Visum aanvraag Nieuw Zeeland

Stel hier al je vragen over Nieuw-Zeeland. Van het Noordereiland tot het Zuidereiland en van vulkanen tot grotten.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Re: Visum en paspoort nodig voor Nieuw-Zeeland?

Bericht door LaosFan »

Misschien was mijn reactie wat lullig maar dit was toch wel erg makkelijk te vinden. En ik neem volgens mij redelijk vaak de moeite om mensen met informatie te voorzien dus teveel moeite is het me niet.

Overigens heb je dus een visum nodig zoals ik al heb gepost. Voor een normaal toeristenvisum krijg je het bij aankomst voor niks.

Succes met de spreekbeurt natuurlijk en maak er wat leuks van, maar een beetje zelf zoeken en je komt een heel eind (en het kan leerzaam zijn ook).
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
mariekevdvossen
Vakantieganger

Geen visum, wel werken?

Bericht door mariekevdvossen »

Hallo!

Het duurt nog even, maar over een maandje of 2 ga ik door naar Nieuw Zeeland. Aangezien ik korter dan 3 maanden blijf hoef ik geen visum aan te vragen, maar ben ik (zonder working holiday visum) gewoon vrij om wat baantjes aan te nemen?

Dat zou wel fijn zijn namelijk, aangezien ik mijn bankrekening hier in het goedkope Azie al snel zie slinken.... -O-
Ik hoorde dat de lonen in Australie bijzonder hoog zijn, wat kan ik in Nieuw Zeeland verwachten?

Dankuwel ervaren reizigers :)
Janneke
Reisexpert

Re: Geen visum, wel werken?

Bericht door Janneke »

Een toeristenvisum is een toeristenvisum en geen werkvisum. Om in Nieuw-Zeeland aan de slag te kunnen heb je een werkvisum nodig. De kans om hiervoor in aanmerking te komen wordt aanzienlijk vergroot wanneer je een beroep of diploma hebt dat in Nieuw-Zeeland erg gevraagd is. Houd er rekening mee dat de Kiwi's jouw met pijn en moeite behaalde diploma's en ervaring niet meteen (h)erkennen. Neem daarom zoveel mogelijk certificaten en bewijzen mee van jouw werkervaring en kennis.Check gewoon ff de info die de immigratiedienst van NZ hierover verstrekt. http://www.immigration.govt.nz/

Het is aan jou om ervoor te kiezen om zwart te gaan werken, zonder werkvisum. Bedenk wel dat je niet verzekerd bent mocht er iets gebeuren terwijl je aan het werk bent. En dat telt dus ook wanneer jij iets kapot maakt en je werkgever jou aansprakelijk stelt of wanneer je een ongeluk krijgt of iets dergelijks (wat ik natuurlijk niet hoop voor je).

Succes en veel plezier!
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi,

Officieel mag je niet werken met een toeristenvisum, maar je zou zwart kunnen werken in een café of fruitplukken bijvoorbeeld. Het risico is natuurlijk dat je gepakt wordt en het land uitgezet zou kunnen worden, maar dat risico is relatief klein. Als je wit wil werken zul je toch een working holiday visum of werkvisum moeten hebben.

De lonen in Nieuw-Zeeland liggen aanzienlijk lager dan in Australie. Het minimum uurloon ligt rond de $11 en in Australie is het zeker $15. In Australie bouw je ook superannuation op (pensioen) dat is 9% extra op je brutoloon. Dat kun je als tijdelijke werker terugvragen als je het land verlaat. Nieuw-Zeeland heeft geen superannuation. Ook krijg je in Australie veel meer belasting terug als je maar een deel van het jaar werkt, in Nieuw-Zeeland amper iets. Maar dat is wederom alleen als je wit werkt. De Nieuw-Zeelandse dollar staat ook vrij laag in vergelijking tot de Australische dollar (1,28:1).

Veel plezier in Kiwi-land!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Je mag inderdaad niet werken in Nieuw Zeeland met een toeristenvisum. Als ze je pakken en je werkt dan ben je hier 3 jaar niet meer welkom. Je bent verplicht ook met een toeristenvisum een retour ticket te hebben en 1000 NZD per maand waar jezelf mee kan onderhouden. Heb je dit niet kunnen ze je weigeren.
Ik zou het risico in ieder geval nooit nemen.

gr van Moira
mariekevdvossen
Vakantieganger

Bericht door mariekevdvossen »

Oke dankjullie wel! Ik zal even uitzoeken hoe gemakkelijk het is om een visum te bemachtigen:)
Karin.kamai
Reiziger

Bericht door Karin.kamai »

Je kunt ook overwegen om te gaan WWOOF-en. (Willing work on organic farms). Officieel heb je hier ook een WHV voor nodig, maar er is ons nooit naar gevraagd. Je krijgt geen geld, maar voor 4-5 uur werken per dag wel een dak boven je hoofd en 3 maaltijden. Plus je ontmoet de echte locals :-)
Ik weet niet hoe oud je nu bent, maar wellicht wil je de kans op een WHV bewaren voor een volgende trip, gezien je er nu maar 3 maanden bent...

