Voor het eerst backpacken
Voor het eerst backpacken
Geachte Medereizigers,
Aller eerst zou ik mij zelf even voor stellen, Mijn naam is Jeroen 19 jaar oud en wonende in Groningen. Momenteel ben ik nog bezig met mijn studie, als alles goed gaat heb ik over 6 maanden mijn diploma.
Nu zou ik graag naar mijn studie voor +-4 maanden naar Australië gaan, Mijn plan was om rond mei 2013 te vertrekken.
Dan vliegen naar Cairns en dan via sydney naar melbourne te reizen. Is dit te doen in 4 maanden?
Mijn plan was om in Cairns een auto te zoeken. Ik had al een beetje gekeken dat een Ford falcon die er goed uit ziet voor 1500 a2000 dollar al te koop zijn. Nu is mijn budget voor 4 maanden rond de 5a6 Duizen euro dit is icl. vliegticket en het kopen van een auto. Dit is nu de eerste keer dat ik ga backpacken, wat doen jullie het eerste als je aan komt in een land waar je nog nooit bent geweest?
Ik heb deze route vooral uit gekozen, omdat ik veel wil gaan surfen(leren) en gaan snorkelen. Hoe meer ik over australie op zoek hoe meer zin ik er in krijg. Laatst was er een herhaling op van 3 op reis en ik zat met een "Big smile"op de bank, ik zag het al helemaal voor me hoe ik door Australië zou backpacken.
Groetjes Jeroen
Aller eerst zou ik mij zelf even voor stellen, Mijn naam is Jeroen 19 jaar oud en wonende in Groningen. Momenteel ben ik nog bezig met mijn studie, als alles goed gaat heb ik over 6 maanden mijn diploma.
Nu zou ik graag naar mijn studie voor +-4 maanden naar Australië gaan, Mijn plan was om rond mei 2013 te vertrekken.
Dan vliegen naar Cairns en dan via sydney naar melbourne te reizen. Is dit te doen in 4 maanden?
Mijn plan was om in Cairns een auto te zoeken. Ik had al een beetje gekeken dat een Ford falcon die er goed uit ziet voor 1500 a2000 dollar al te koop zijn. Nu is mijn budget voor 4 maanden rond de 5a6 Duizen euro dit is icl. vliegticket en het kopen van een auto. Dit is nu de eerste keer dat ik ga backpacken, wat doen jullie het eerste als je aan komt in een land waar je nog nooit bent geweest?
Ik heb deze route vooral uit gekozen, omdat ik veel wil gaan surfen(leren) en gaan snorkelen. Hoe meer ik over australie op zoek hoe meer zin ik er in krijg. Laatst was er een herhaling op van 3 op reis en ik zat met een "Big smile"op de bank, ik zag het al helemaal voor me hoe ik door Australië zou backpacken.
Groetjes Jeroen
Re: Voor het eerst backpacken
Ik weet niet veel van Australie maar weet wel dat je budget niet toereikend is...
Heb even snel gerekend en stel je hebt een auto van 1500€ en een vliegticket van 700€ <=goedkoop!) dan hou je nog met je budget (wat ik neem op zn max en dat is 6000€) nog 3200€ over voor daar. 3200/4maanden= 800euro per maand. Omgerekend naar australische dollar: 983,14$p/maand = 32.32$ per dag! Kan je vertellen, hiermee ga je het niet redden in een westers land...
Dus je zult korter moeten gaan reizen.. of langer moeten sparen/meer.
Verder heb je wel een leuke reis in gedachten! zelf nooit in australie geweest maar hoor er wel genoeg goede verhalen over!! Succes met het plannen en regelen in ieder geval!
Heb even snel gerekend en stel je hebt een auto van 1500€ en een vliegticket van 700€ <=goedkoop!) dan hou je nog met je budget (wat ik neem op zn max en dat is 6000€) nog 3200€ over voor daar. 3200/4maanden= 800euro per maand. Omgerekend naar australische dollar: 983,14$p/maand = 32.32$ per dag! Kan je vertellen, hiermee ga je het niet redden in een westers land...
Verder heb je wel een leuke reis in gedachten! zelf nooit in australie geweest maar hoor er wel genoeg goede verhalen over!! Succes met het plannen en regelen in ieder geval!
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
Wat ik doe als ik voor het eerst in een onbekend land ben? Een slaapplaats is altijd erg belangrijk en vanuit daar kan je de rest rustig regelen. En geld wisselen op het vliegveld natuurlijk. Al vind ik dat oriëntatie van tevoren nooit kwaad kan, zodat je volledig flexibel kunt zijn tijdens de reis zelf.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Heel erg bedankt, dan denk ik dat ik meer ga sparen. Ik wil minimaal voor 4 maanden weg. Wat geef je ongeveer per maand uit in Australië.?Sandervh schreef:Ik weet niet veel van Australie maar weet wel dat je budget niet toereikend is...
