Tips voor overnachting bangkok bij aankomst

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Shirin

Tips voor overnachting bangkok bij aankomst

Bericht door Shirin »

Hallo,
Eind sep vertrek ik naar Thailand met mijn vriend voor een maand.
Nu zijn we opzoek naar een goed leuk hotelletje voor als we aankomen...Alleen als ik ga zoeken word ik echt overladen met veel hotels en guesthouse, en word een keuze maken erg lastig;)
Heeft iemand een tip? het hoeft niet luxe te zijn, wel schoon hihi. eventueel met zwembad voor verkoeling zou helemaal mooi meegenomen zijn.
ik zie graag de tips tegemoet!
Greetz, Shirin
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Tips voor overnachting bangkok bij aankomst

Bericht door Tikva »

Er is inderdaad superveel keuze en ik ga je dan ook niet gelijk een tip geven. Het hangt er ook heel erg vanaf waar je wilt zitten en hoeveel je wilt betalen. Via websites zoals asiarooms kan je meestal last minute hele mooie kamers krijgen voor een leuke prijs. Wil je meer in de backpackers area dan kan je ook gewoon ter plekke wat rondkijken. Reserveren zijn daar ook niet altijd heel betrouwbaar.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

Ik haak even op dit onderwerp in, zit stiekem ook al wat rond te kijken, maar ik heb ook een vraag van hoe je van het vliegveld naar Koh San Road komt, aangezien hier in de buurt ik toch wel in een hostel ga verblijven. Is dit makkelijk? Zonder door een taxichauffeur of iets dergelijks opgelicht te worden xD
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Heb je dit al gelezen staan de verschillende opties;

https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/th ... si388.html
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
appeltje9

Bericht door appeltje9 »

Lamphu House! Vlakbij khao san road, maar erg rustig gelegen. Prijzen zijn erg goed (20 euro voor duurstre 2 persoonskamer, maar kan ook goedkoper) . Heb daar een aantal maal geslapen en is prima bevallen.
Shirin

Bericht door Shirin »

Bedankt voor jullie tips! We hebben inmiddels een leuke hotelletje gevonden..zitten nu nog even te twijfelen of we het hier al reserveren of daar ter plekke bekijken of ze nog kamers vrij hebben!

Greetz, Shirin
Lis
Reiziger

Bericht door Lis »

Lamphu House is mij ook goed bevallen. Net als het hotel ernaast, Rambuttri Village, met 2 zwembaden op het dak en niet duur.
Smartties
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Smartties »

Hoihoi,

In Soi Rambutri zit het "Rambutri Village In". Zelf verblijven daar we als we in deze wijk willen zitten altijd.
Soi Rambutri is een gezellig straatje vlakbij Kao San met veel leuke restaurantjes en street food.

Het receptie personeel is meestal onvriendelijk maar de kamers zijn schoon en goed en ze hebben een zwembad op het dak.

Van het vliegveld naar deze wijk komen is simpel: Je kan op het vliegveld een shuttle bus nemen naar Kao San Road. Je kan tegenwoordig ook de BTS nemen maar die gaat enkel naar de Sukhumvit wijk.

Voor het gemak nemen we zelf altijd de taxi. Uiteraard niet de taxi's die met bordjes door mensen bij de uitgang aangeboden worden maar gewoon bij de uitgang in de rij staan voor de meter taxi.
Je betaalt 50 baht "voorrij kosten" en tevens moet je de toll betalen onderweg.

Mocht je elders in Bangkok nog eens een taxi willen nemen. Ga dan niet in Kao San of Rambutri met een TukTukl of taxi mee die toeristen staat op te wachten. Loop de hoek om en houd er een aan op straat. Vraag hem of hij je naar je bestemmign wil brengen op de meter. Wil hij niet op de meter dan bedank je beleefd en houd je de volgende aan. Er zijn altijd chauffeurs die op de meter willen.

Veel plezier!
''het leven is simpel, het moeilijkste dat er is is simpel leven''

Ties Lahlali
Padi Specialty Instructor #972625
Koh Tao, Thailand
www.DuikenInThailand.info
Volg ons op Facebook
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Aangezien ik op 3 oktober (als er geen gekke dingen gebeuren) land in Bangkok volg ik dit met veel interesse. Ik ben vaker in Bangkok geweest en heb 1 keer (de eerste keer) geslapen in een hostel op Khaosan Road. Dat was een hele matige kamer en de straat is niet echt mijn ding zeg maar. De laatste keer sliep ik in een guesthouse ongeveer 10 minuten wandelen van het gebied rondom Khaosan Road en dat was prima te doen, al was het wel wat duur voor hetgeen je kreeg.

M.b.t. een taxi dacht ik dat een normale prijs naar het centrum van Bangkok (rondom Khaosan Road) rond de 400 Baht ligt. Klopt dat nog? Op het vliegveld zetten ze de meter niet graag aan. Op straat vaak ook niet maar dan neem ik een andere die dat wel doet. Een tuktuk neem ik niet meer want die zijn wua prijs vergelijkbaar en in een taxi zit je in ieder geval wat lager (en zie je wat meer) en heb je airco.

Ik zoek voor mijn verblijf in Bangkok (paar dagen waarschijnlijk voor de aanvraag van een 60-dagen visum bij de Laotiaanse ambassade) een hostel/ hotel/ guesthouse wat bij voorkeur wat verder is van Khaosan Road en waar mogelijk in de buurt van de ambassade van Laos.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Plaats reactie