Alleen reizende vrouw - do's & don'ts in Thailand?
-
- Reisexpert
Re: Alleen reizende vrouw - do's & don'ts in Thailand?
In Thailand hoef je je echt niet druk te maken om "ongewenste" aandacht van mannen.
Ik heb daar in 3,5 maand in Thailand nooit last van gehad. En ik reis wel altijd alleen.
Het is net of ze je (mij) niet zien staan. Nu heb ik wel heel kort haar en denken Thaise vrouwen vaak dat ik een man ben. Daar kreeg ik in Thailand vaker zogenaamd "ongewenste" aandacht van dan van mannen. De dames, jong en oud, flirtten zelfs heel vaak openlijk met me hahaha. Absoluut niet ongewenst, want dat leverde standaard hilarische situaties op!
Maar nu ben ik in Maleisië en krijg ik die ongewenste aandacht wel degelijk van mannen. Het ligt dus niet alleen aan mijn korte haar, maar ook echt aan de cultuur.
Als onbekende mannen mij hier uit het niets vragen of ik alleen reis, zeg ik dat mijn man ziek is en in het hotel op bed ligt, gewoon om die discussie te vermijden.
No worries, dus!
Overigens in de overwegend Islamitische gebieden (die zijn er ook veel in (zuid)Thailand) inderdaad even je kleding aanpassen. Gewoon een T-shirtje in plaats van een hemdje, dat doet al veel.
Een korte broek kan op de meeste plekken wel. Ik heb vaak aan de locals gevraagd of ze mijn kleding aanstootgevend vonden en het antwoord was altijd nee.
Ik heb daar in 3,5 maand in Thailand nooit last van gehad. En ik reis wel altijd alleen.
Het is net of ze je (mij) niet zien staan. Nu heb ik wel heel kort haar en denken Thaise vrouwen vaak dat ik een man ben. Daar kreeg ik in Thailand vaker zogenaamd "ongewenste" aandacht van dan van mannen. De dames, jong en oud, flirtten zelfs heel vaak openlijk met me hahaha. Absoluut niet ongewenst, want dat leverde standaard hilarische situaties op!
Maar nu ben ik in Maleisië en krijg ik die ongewenste aandacht wel degelijk van mannen. Het ligt dus niet alleen aan mijn korte haar, maar ook echt aan de cultuur.
Als onbekende mannen mij hier uit het niets vragen of ik alleen reis, zeg ik dat mijn man ziek is en in het hotel op bed ligt, gewoon om die discussie te vermijden.
No worries, dus!
Overigens in de overwegend Islamitische gebieden (die zijn er ook veel in (zuid)Thailand) inderdaad even je kleding aanpassen. Gewoon een T-shirtje in plaats van een hemdje, dat doet al veel.
Een korte broek kan op de meeste plekken wel. Ik heb vaak aan de locals gevraagd of ze mijn kleding aanstootgevend vonden en het antwoord was altijd nee.
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
-
- Reisexpert
Re: Qreply
Ligt er maar net aan wat je zoekt, waar je naartoe gaat en hoeveel tijd je hebt.Aj schreef:Dankjewel voor de de kledingtips, hebben jullie ook nog tips waar ik echt heen moet als ik in thailand ben?
Stel eens een iets duidelijker vraag, dat is voor ons wat makkelijker antwoorden.
En misschien kun je vast beginnen met lezen op deze site. Er is hier namelijk een zee aan informatie te vinden over Thailand.
Om je op weg te helpen:
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/thailand/
Veel plezier!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
Wat ik in Thailand en Laos vaak heb gemerkt en gehoord is dat de mannen vaak wel kijken (maar daar is niks mis mee, dat doen alle mannen zo'n beetje) maar verder geen 'actie' ondernemen omdat ze daar vaak ook een beetje verlegen voor zijn.
Andersom krijg je in vooral Thailand als man dan soms weer teveel aandacht. Maar dat is voornamelijk van vrouwen die er hun beroep van hebben gemaakt/ moesten maken... In Indonesië en Laos is die aandacht van vrouwen er ook wel en willen ze vaak een praatje maken zonder verdere bedoelingen (meestal).
De vrouwen die ik heb gesproken heb ik eigenlijk nooit negatief gehoord in Thailand en Laos. Er is respect voor vrouwen.
Andersom krijg je in vooral Thailand als man dan soms weer teveel aandacht. Maar dat is voornamelijk van vrouwen die er hun beroep van hebben gemaakt/ moesten maken... In Indonesië en Laos is die aandacht van vrouwen er ook wel en willen ze vaak een praatje maken zonder verdere bedoelingen (meestal).
De vrouwen die ik heb gesproken heb ik eigenlijk nooit negatief gehoord in Thailand en Laos. Er is respect voor vrouwen.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Met uitzondering van Jakarta denk ik?bolletjeom schreef:ik loop 100 keer liever alleen door donkere steegjes in Azie dan waar ook in europa