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Wat zeker geld zou besparen is reizen met busssen, treinen en/of low cost vluchten. Scheelt aanschaf auto, verzekering enz. Weet niet wat de Australië kenners daarvan vinden, maar het moet volgens mij zeker mogelijk zijn.
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
- Kims
- Reisexpert
Hi,
Of met andere backpackers meerijden. Dit wordt heel veel gedaan. Op http://www.gumtree.com.au plaatsen mensen berichten of anders bij de hostels hangen er briefjes. Op die manier heb je meer vrijheid dan met het openbaar vervoer (die alleen maar van stad naar stad rijden of naar de grotere plekken) en heb je meer flexibiliteit voor als je ergens langer wil blijven. Vaak worden de benzinekosten gedeeld, dus dat maakt het erg goedkoop...misschien wel de goedkoopste optie na liften.
Anders kun je mensen met jou mee laten rijden als je graag een auto wil kopen
Veel plezier!
Of met andere backpackers meerijden. Dit wordt heel veel gedaan. Op http://www.gumtree.com.au plaatsen mensen berichten of anders bij de hostels hangen er briefjes. Op die manier heb je meer vrijheid dan met het openbaar vervoer (die alleen maar van stad naar stad rijden of naar de grotere plekken) en heb je meer flexibiliteit voor als je ergens langer wil blijven. Vaak worden de benzinekosten gedeeld, dus dat maakt het erg goedkoop...misschien wel de goedkoopste optie na liften.
Anders kun je mensen met jou mee laten rijden als je graag een auto wil kopen

Veel plezier!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
-
- Reisexpert
Toen ik in Australië aan het reizen was, zo'n tien jaar geleden, was het ov daar zeer zeker niet goedkoper dan het kopen van het auto.goedkoopvliegenclub schreef:Wat zeker geld zou besparen is reizen met busssen, treinen en/of low cost vluchten. Scheelt aanschaf auto, verzekering enz. Weet niet wat de Australië kenners daarvan vinden, maar het moet volgens mij zeker mogelijk zijn.
Het gaat niet alleen om de aanschaf van de auto, maar ook de kosten van bv hostels die je bespaart, omdat je (vaak gratis) in je auto kunt slapen.
Bovendien kun je met het ov op een heleboel plekken niet komen en dan moet je dus toertjes gaan boeken om afgelegen plekjes te kunnen bezoeken.
Weet niet hoe het nu is, maar ik zou mensen eerder aanraden wel een auto te kopen. Ben je ook nog eens lekker vrij!
Wat zeggen de experts?
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
- Kims
- Reisexpert
Helemaal mee eens. Je kunt inderdaad erg veel besparen door te kamperen en het is (vind ik dan) ook nog eens het leukste (en goedkoopste) hier! In Australie kom je toch voornamelijk voor de natuur en daar zit je dan middeninTravelator schreef: Toen ik in Australië aan het reizen was, zo'n tien jaar geleden, was het ov daar zeer zeker niet goedkoper dan het kopen van het auto.
Het gaat niet alleen om de aanschaf van de auto, maar ook de kosten van bv hostels die je bespaart, omdat je (vaak gratis) in je auto kunt slapen.
Bovendien kun je met het ov op een heleboel plekken niet komen en dan moet je dus toertjes gaan boeken om afgelegen plekjes te kunnen bezoeken

Dat was ook één van de redenen dat ik een auto wou kopen. Zodat ik dan kan gaan slapen in de auto of in een national park waar het meestal heel goedkoop of gratis is. Waar zijn de low budget vluchten te vinden?
-
- Wereldreiziger
- Contacteer:
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/au ... -si12.htmlmetusz schreef:Dat was ook één van de redenen dat ik een auto wou kopen. Zodat ik dan kan gaan slapen in de auto of in een national park waar het meestal heel goedkoop of gratis is. Waar zijn de low budget vluchten te vinden?
Hoe boek jij jouw vliegtickets? Help mij afstuderen met het invullen van een korte enquête: https://goo.gl/e85Von
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
Ik had geen auto, maar als ik alleen was gaan reizen dan had ik zeer zeker een auto gekocht! Met de camper ook op verschillende plekken gratis gekampeerd dus dat is goed te doen...
Australië is duur.. het dagelijks leven is een stuk duurder dan in Nederland.. daarnaast is Australië niet een land waar je zo even naar toe terug gaat, dus zorg voor een ruim budget zodat je ook alles kan doen wat je wilt doen..
Een nadeel van 4 maanden is dat je niet op een toeristenvisum kan.. die is maximaal 3 maanden.. je kan op een WHV (working Holiday visum) gaan, nadeel is alleen dat het dan lastig wordt om nog een keer langer naar Australië te gaan..mocht je in de toekomst nog eens een jaar willen gaan!