Have fun!
jdeheij
Reiziger
Contacteer:

Re: Aanvraag WHS

Bericht door jdeheij »

Voor het WHV moet je dan een overzicht meenemen van je bankafschriften meenemen naar de ambassade? Of een returnticket naar australie? Of hoef ik beide niet mee te nemen?
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ik ga dit topic omhoog schoppen omdat mijn vraag ook wel in deze categorie valt.

Zoals je misschien al gelezen hebt op dit forum heb ik plannen om naar Laos te gaan om daar een tijd te gaan wonen en werken. Echter blijft ook Nieuw-Zeeland me trekken en sluit ik niet uit dat ik daar ook nog eens terecht ga komen. Ik ben er 2 maal eerder geweest. Een keer op een toeristenvisum (3 maanden geldig) en 1 keer op een WHV (Working-Holiday-Visa) toen ik nog onder de 30 jaar was (nu ben ik 30).

Mocht ik weer eens terug gaan dan wil ik graag weer wat langer blijven en genieten van dit geweldige land wat me op vele fronten ook erg aanspreekt. Maar een WHV krijgen wordt dan lastig of niet meer mogelijk denk ik.

Is er dan alleen de optie van een Toeristenvisum (3 maanden) over? Eventueel nog een keer te verlengen?
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Nee er zijn vele mogelijkheden om in Nieuw Zeeland te komen en te werken. Alleen zijn er procedures voor zoals in elk land. Je kunt kijken of je in aanmerking komt voor een skilled visa of een werk visa. Toeristenvisa mag je dus niet werken maar zijn ook te verkrijgen voor langere tijd tot 6 maanden zonder medische keuring langer dan 6 maanden wel een medische keuring.
Hier kun je info vinden over tijdelijk naar NZ komen om te werken http://www.immigration.govt.nz/migrant/ ... emporarily
Ik woon zelf in Auckland, en het is vrij moeilijk om hier werk te vinden. Ik heb zelf best wel moeite om een administratie baantje te vinden, daarom ben ik maar weer terug naar school gegaan. Ik ben hier op een residence visa die ik via mijn man heb gekregen die een aanvraag heeft ingediend voor een skilled visa.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Moira schreef:Nee er zijn vele mogelijkheden om in Nieuw Zeeland te komen en te werken. Alleen zijn er procedures voor zoals in elk land. Je kunt kijken of je in aanmerking komt voor een skilled visa of een werk visa. Toeristenvisa mag je dus niet werken maar zijn ook te verkrijgen voor langere tijd tot 6 maanden zonder medische keuring langer dan 6 maanden wel een medische keuring.
Hier kun je info vinden over tijdelijk naar NZ komen om te werken http://www.immigration.govt.nz/migrant/ ... emporarily
Ik woon zelf in Auckland, en het is vrij moeilijk om hier werk te vinden. Ik heb zelf best wel moeite om een administratie baantje te vinden, daarom ben ik maar weer terug naar school gegaan. Ik ben hier op een residence visa die ik via mijn man heb gekregen die een aanvraag heeft ingediend voor een skilled visa.
Bedankt. Wie weet ga ik het in de toekomst weer eens proberen. Al zal het inderdaad niet mee gaan vallen. Het mag dan misschien niet, maar misschien kan ik zelfs tijdelijk wel op een boerderij werken zonder WHV (zwart dus).
yllod

Re: Visum aanvraag Nieuw Zeeland

Bericht door yllod »

Wij hebben 3 en een halve maand geplanned voor NZ. wie kan mij zeggen hoe lang het aanvragen van een toeristenvisum voor NZ duurt en of er meer vereisten zijn. ? Het consulaat in DH is er niet meer en kan het nergens vinden.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: Visum aanvraag Nieuw Zeeland

Bericht door Moira »

hier de url waar alles op moet staan http://www.immigration.govt.nz/
catherine teerhuis

Visum Nieuw Zeeland 30+

Bericht door catherine teerhuis »

Hallo,

Als het mogelijk is zou ik graag voor 6 mnd naar Australïe en Nieuw Zeeland.

Ik heb logeeradressen (familie), maar wellicht zou ik er ook wat bij moeten werken.

Nu is het werkvisum voor de leeftijd 18-30 jaar en ik ben 34. Zijn er wellicht nog mogelijkheden voor een visum?
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: visum 30+

Bericht door Moira »

In NZ heb je wel andere opties voor een visa om te kunnen werken een workvisa maar daar gaat een lange en moeilijke procedure aan vooraf. 6 maanden toeristenvisum is geen probleem om te krijgen. Hier de website van immigratie NZ kun je zelf kijken http://www.immigration.govt.nz/
Plaats reactie