Budget berekening

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
vje

Budget berekening

Bericht door vje »

gutentag,

Mijn vriendin en ik willen na enkele maanden werken in australie doorstomen naar ZO-azie, namelijk:

Vietnam
Cambodja
Laos
Thailand

eventueel nog een 5e land,

We willen over het algemeen lowbudget reizen met enkele grote uitgaves zoals duikcursus en gibbon experience.
Ik heb een grove berekening gemaakt afgaand op eerdere topics tips tricks en info.
Vroeg me af of de mensen met ervaring dit als realistisch zien.

Uitgave azie: 5 maanden leven/ reizen 2 personen

€32,- eten onderdak en overig p.d.

x30 = €960,-
€80,- voor visums afgaand op €40 pp en elke maand 1 visum
€110,- reizen (bus, vliegtuig, boot etc.)

maakt samen €1150,- per maand voor 2 personen.

Ticket kosten van en naar azie zijn er al af.

en verder nog tips van dingen die gezien MOETEN worden.
We willen vrijwel niet uitgaan en of feesten.

groet ^O^
vje

Re: Budget berekening

Bericht door vje »

Iemand die kan zeggen of het realistisch is of niet?
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

Ik kan je in een privemail nog de exacte kosten sturen, maar ik was samen met mijn vriend ongeveer zo'n 32 euro per dag (2 personen) kwijt voor de kosten in azie (Dus zonder vliegticket, maar inclusief vervoer, grote uitgaven zoals duikbrevet, etc). Jou berekening is dus aardig reeel. Je moet nog wel met een aantal zaken rekening houden, zoals hóe je leeft, dus heel low budget of luxe, en hoe lang je blijft (want als je 5 landen over 5 maanden verspreid ben je natuurlijk minder geld kwijt aan reizen dan als je 5 landen over 2 maanden verspreid)

Maar je hoeft je in ieder geval niet veel zorgen te maken over je budget.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Het is me niet duidelijk of je voor je grote uitgaven nou nog een ander potje hebt? neem aan van wel zo niet dan is je budget niet te doen. Anders wel maar dan moet je dus echt niet gaan feesten en bieren. Wat ook helpt is de gebieden waar je heen gaat zo is noord en zuid laos nog lekker goedkoop maar het stukje tussen vientianne en luang prabang zeker niet.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
vje

Bericht door vje »

Hè luisteren, dankje voor je reactie, mijn mail is vjeschauzier@gmail.com ben benieuwd. Ik heb geen reserve potje, misschien dat ik nog voor het duiken een potje maak maar verder niet. Bedankt voor de reactie
Margahayu
Reiziger

Bericht door Margahayu »

In theorie is het misschien haalbaar, maar nog geen 600 euro per maand per persoon?! Dat is wel heel erg budget 0_0

Als je wilt duiken dan is het verstandig daar nog tenminste 300 euro per persoon extra voor uit te trekken
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Ik vond het ook nogal weinig, maar Lisette was zo overtuigend dat ik dacht dat het mij lag.
Maar ik ben dus niet de enige...
Ik zou het inderdaad iets ruimer nemen, zeker als je wilt gaan duiken...
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

Travelator schreef:Ik vond het ook nogal weinig, maar Lisette was zo overtuigend dat ik dacht dat het mij lag.
Maar ik ben dus niet de enige...
Ik zou het inderdaad iets ruimer nemen, zeker als je wilt gaan duiken...
ik heb mijn kosten er even bij gepakt en mijn budget was 599 euro p.p.p.m. Dit is inclusief grote uitgaven zoals duikbrevet, surfcursus, 2 binnenlandse vluchten en 2 duiken op borneo.
Wel exclusief visums, dit was 248 euro voor 2 personen

Als ik dat zo hoor dan is dit vrij bijzonder :? En dat terwijl ik van te voren het advies heb gekregen (van mensen in mn omgeving maar ook hier op de site :) ) dat je voor 450/500 euro pppm goed rond kan komen.

Van te voren waren we van plan om 30 euro per dag (2 personen) uit te geven. Dit hebben we ook heel lang vol kunnen houden (vietnam kostte ons zelfs 27 euro per dag in totaal) maar op de thaise eilanden (inclusief duiken en feestjes) en borneo was alles wel een stukje duurder. Uiteindelijk dus met alle grote kosten erbij 599 p.p.p.m.

totale kosten reis:
5150 per persoon voor 6 maanden.

Dit zijn alle kosten bij elkaar opgeteld, dus inclusief :
Vliegtickets: Retourtickets naar azie inclusief omboeking
Visums: Thailand 7,- pp, Laos 33,- pp, Laos verlenging 21,- pp, Vietnam 44,- pp, Cambodja,- 19 pp.
Kosten in Azie: ALLE dagelijkse uitgaven in Azie, behalve visum. Dus eten, onderdak, souvenirs, vervoer, excursies, kosten van betalen met creditcard, bijzondere (grote) uitgaven
Zaken m.b.t. gezondheid: Vaccinaties, malariatabletten, medicijnen, ehbo-spullen, etc.
Reisuitrusting overige kosten: handdoeken, zakmes, portemonnee, reisgids, klamboe, opwaarderen skype, kwartaalkosten bankrekening, wasmiddel, etc.
Persoonlijke reisuitrusting: Kleding, backpack, wandelschoenen, etc.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Jeuminee!
Da's nog es goeikoop leven! Kan ik nog wat van leren : )
Hoewel het uiteraard wel heeeeel veel scheelt dat ik alleen reis en ik dus alles in m'n uppie moet betalen... (vooral accommodatie en dingen als brommerhuur zijn dan duur)
Inmiddels (7 maanden later) ben ik gestopt met het bijhouden van mijn kosten, want ik ben voor onbepaalde tijd op reis
en wil ook nog een beetje normaal kunnen "leven" maar ik weet nog wel dat er in het begin dagen waren dat ik 300 Baht (7,50 euro) uitgaf op een dag, maar er waren ook dagen dat ik 3000 Baht (75 euro) uitgaf op een dag... (duiken, reizen, feestje etc...)
Toch zou ik het zelf iets ruimer nemen, om het een beetje "gezellig" te houden, zeg maar (letterlijk)
Dingen die je niet mag missen?
Kan alleen spreken over Zuid-Thailand en Maleisië, maar in deze categorieën zou ik zeggen: Ko Payam (niet te verwarren met Ko Phangan) en Melaka....

Veel plezier met plannen en voorbereiden!

Groeten,
Siem
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Plaats reactie