Let er ook op dat je in de Australische winter gaat, voordeel is dat je geen regenseizoen hebt, het is alleen wel een stukje frisser..
Australië is duur.. het dagelijks leven is een stuk duurder dan in Nederland.. daarnaast is Australië niet een land waar je zo even naar toe terug gaat, dus zorg voor een ruim budget zodat je ook alles kan doen wat je wilt doen..
Een nadeel van 4 maanden is dat je niet op een toeristenvisum kan.. die is maximaal 3 maanden.. je kan op een WHV (working Holiday visum) gaan, nadeel is alleen dat het dan lastig wordt om nog een keer langer naar Australië te gaan..mocht je in de toekomst nog eens een jaar willen gaan!
Let er ook op dat je in de Australische winter gaat, voordeel is dat je geen regenseizoen hebt, het is alleen wel een stukje frisser..
- Kims
- Reisexpert
Het is wel mogelijk om een langer toeristenvisum te krijgen. Je kunt er een aanvragen voor 3, 6 of 12 maanden. Deze zijn allemaal relatief makkelijk aan te vragen op de immigratiewebsite http://www.immi.gov.au.Globeskater schreef:Een nadeel van 4 maanden is dat je niet op een toeristenvisum kan.. die is maximaal 3 maanden.. je kan op een WHV (working Holiday visum) gaan, nadeel is alleen dat het dan lastig wordt om nog een keer langer naar Australië te gaan..mocht je in de toekomst nog eens een jaar willen gaan!
So no worries

Ben nu alleen wel aan het twijfelen over de maanden wanneer weg wil gaan. Misschien dat ik beter in September tot januari kan gaan zodat ik ook nog de zomer op het laatst heb. Dit omdat ik voornamelijk ook wil gaan surfen en dat weet ik ook dat ik genoeg geld heb.
Denk dat het voor je niet een verkeerde keus is, zeker als je dus ook wil gaan surfen + je budget, Australie gaat niet weg 

Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Auto vs openbaar vervoer. Ik ben het er niet helemaal mee eens dat een auto goedkoper is. Zeker niet in je eentje. Ik heb zowel met het ov als met een auto gereisd en de auto vond ik echt duurder. Ook met het ov kun je kamperen (heb ik veel gedaan). En een auto verbruikt ook veel benzine (tegenwoordig ook niet zo goedkoop meer in Australië). Daarnaast moet je maar hopen dat je je auto weer verkoopt en als er iets mis mee gaat (goedkope auto kan vragen om problemen zijn, hoeft niet, natuurlijk!) kun je duur uit zijn.
Daar staat tegenover dat je inderdaad veel makkelijker op allerlei plaatsen komt! Hoewel aan de oostkust de busverbindingen heel aardig zijn. Toch is de vrijheid met een auto heerlijk. Geen gewacht op bussen, enz. Heerlijk! Als je het kunt betalen zou ik dus een auto aanschaffen.
Om je budget te drukken: neem een tentje mee en ga kamperen. Dit scheelt een hoop geld. Reis je met het ov dan zul je soms voor een camping wel wat verder moeten lopen. Hou daar rekening mee. Zorg ook dat je altijd zelf kookt. Dit scheelt enorm in de kosten. En ga niet te vaak de kroeg in, maar haal wat biertjes en drink die samen met andere backpackers elders op.
Australië wordt steeds duurder. Tijdens mijn eerste reis kwam ik nog rond van minder dan 1000 euro per maand, maar de reizen daarna is dat allemaal maar meer geworden. De reis er naar toe alleen al is bijzonder prijzig. Denk vervolgens aan je verzekering en alles wat je daar wilt doen. Maar met even flink werken hier, kom je al snel een heel eind.
Daar staat tegenover dat je inderdaad veel makkelijker op allerlei plaatsen komt! Hoewel aan de oostkust de busverbindingen heel aardig zijn. Toch is de vrijheid met een auto heerlijk. Geen gewacht op bussen, enz. Heerlijk! Als je het kunt betalen zou ik dus een auto aanschaffen.
Om je budget te drukken: neem een tentje mee en ga kamperen. Dit scheelt een hoop geld. Reis je met het ov dan zul je soms voor een camping wel wat verder moeten lopen. Hou daar rekening mee. Zorg ook dat je altijd zelf kookt. Dit scheelt enorm in de kosten. En ga niet te vaak de kroeg in, maar haal wat biertjes en drink die samen met andere backpackers elders op.
Australië wordt steeds duurder. Tijdens mijn eerste reis kwam ik nog rond van minder dan 1000 euro per maand, maar de reizen daarna is dat allemaal maar meer geworden. De reis er naar toe alleen al is bijzonder prijzig. Denk vervolgens aan je verzekering en alles wat je daar wilt doen. Maar met even flink werken hier, kom je al snel een heel eind.