Verder kan ik van mijn moeder, zus en zusje wel zeggen (alle drie blond) dat Thailand een enorm prettig land is om door te reizen. Natuurlijk zal je aangestaard worden, maar aanraking hebben wij eigenlijk niet meegemaakt. Dit is één van de weinige landen waar juist ik degene was die telkens werd aangeraakt door Thaise vrouwtjes die er inderdaad hun werk van hebben gemaakt.
Of je nou man of vrouw bent, in beide gevallen is het een mooi land om je zelfvertrouwen op te krikken, zelfs al weet je dat het niet altijd oprecht is

Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Jammer dat de TS nooit meer verteld heeft hoe het was, maar dit zijn in ieder geval allemaal goede berichten. Ik vlieg begin 2013 naar Thailand, en ben van plan om daar open te staan voor andermans reisplannen. Ik maak een globale route, (bangkok- ayutthaya - Chiang Mai - Chiang Rai - Ko Phagnhan) , maar ik ben niet van plan mij daar helemaal aan vast te klampen.
En natuurlijk, het thuisfront maakt zich verschrikkelijk veel zorgen (nu al), maar het komt allemaal wel goed
Heeft iemand trouwens een idee hoe het zit met de aanwezigheid van internetcafé's? Het lijkt mij dat ze in steden als Bangkok en Chiang Mai wel goed aanwezig zullen zijn, maar hoe zit dat met de wat kleinere steden. Iemand ervaring?
En natuurlijk, het thuisfront maakt zich verschrikkelijk veel zorgen (nu al), maar het komt allemaal wel goed

Heeft iemand trouwens een idee hoe het zit met de aanwezigheid van internetcafé's? Het lijkt mij dat ze in steden als Bangkok en Chiang Mai wel goed aanwezig zullen zijn, maar hoe zit dat met de wat kleinere steden. Iemand ervaring?
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Internet cafe's zijn overal aanwezig, zij het dat het wel minder begint te worden door de opkomst van wifi.Frecibel schreef:Heeft iemand trouwens een idee hoe het zit met de aanwezigheid van internetcafé's? Het lijkt mij dat ze in steden als Bangkok en Chiang Mai wel goed aanwezig zullen zijn, maar hoe zit dat met de wat kleinere steden. Iemand ervaring?
Oke, hopen dat ze dan niet allemaal verdwenen zijnstevenl schreef: Internet cafe's zijn overal aanwezig, zij het dat het wel minder begint te worden door de opkomst van wifi.

Hostels / hotels hebben ook vaak internet en pc's die je kunt gebruiken. Ik neem aan dat je dus geen smart phone o.i.d. mee gaat nemen? Wat wifi zal overal wel beschikbaar zijn.
Oké, dat is in ieder geval al fijn. Nee, ik ben niet van plan een smartphone mee te nemen. Dan zou ik er daar namelijk speciaal een voor moeten kopen. Ik heb hier in NL ook nog gewoon een 'dumbphone'. Ik ben namelijk nog al van het kwijtraken van spullenErik schreef:Hostels / hotels hebben ook vaak internet en pc's die je kunt gebruiken. Ik neem aan dat je dus geen smart phone o.i.d. mee gaat nemen? Wat wifi zal overal wel beschikbaar zijn.

-
Halloooo,
Ik ga 6 weken (waarvan 3 weken stage op Java) naar Indonesië en dan vliegt mijn reisgenoot terug. Zelf wil ik graag langer blijven. Maar ik weet niet of Indonesië daar veilig genoeg voor is. Nu ik al deze berichten lees over Thailand, lijkt me dat echt super gaaf!
Iemand die toevallig daar ook in Oktober reist? Of is het goed te reizen daar in Oktober of zijn er juist dan minder toeristen? Anders moet ik kijken of ik naar het wat 'veilige' Australië ga.
Ook hier is het thuisfront erg bezorgd. Zijn zelf nooit buiten Europa geweest dus vinden 6 weken meer dan genoeg, maar lijkt mij heel weinig.
Ik moet nu gaan beslissen of ik langer alleen blijf in Azië of samen met mijn vriendin terug ga. En dit vind ik toch een erg lastige keuze.
Hopelijk hebben jullie tips!
Groetjes,
Marieke!
Ik ga 6 weken (waarvan 3 weken stage op Java) naar Indonesië en dan vliegt mijn reisgenoot terug. Zelf wil ik graag langer blijven. Maar ik weet niet of Indonesië daar veilig genoeg voor is. Nu ik al deze berichten lees over Thailand, lijkt me dat echt super gaaf!
Iemand die toevallig daar ook in Oktober reist? Of is het goed te reizen daar in Oktober of zijn er juist dan minder toeristen? Anders moet ik kijken of ik naar het wat 'veilige' Australië ga.
Ook hier is het thuisfront erg bezorgd. Zijn zelf nooit buiten Europa geweest dus vinden 6 weken meer dan genoeg, maar lijkt mij heel weinig.
Ik moet nu gaan beslissen of ik langer alleen blijf in Azië of samen met mijn vriendin terug ga. En dit vind ik toch een erg lastige keuze.
Hopelijk hebben jullie tips!
Groetjes,
Marieke!
Indonesie is ook veilig voor vrouwen alleen, zeker op Bali en Java kom je makkelijk mensen tegen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie