?
menasil
Reisexpert

Re: Paspoort 10 jaar geldig vanaf 2013

Bericht door menasil »

Ligt eraan of ze "Paspoortuitvoeringsregeling Nederland 2001" gaan wijzigen..Daarin staat hoeveel blz een model nationaal paspoort dan wel zakenpaspoort heeft. Heb er nog niets over gelezen. Misschien staat het in de kamerstukken ofzo wat de kamer de Minster zal adviseren.... maar als ik eerlijk ben, denk ik niet dat ze aantal blz. gaan vermeerderen... kost natuurlijk ook weer extra geld. Alhoewel je weer bespaard op dat je dit maar 1x in de 10 jaar hoeft uit te geven...
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Ja ik ben er echt superblij mee want dan hoef ik maar 1x in de 10 jaar mijn sticker voor Nieuw Zeeland te laten vervangen scheelt een hoop centjes. Wel jammer dat we in februari volgend jaar al een nieuwe sticker moeten maar goed dat is maar een keer zo.
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Moira schreef:dan hoef ik maar 1x in de 10 jaar mijn sticker voor Nieuw Zeeland te laten vervangen scheelt een hoop centjes.
Hier hebben wij een electronisch visum dat verbonden is aan je paspoortnummer, is dat in Kiwiland niet zo? Ik kan wel om een sticker vragen maar het is niet nodig. En kost het geld om zo'n sticker te krijgen?

Een paspoort voor 10 jaar? Super!!! Hoef ik maar 1x in de 10 jaar te bedenken waar ik dat ding aan zal vragen, hoe er te komen etc.
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Het is beide en je hebt het digitaal en een sticker in je paspoort. Wij betalen 160 NZD per persoon per keer dat we een nieuwe sticker moeten hebben. Het is dus zo dat elke keer als je paspoort verloopt je een nieuwe sticker moet gaan aanschaffen.
Wij hebben beide dus een residence visa en dat staat gelijk aan een citizenship/naturalisatie tot NZD.
De eerste 2 jaar krijg je een visa waarin staat dat je 24 maanden in en uit mag reizen. Die moet je dus vernieuwen als je weer wilt gaan reizen. Nu moeten wij die altijd up to date houden voor als er iets gebeurd met familie in Nederland.
Vanaf eind februari 2013 wonen wij hier 2 jaar en voldoen we aan de eis om een sticker te krijgen voor onbepaalde tijd in en uit reizen. Mijn man zijn paspoort verloopt ook rond die periode dus hij zal eerst een nieuw paspoort moeten aanvragen. Mijn paspoort is nog geldig tot 2015 dus ik moet het in 2015 weer laten vernieuwen.

Ik roep al heel lang wat zou het fijn zijn als een paspoort 10 jaar geldig zou zijn. Dan hoef je maar 1x in de 10 jaar alles te laten vervangen.
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Damned, mijn paspoort verloopt in Mei. Net te vroeg dus voor 10 jaar.
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi Moira,

Lekker geldklopperij zo te horen. $160 voor een sticker... wow! Wij hebben eenzelfde visum maar gelukkig is een sticker hier niet nodig en als je die wil is die gratis op te halen bij de immigratiedienst. Ik had verleden jaar een nieuw paspoort en de immigratie linkt het automatisch dan aan je visum op het vliegveld.

Zo te horen zijn de regeltjes net wat anders daar. Hier is het de eerste 5 jaar dat je in en uit mag reizen, daarna moet je een 'resident return visa' aanvragen, ook geldklopperij trouwens, kost volgens mij $250. Als je dat een paar keer om de 5 jaar hebt aangevraagd hoeft het niet meer.

Ach ja, al met al maar een kleine opoffering om in deze mooie landen te mogen wonen, toch?

Groetjes
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Ja dat is bij ons na 2 jaar het is ook een resident return visa en dat kost dus 160 dollar per persoon. Ja de hele procedure heeft ons rond de 5.000 dollar gekost dat is inclusief de medische keuring en IELTSTest. Maar ik vind het prettig dat ik in 2 landen mag wonen. Hebben het geld al weer terugverdient want ik heb hier 2 cursussen gedaan is per stuk 2.500 dollar kosten voor niets. Die zijn volledig betaald door de overheid. Dus dat was wel erg prettig.
ketting
Reisexpert

Bericht door ketting »

Mooi! Die van mij verloopt volgend jaar oktober:)

Als je bang bent dat je je paspoort "vol" reist, kun je een zakenpaspoort aanvragen met 64 i.p.v. 32 pagina's.
Michelle89
Reisexpert

Paspoort 4 maanden geldig bij terugkreeg naar NL

Bericht door Michelle89 »

Ok, normaal ben ik niet zo paniekerig maar ik heb nu wel een beetje stress. Op 27 maart keer ik na 2 jaar Australië terug naar huis (Amsterdam) met Garuda en een overstap van 2 uur in Jakarta. Nu belde ik Garuda vandaag over iets anders, vluchttijd was gewijzigd, maar de (redelijk onaardige) mevrouw aan de telefoon wees me erop dat mijn paspoort dan nog maar 4 maanden geldig was vanaf 27 maart. Ik vertelde haar dat het alleen een overstap in Jakarta was en ik op weg ga naar huis, maar toch drong ze aan om een nieuw paspoort te kopen.

Whuutt..?

Dat zou betekenen dat ik een nieuw paspoort moet voor een overstap?? Ik heb al veel gevlogen, maar dit soort gekkigheid ben ik nog niet tegengekomen.

Nu zou dat niet zo'n probleem zijn en zou ik op safe spelen, mocht het zijn dat ik hier in Melbourne geen paspoort meer kan aanvragen en ik dus naar Sydney zou moeten. 0_0 Redelijk kostbare trip.

Wat zijn de consequenties? Garuda heeft hier toch helemaal niets mee te maken aangezien ik Indonesië niet binnen ga. Laten ze me niet op de vlucht? Wie kan me geruststellen..
Kims
Reisexpert

Re: Paspoort 4 maanden geldig bij terugkreeg naar NL

Bericht door Kims »

Hi,

Ik zit in dezelfde situatie, vlieg vanavond naar Nederland via Singapore. Het reisbureau zegt dat omdat ik terugkeer naar het land van mijn paspoort (en het daar zal vernieuwen), ik me geen zorgen hoef te maken. Al helemaal niet als je alleen overstapt lijkt me, want je gaat het land niet binnen. Ik heb 18 uur in Singapore en ben van plan de stad in te gaan. Dus we zullen zien hoe het zal gaan :-)

Groetjes
Erik
Site Admin

Re: Paspoort 4 maanden geldig bij terugkreeg naar NL

Bericht door Erik »

Wanneer je niet van het vliegveld af gaat én internationaal verder vliegt hoef je toch ook niet door een paspoort controle op de overstap bestemming?
Plaats reactie