Wat mee te nemen aan electronica

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
nikk-y

Wat mee te nemen aan electronica

Bericht door nikk-y »

Ja ja ik ga voor het eerst Backpacken en de vraag die het meeste in mijn hoofd rond dwaald
is 'wat moet ik aan electronica meenemen' en dan vooral
Mijn Spiegelreflex of mijn kleine camera en/of een film camera,een Tablet/laptop
Mijn huidige smartphone of een oud mobieltje ... :?

Ik vind het erg leuk om mijn vakantie vast te leggen en gek op fotograveren maar ben bang dat ik me echt een breuk ga tillen aan al die spullen.. (en bang dat het gestolen wordt)
En is een tablet/laptop handig of heb je op elke hoek van de straat internet cafe's

Wat zijn jullie tip's en ervaringen hierin ?

Alvast bedankt. *)
Erik
Site Admin

Re: Wat mee te nemen aan electronica

Bericht door Erik »

Ga er vanuit dat wat je meeneemt dat je dat kwijt kunt raken of dat het (sneller) stuk gaat. Vaak krijg je dan al automatisch een selectie van bepaalde dingen die afvallen. Zelf zou ik altijd een goede camera meenemen. Telefoon eentje die werkt en eventueel tegen een stootje kan en die je gestolen mag worden. Laptop vind ik zelf gemakkelijker dan een internet café aangezien je tegenwoordig overal in de hostels internet hebt. Je kunt even snel wat opzoeken, mailen dingen opslaan ideaal....maar je kunt ook je laptop kwijt raken en door het flink verslepen zijn kans op gebreken groter. Maar als je dat niet zo erg vind, meenemen dat ding :)

Verder zoveel mogelijk thuis laten.
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Ben het eens met wat Erik zegt.
Neem alleen dat mee waarvan het minder erg is als het kapot zou gaan/gestolen zou worden.
Uitzondering hierop is je camera.

Ik neem altijd mijn camera mee en telefoon.
Heb een tijdje met mijn notebook gereisd en vond dat wel ideaal. Het is een stuk praktischer dan internetcafé's. Het hangt ook af waarvoor je je laptop gaat gebruiken. Ga je actief een blog bijhouden, wil je veel foto's plaatsen en info opzoeken of gebruik je hem maar zo af en toe.
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
nikk-y

Bericht door nikk-y »

Ik vind het inderdaad leuk om een blog bij te houden en foto's te plaatsen
Dus dan is het misschien toch handig ... (misschien een stomme vraag maar het stopcontact in thailand is dat hetzelfde als bij ons 8)7 )

En het leek mij handig als dat ik buiten me spiegelreflex camera ook me kleine camera mee neem voor activiteiten waar de kans groter is dat er iets met mijn spiegel reflex camera gebeurd of als dat grote ding gewoon onpraktisch is .. doen jullie dit ook?
ricardobuma
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door ricardobuma »

In Thailand zijn i.t.t. vele andere Aziatische landen de stopcontacten in 99 % van de gevallen hetzelfde als in Nederland. Ik heb m'n wereldstekker nergens in Thailand nodig gehad.
Hoe boek jij jouw vliegtickets? Help mij afstuderen met het invullen van een korte enquête: https://goo.gl/e85Von
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

In Thailand kan je overal van die waterdichte zakken kopen voor als je het water op gaat. Daar kan je je spiegelreflex dan in stoppen. Je camera kan ieder moment van de dag kapot gaan, dus om nou een tweede camera mee te nemen is naar mijn idee onnodig.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

ricardobuma schreef:In Thailand zijn i.t.t. vele andere Aziatische landen de stopcontacten in 99 % van de gevallen hetzelfde als in Nederland. Ik heb m'n wereldstekker nergens in Thailand nodig gehad.
Hoe zit het met de landen laos vietnam cambodja en myanmar? qau stopcontacten? als het ook voor 99% hetzelfde is vind ik het een beetje overbodig om voor die 1 procent een wereld stekker te kopen..
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik heb op reis mijn wereld stekker wel regelmatig nodig gehad dus zeker meenemen. Naast mijn spiegelreflex hebben we nog wel een kleine camera mee voor stappen of gebieden of activiteiten waarbij je de grote niet mee wilt slepen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
ricardobuma
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door ricardobuma »

