Laptop mee op reis
Re: Laptop mee op reis
Ik ga op 19 december voor 24 dagen met Sawadee . Het is de eerste maal dat ik met Sawadee ga , hopelijk valt het mee.
We zijn met 12 personen .
We zijn met 12 personen .
- bolletjeom
- Reisexpert
ik zou gewoon lekker mijn verhalen in een schriftje schrijven. Hier een weblog aan maken en als je dan eens een internet cafe tegenkomt gewoon je vrienden mailen en een verhaaltje over tiepen. Daar kan je dan vaak ook je foto's op een cdtje zetten
Ik zou echt voor zo'n korte reis naar een land met weinig faciliteiten geen laptop meenemen
Ik zou echt voor zo'n korte reis naar een land met weinig faciliteiten geen laptop meenemen
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ik ben een verwoed fotograaf en ik denk toch wel een paar duizend foto's te nemen . Deze wilde ik dan op de harde schijf van mijn laptop zetten en als de gelegenheid zich voort deed al een eerste selectle te maken van mijn foto's .
Zelf ben ik voorzitter van de plaatselijke fotoclub bij ons in de gemeente en foto's nemen is mijn passie .
Zo ben ik verleden jaar in Vietnam en India geweest alleen maar om de plaatselijke bevolking in hun natuurlijke omgeving te fotograferen .
Zelf ben ik voorzitter van de plaatselijke fotoclub bij ons in de gemeente en foto's nemen is mijn passie .
Zo ben ik verleden jaar in Vietnam en India geweest alleen maar om de plaatselijke bevolking in hun natuurlijke omgeving te fotograferen .
Tja dan maar dan zit je nog steeds met elektriciteit. Een accu van een laptop gaat met een 3 cell batterij tot max. 2,5 uur mee en met een 6 cell tot iets van 7 uur. Je kan het natuurlijk proberen. Ben erg enthousiast over een netbook (moet eens opschieten met die review
ops:), maar als je geen sap kan vinden om je laptop tot leven te houden heeft bolletjeom toch wel een beetje gelijk en heb je er vrij weinig aan...

Ik ben ook erg benieuwd naar je review! Ik zag nu dat je bij een internet abonnement van xs4all zo'n ding er bij kreeg, natuurlijk betaal je er voor maar stel dat ik zou overstappen dan kan mijn familie blijven internetten en kan ik goedkoop zo'n mini laptop scorenGalerius schreef:Ben erg enthousiast over een netbook (moet eens opschieten met die reviewops:), maar als je geen sap kan vinden om je laptop tot leven te houden heeft bolletjeom toch wel een beetje gelijk en heb je er vrij weinig aan...

Dus als ik overweeg om een laptop te kopen moet ik goed op de levensduur van de batterijen letten ? Zoals al eerder aangehaald , dit zou mijn eerste laptop zijn die ik aankoop en veel ervaring heb ik er niet mee .
Waar moet ik nog in het bijzonder opletten als ik vragen mag bij de aankoop van een laptop ?
Waar moet ik nog in het bijzonder opletten als ik vragen mag bij de aankoop van een laptop ?
- bolletjeom
- Reisexpert
ik denk serieus dat een laptop meenemen naar een land als Malawi behoorlijk zinloos is. Ook omdat je dan netstroom nodig hebt dat lang niet altijd aanwezig zal zijn in de spanning die je nodig hebt
heb je al eens gedacht aan een gewone portable harde schijf om je foto's op op te slaan? je kunt ze dan wel niet bewerken maar zo'n ding is lichter, kleiner en goedkoper.
Er zijn er ook waarmee je de foto's terug kunt kijken. zal zo even kijken of ik de naam van dat ding nog terug kan vinden.
ik heb op mijn eerste reis foto's opgeslagen op mijn ipod.
gevonden...een archos
http://www.archos.com/?country=global&lang=en
heb je al eens gedacht aan een gewone portable harde schijf om je foto's op op te slaan? je kunt ze dan wel niet bewerken maar zo'n ding is lichter, kleiner en goedkoper.
Er zijn er ook waarmee je de foto's terug kunt kijken. zal zo even kijken of ik de naam van dat ding nog terug kan vinden.
gevonden...een archos
http://www.archos.com/?country=global&lang=en
In sommige gevallen zijn die portable harde schrijven waar je ook je foto's kunt terug kijken net zo duur of zelfs duurder dan zo'n laptop. Dan is wat mij betreft de keuze zo gemaaktbolletjeom schreef:heb je al eens gedacht aan een gewone portable harde schijf om je foto's op op te slaan? je kunt ze dan wel niet bewerken maar zo'n ding is lichter, kleiner en goedkoper.

