E-Reader

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
ehouse
Reisexpert

Re: E-Reader

Bericht door ehouse »

bolletjeom schreef:
Maar een e-reader....ik vraag me af of het zoveel scheelt in gewicht. je moet inderdaad weer een kabeltje mee slepen en ik denk dat je uiteindelijk toch ook weer met een normaal boek of reisgids gaat zeulen. Daarnaast ligt een boek ook wel lekker in de hand als je in bed ligt en gaat daar de batterij nooit van leeg. En een boek leg ik ook rustig in het zand naast mijn hangmat als ik even mijn ogen dicht wil doen.
nee.....totdat ze met de e-reader zover zijn dat je alles er voor niets op kunt zetten in 2 minuten hou ik het nog even op papier
Ik heb een kindle, dat weegt niks en neemt geen plaats in. Het ligt ook lekker in de hand, en het is ook handiger om in te lezen dat in een dik boek met omvallende bladzijden. Die e-inkt is niks belastend voor de ogen. Eigenlijk alleen maar voordelen, al vind ik pdf niet echt geschikt voor een e-reader...
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Heb sinds een tijdje ook een kindle en ben er helemaal verslaafd aan ;)
Hij is hartstikke licht, past in principe in je binnenzak en gaat bij mij zo mee m'n tas in.

Het nadeel van moeten bestellen bij Amazon kan ik me voorstellen. Gelukkig heb ik daar weinig last van. Mocht je Nederlandse boeken willen lezen, dan kun je die heel makkelijk converteren met het programma 'Calibre'.

Mijn moeder heeft onlangs de Sony e-reader gekocht. Als ik in Nederland ben ga ik die ook even uitproberen en zo een vergelijkend waren onderzoek doen. Ben benieuwd welke ik fijner ga vinden.
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Ik zit te denken om de sony prs-t1 aan te schaffen voor op reis. Heb hem ff uitgeprobeerd maar het valt mij op dat het scherm flkkert bij het omslaan van een pagina en ik had het gevoel dat dit ook gebeurde bij het gebruik van het menu (weet niet meer zeker). Weten jullie om dit normaal gedrag is?
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

hildo schreef:Ik zit te denken om de sony prs-t1 aan te schaffen voor op reis. Heb hem ff uitgeprobeerd maar het valt mij op dat het scherm flkkert bij het omslaan van een pagina en ik had het gevoel dat dit ook gebeurde bij het gebruik van het menu (weet niet meer zeker). Weten jullie om dit normaal gedrag is?
Ja, dat is zo maar dat heeft te maken met feit dat ie dan nieuwe pagina aanmaakt en de letters van de ene pagina "verdwijnen" en worden vervangen door de volgende. kan het niet zo goed uitleggen.. Die van mijn moeder doet het ook. En dat is niet storend hoor, het gebeurt in een fractie van een seconde en ik merk het al niet eens meer.
Plaats reactie