Travelator schreef:Ik vond het ook nogal weinig, maar Lisette was zo overtuigend dat ik dacht dat het mij lag.
Maar ik ben dus niet de enige...
Ik zou het inderdaad iets ruimer nemen, zeker als je wilt gaan duiken...
ik heb mijn kosten er even bij gepakt en mijn budget was 599 euro p.p.p.m. Dit is inclusief grote uitgaven zoals duikbrevet, surfcursus, 2 binnenlandse vluchten en 2 duiken op borneo.
Wel exclusief visums, dit was 248 euro voor 2 personen
Als ik dat zo hoor dan is dit vrij bijzonder

En dat terwijl ik van te voren het advies heb gekregen (van mensen in mn omgeving maar ook hier op de site

) dat je voor 450/500 euro pppm goed rond kan komen.
Van te voren waren we van plan om 30 euro per dag (2 personen) uit te geven. Dit hebben we ook heel lang vol kunnen houden (vietnam kostte ons zelfs 27 euro per dag in totaal) maar op de thaise eilanden (inclusief duiken en feestjes) en borneo was alles wel een stukje duurder. Uiteindelijk dus met alle grote kosten erbij 599 p.p.p.m.
totale kosten reis:
5150 per persoon voor 6 maanden.
Dit zijn alle kosten bij elkaar opgeteld, dus inclusief :
Vliegtickets: Retourtickets naar azie inclusief omboeking
Visums: Thailand 7,- pp, Laos 33,- pp, Laos verlenging 21,- pp, Vietnam 44,- pp, Cambodja,- 19 pp.
Kosten in Azie: ALLE dagelijkse uitgaven in Azie, behalve visum. Dus eten, onderdak, souvenirs, vervoer, excursies, kosten van betalen met creditcard, bijzondere (grote) uitgaven
Zaken m.b.t. gezondheid: Vaccinaties, malariatabletten, medicijnen, ehbo-spullen, etc.
Reisuitrusting overige kosten: handdoeken, zakmes, portemonnee, reisgids, klamboe, opwaarderen skype, kwartaalkosten bankrekening, wasmiddel, etc.
Persoonlijke reisuitrusting: Kleding, backpack, wandelschoenen, etc.