Allerlei vragen en antwoorden over je paspoort en paspoortnummer

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
El Niño
Reisexpert

Re: Let op! geldigheid paspoort

Bericht door El Niño »

Terechte waarschuwing! Dit is in veel landen idd zo, en als je hier niet aan denkt ben je stom bezig.
Trouwens: als je langer weggaat is het ook zaak ff te letten op vervaldatum van bankpasjes enzo 8-) .
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

vandaag mensen niet op een vlucht naar egypte gelaten omdat paspoort verliep over 4 maanden.
Heb echt de indruk dat men strenger controleerd!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

bolletjeom schreef:vandaag mensen niet op een vlucht naar egypte gelaten omdat paspoort verliep over 4 maanden.
Is egypte een van die landen waarvoor duidelijk geldt/gold dat je paspoort min 6 geldig moet zijn? Of is dit iets nieuws/recents in Egypte?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

El Niño schreef:
bolletjeom schreef:vandaag mensen niet op een vlucht naar egypte gelaten omdat paspoort verliep over 4 maanden.
Is egypte een van die landen waarvoor duidelijk geldt/gold dat je paspoort min 6 geldig moet zijn? Of is dit iets nieuws/recents in Egypte?
Het was eerst 6, toen is het korte tijd 3 maanden geweest, en nu is het blijkbaar weer officieel 6. Het is dus niet iets nieuws!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Waar kan ik trouwens dit soort informatie vinden? Meestal google ik maar is er geen site waar alles opstaat?
bolletjeom
Reisexpert

gewoon altijd uitgaan van 6 maanden. Behalve de EU.
Op de site van het visumburo staat het meestal ook....maar ik heb ze ook wel eens betrapt op een fout.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

De info kun je ook vaak vinden bij imigratie van het land zelf. Zo kun je bij de site van Nieuw Zeeland vinden dat je paspoort maar 3 maanden geldig hoeft te zijn. Als het niet op de site kun je altijd de ambassade van dat land een mailtje sturen die kunnen je daar ook vaak een antwoord op geven.

gr van Moira
bolletjeom
Reisexpert

ik heb nog nooit een antwoord ontvangen op een vraag aan een ambassade. Voor mij de laatste stap als ik iets wil weten.....
Jornjelluma

problemen met me paspoort

Bericht door Jornjelluma »

hallo allemaal,

Ik heb een kleine vraag over paspoorten en eigenlijk ook een klein beetje Zuid-Amerika, Ik ben op dit moment woonachtig op curaçao, maar mijn paspoort gaat verlopen op 25 augustus 2013 en wil eigenlijk sinds kort vanaf september zuid amerika door gaan reizen. Nu komt mij probleem alle visum voorwaarden zijn als volgt omschreven.

"je paspoort moet geldig zijn voor minimaal zes maanden na terugkomst in Nederland"

Ik begrijp dat ik dus tot maximaal zeg 23 februari daar rond kan reizen.

nu vroeg ik me af of dit betekend dat ik wel nog steeds in januari bijvoorbeeld voor een maand kan reizen in Argentinië en chili bijvoorbeeld aan gezien voor beide landen een 90 dagen durende visum voor staat.

ps: ik ben nog bezig om in curacao me paspoort te regelen, maar moet binnenkort dingen voor zuid amerika gaan boeken daarom deze vraag.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
vriendelijke groet, jorn
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: problemen met me paspoort

Bericht door Tikva »

Ik zou even beter gaan lezen als ik jou was.

Chili "Voor een verblijf van maximaal 3 maanden in Chili hebben personen met de Nederlandse nationaliteit, in bezit van een geldig Nederlands paspoort dat bij binnenkomst van het land nog minimaal 3 maanden geldig is, geen visum nodig"

Voor Argentinië is de regel dat de BIJ AANKOMST nog 6mnd geldig moet zijn. Dus niet bij terugkomst in Nederland.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

het makkelijkste zou zijn om een nieuw paspoort te regelen.
Ik weet niet wat je moet regelen maar voor tickets boeken heb je meestal geen paspoort nodig dus dat zou je alvast kunnen doen.
Jornjelluma

Bericht door Jornjelluma »

hartelijk dank voor jullie beide snelle en goede antwoorden.

Ik heb alleen nog 1 vraagje hoe zit het nu dan als bijvoorbeeld zou landen hoppen van chili naar Argentinië na de 25ste van februari? blijft dan je eerste stempel geldig of krijg elke keer opnieuw een een toeristen visum voor 3 maanden?

want dan zou ik in argetinie natuurlijk wel veel problemen krijgen?

alvast bedankt voor het antwoord

groeten jorn
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Bij mijn weten wordt je een exit stempel en moet je bij binnenkomst dus weer opnieuw instempelen en moet op dat moment je paspoort dus nog steeds 3 maanden geldig zijn.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
little_twinkle_star
Reiziger

airasia wijzigen paspoort doorgeven

Bericht door little_twinkle_star »

hallo allemal,

ik heb gezocht of ik een e-mail adres kan vinden van airasia maar ik zie via google dat ze daar geen respons op geven. ik kan wel naar airasia bellen maar ivm de kosten wil ik toch kijken of er nog een andere mogelijkheid is.

ik heb namelijk een nieuw paspoort aan moeten vragen omdat de mijne geen half jaar meer tot na de reis geldig is. ik heb nu dus een nieuw paspoort nummer, is het echt noodzakelijk dat ik dit bij airasia door geef of zou ik ook gewoon mijn oude paspoort mee kunnen nemen zodat ze iig zien dat ik de reis echt zelf heb geboekt en ik de persoon ben die bij het ticket hoort? (ik heb de paspoort met gaten erin terug gekregen en hetoude paspoort nummer is nog zichtbaar)

of zou ik ook in indonesie zelf naar een airasia kantoor kunnen gaan en het daar wijzigen? ( alleen weet ik dan niet of er ook 1 op bali zit of alleen op jakarta want ik ga maar tot yogyakarta)

alvast bedankt voor de reacties
Jenny
Reisexpert

Re: airasia wijzigen paspoort doorgeven

Bericht door Jenny »

ze kijken niet naar je paspoortnummer.

voor de zekerheid kun je je oude paspoort meenemen, maar waarschijnlijk is dat niet nodig.

Air Asia heeft trouwens kantoortjes op bijna ieder vliegveld (waarop ze vliegen), dus ook Yogya en Denpasar.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie