Ik kwam via via achter de site stuffyourrucksack.com en vond dit een onwijs leuk idee!
Voor degene die niet bekend zijn met de site; het is een project waar meerdere schooltjes/weeshuizen/andere liefdadigheidsorganisaties zich bij aangemeld hebben en vermelden wat voor spullen ze nog kunnen gebruiken (als in schoolschriftjes/kinderkleertjes etc.) met het idee dat als jij naar dit gebied op vakantie gaat een plekje in je tas vrij houd voor wat van die dingen en tijdens je vakantie langsbrengt. Dus min of meer een donatie maar dan niet in geldvorm.
Nou ga ik in november op reis, onder andere naar Thailand, en ik wilde hier graag aan meedoen. Ik heb naar de mogelijkheden in Thailand gekeken en er is maar 1 weeshuis op de route die ik wil gaan nemen, en daarbij kan je de te doneren spullen alleen afgeven op hun hoofdkantoor, wat ik toch minder leuk vind. Nou ben ik opzoek naar mensen die in Thailand zijn geweest en weeshuizen/organisaties weten die dit ook kunnen waarderen, ik neem aan dat er wel meer weeshuizen en schooltjes zitten! Of als iemand een soortgelijke site weet ben ik daar ook erg blij mee.
Ik ben van plan om vanaf Bangkok naar Chiang Mai te reizen, om van daar uit naar het noorden van Laos te gaan. De reden dat ik iets in Thailand zoek is omdat ik niet maanden met de spullen rond wil sjouwen, en ik zoek echt een bepaald weeshuis o.i.d. omdat ik hier op mijn werk (boekenwinkel) van mijn baas een potje neer mag zetten voor donaties (en als je doneert wil je natuurlijk wel weten waaraan..), zodat ik echt met een goede hoeveelheid spullen op weg kan!
Hopelijk kan iemand mij helpen