Tsja, dit is natuurlijk een heel simpel verhaal....iemand wel eens gehoord van de USB stick
. Je hebt ze tegenwoordig al tot 16G volgens mij. Kun je heeel veel foto's op kwijt. Wel mee uitkijken: die van mij ging stuk tijdens mijn reis (maar niks kwijt omdat ik steeds foto CD/DVDs naar huis stuurde).

Als ik één foto maak is er dat eentje in RAW - formaat , 12 MB groot . Als ik de bedoeling heb om enkele duizenden foto's te maken dan zal een USB - stick niet toereikend zijn vrees ik .
-
- Wereldreiziger
- Contacteer:
RAW formaat als je gaat reizen???
Waar moeten die foto's achteraf voor dienen misschien? Uitvergrotingen van een meter op een meter?
Ik ben het eens met Bolletje en zo, je kan beter in een iets kleiner formaat fotograferen (doch nog zeer goede resolutie behouden) en alles op DVD branden. Scheelt een hoop gewicht!
En je wil in Afrika met je laptop niet NOG meer als een rijke blanke aanzien worden toch? Ik zou er nog eens goed over nadenken...
Waar moeten die foto's achteraf voor dienen misschien? Uitvergrotingen van een meter op een meter?
Ik ben het eens met Bolletje en zo, je kan beter in een iets kleiner formaat fotograferen (doch nog zeer goede resolutie behouden) en alles op DVD branden. Scheelt een hoop gewicht!
En je wil in Afrika met je laptop niet NOG meer als een rijke blanke aanzien worden toch? Ik zou er nog eens goed over nadenken...
Zelfs met deze wilde plannen is dat niet waar. Ik vond met Google al USB sticks van 64G. 5000 maal 12MB = 60G. Maar neem er dan op z'n minst 2 mee, en bewaar die op aparte plekken. Als er een stuk gaat of gejat wordt, heb je alles nog op die andere.noliko schreef:Als ik één foto maak is er dat eentje in RAW - formaat , 12 MB groot . Als ik de bedoeling heb om enkele duizenden foto's te maken dan zal een USB - stick niet toereikend zijn vrees ik .
Hoeveel is die wel niet? De meest gebruikelijke USB stick voor de dag van vandaag is iets van 8 GB. De rest wat erboven zit, gaat toch wel de prijzige kant op... 
Als je toch zoveel foto's wilt maken en de ruimte nodig hebt, dan denk ik ook dat je zo'n laptop moet overwegen... Maar je zit dan natuurlijk nog steeds met de elektriciteit.

Als je toch zoveel foto's wilt maken en de ruimte nodig hebt, dan denk ik ook dat je zo'n laptop moet overwegen... Maar je zit dan natuurlijk nog steeds met de elektriciteit.
Weet ik niet, maar je zou best eens gelijk kunnen hebben. Tsja, dan zou ik gaan voor een kleine externe harde schijf (zonder eigen voeding). Of toch zo'n laptoppie natuurlijk.Galerius schreef:Hoeveel is die wel niet? De meest gebruikelijke USB stick voor de dag van vandaag is iets van 8 GB. De rest wat erboven zit, gaat toch wel de prijzige kant op...
- bolletjeom
- Reisexpert
haha
en voor je het weet loop je net als Kohraya met 120 kilo aan foto spul te slepen op reis.
bij Sawadee moet je je eigen tassen dragen hoor
Noliko, heb je ook ergens foto's online staan die we kunnen bewonderen?
en voor je het weet loop je net als Kohraya met 120 kilo aan foto spul te slepen op reis.
bij Sawadee moet je je eigen tassen dragen hoor
Noliko, heb je ook ergens foto's online staan die we kunnen bewonderen?