Sandervh schreef:
ricardobuma schreef:In Thailand zijn i.t.t. vele andere Aziatische landen de stopcontacten in 99 % van de gevallen hetzelfde als in Nederland. Ik heb m'n wereldstekker nergens in Thailand nodig gehad.
Hoe zit het met de landen laos vietnam cambodja en myanmar? qau stopcontacten? als het ook voor 99% hetzelfde is vind ik het een beetje overbodig om voor die 1 procent een wereld stekker te kopen..
Zoals ik al zei, heb je 'm in andere Aziatische landen zeker nodig.
Hoe boek jij jouw vliegtickets? Help mij afstuderen met het invullen van een korte enquête: https://goo.gl/e85Von
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

ricardobuma schreef:
Sandervh schreef:
Ik heb 'm in myanmar en thailand nergens nodig gehad. Vietnam wil nog wel eens verschillen, maar een eurostekker gaat meestal wel lukken in die gebieden. Maar toch zou ik hem wel meenemen, je kunt er beter mee dan om verlegen zitten :-)
nikk-y

Bericht door nikk-y »

ubiytsa schreef:In Thailand kan je overal van die waterdichte zakken kopen voor als je het water op gaat. Daar kan je je spiegelreflex dan in stoppen. Je camera kan ieder moment van de dag kapot gaan, dus om nou een tweede camera mee te nemen is naar mijn idee onnodig.

Maarja hoeveel ruimte neemt zo'n kleintje in en tijdens het stappen of kajakken is het misschien toch wel makkelijk :Y
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

nikk-y schreef:
ubiytsa schreef:In Thailand kan je overal van die waterdichte zakken kopen voor als je het water op gaat. Daar kan je je spiegelreflex dan in stoppen. Je camera kan ieder moment van de dag kapot gaan, dus om nou een tweede camera mee te nemen is naar mijn idee onnodig.

Maarja hoeveel ruimte neemt zo'n kleintje in en tijdens het stappen of kajakken is het misschien toch wel makkelijk :Y
Waarom vraag je het dan?
_O-
:X

(ja, sorry hoor)
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
nikk-y

Bericht door nikk-y »

Was benieuwd hoe andere dat deden aangezien dit de eerste keer is dat ik ga backpacken ... het leek me namelijk wel handig.
Maar jou tip is ook een goed idee zo'n zak om me spiegel reflex met een boottochtje .. Top
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

ricardobuma schreef:
Sandervh schreef:
sorry las over i.t.t heen haha
maar dan koop ik er ff 1 niet echt een kosten post he :P
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Filmcamera zou ik thuis laten, tenzij je veel waarde aan filmpjes hecht. Je kunt evt. ook korte filmpjes met je fotocamera maken. Wij hebben de filmcamera vorig jaar wel meegenomen naar Australië, maar dat was meer om mijn (schoon)familie te laten zien waar en bij wie ik heb gewoond toen ik als uitwisselingsstudent in Cairns woonde.

Ik heb een tijdje 2 camera's mee genomen op reis: een wat uitgebreidere camera en een simpele aan-knip-uit camera. Ik maak met deze laatste ook hele mooie foto's, de uitgebreidere camera nam ik op een gegeven moment niet meer mee als we een dagje eropuit gingen. Teveel gedoe. Als ik iets moois zie wil ik meteen een foto maken, niet eerst alles instellen, uitpakken, klaarzetten en dergelijke. Blijkbaar heb ik daar stiekem toch het geduld niet voor :P Als we op reis zijn, loop ik loop altijd rond met de camera in mijn broekzak, binnen handbereik! En daarom maak ik ook altijd veel te veel foto's.

Ik neem bijna altijd een oud mobieltje mee. Hij werkt nog prima, maar hij is al wat beschadigd, dus als deze gestolen wordt is het niet zo erg. Als je je smartphone meeneemt, zorg er dan wel voor dat je internet uit staat. Anders ligt er een megarekening op je te wachten als je weer thuis komt......

Ik heb geen tablet, maar een kleine notebook van Samsung. Ik gebruik 'm overal voor en deze gaat dan ook mooi mee op reis! Het bevalt echt uitstekend, was niet duur (voor minder dan 200 euro gekocht) en weegt maar een paar kilootjes.

Let er wel op dat je van alle apparaten een aankoopsbewijs kunt weerleggen. Ik dacht altijd om aan te kunnen tonen dat het van jou is, maar blijkbaar heeft dat met belasting te maken (als je geen bonnetjes hebt, kan het zijn dat je er belasting over moet betalen).
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Plaats reactie