Alleen reizende vrouw - do's & don'ts in Thailand?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
BCG

Alleen reizende vrouw - do's & don'ts in Thailand?

Bericht door BCG »

Hoi allemaal,

Omdat ik op het forum nog niets kon vinden wat specifiek hierover ging, heb ik het berichtje hier geplaatst.. hopelijk is dat ok!
Ik ben van plan om een weekje of 4-5 in mijn eentje rond te gaan reizen in Thailand. Omdat ik een dame van 24 jaar ben en het mijn eerste echte lange reis alleen is in een ver land, vroeg ik me toch heel erg af wat de do's en don'ts zijn in mijn geval. Waar moet ik extra op letten, hoe zit het met de veiligheid (ik heb gelezen dat Thailand zeer veilig is als je als vrouw alleen reist, maar ben benieuwd naar ervaringen), zijn er andere praktische zaken waarmee ik rekening moet houden? Wat zijn jullie ervaringen als alleenreizende vrouw in Azië? Ontmoet je snel mede-backpackers als je alleen reist als vrouw? Kortom: alles wat je me kunt vertellen is welkom ;)
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Erik
Site Admin

Re: Alleen reizende vrouw - do's & don'ts in Thailand?

Bericht door Erik »

Azië is erg veilig om als vrouw alleen te bereizen. Er zijn hier wel wat topics over in het forum. Het enige waar je op moet letten is op je kleding. Dus niet te bloot. Wanneer je in Bangkok aankomt wil het niet zeggen dat iedereen zich daar aan houdt. Maar het wordt wel meer gewaardeerd door de locals.

Verder ook geen dingen doen die je in Nederland ook niet zou doen. In je eentje over straat bijvoorbeeld. Ik ben trouwens geen vrouw maar wel in Thailand geweest waar ik mijn antwoord op baseer. :)
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

ik denk dat je juist snel contact legt als vrouw alleen :P
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Contact leggen hangt een beetje van jezelf af en de keuze van je guesthouse. In bangkok is het zo druk met toeristen dat je gek genoeg minder snel contact legt omdat iederen meer op zichzelf is. Boek eens een dagtripje en dan kom je vanazelf aan de praat met mensen. Ook in bussen voor toeristen is het makkelijk mensen ontmoeten

denk idd aan je kleding. Kwestie van respect tonen, vaak aangenamer want bedekt zijn is minder warm dan bloot zijn en wel zo handig dat je zonder nadenken tempels binnen kunt stappen.

over je veiligheid hoef je je geen zorgen te maken. Gewoon alleen oppassen voor vervelende westerse jongens ;)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

:{w nu voel ik me aangesproken :)

je zal niet zoveel last van me hebben hoor want ik ben al bezet O-)

Maar het ligt idd een beetje aan je eigen instelling (ik heb zelf altijd heel veel aanspraak haha). Als je jezelf een beetje open opsteld komt je vanzelf wel met mensen ingesprek, dan filter je daar een beetje leuke uit en hoppa, een leuke (reis)partner.
BCG

Bericht door BCG »

Bedankt voor jullie snelle reacties! Ik heb idd wat meer discussies gevonden over dit onderwerp, maar ik was toch benieuwd naar ervaringen met Thailand specifiek..
Hoewel ik niet van plan was gekke dingen te doen, vind ik het toch prettig om van anderen te horen dat het veilig is. Dat neemt mijn twijfels over alleen op reis gaan wat meer weg (ik vind het allemaal errug spannend, haha). Mensen uit mijn directe omgeving zijn namelijk niet zo 'supportive' (vooral mijn moeder vindt het geen goed idee :P ) Ik heb ook overwogen om met iets georganiseerds mee te gaan, maar als je dan bij een groep mensen zit waarin je je niet helemaal thuis voelt en je niet vrij bent om zelf dingen te ondernemen, kunnen 4-5 weken erg lang (en duur) zijn ;) Het lijkt mij veel leuker om alleen op reis te gaan en dan zie ik het daar wel. Ik ben vrij open en praat graag, dus naar wat ik lees uit jullie reacties, gaat het wel goedkomen! Thanks a lot!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ben ook benieuwd dat als je de stap genomen hebt hoe je het ervaren hebt? Laat je dan even wat weten? Lijkt me namelijk wel interessant!
BCG

Bericht door BCG »

Zeker, ik laat het wel even weten! Ik ga eind november/ begin december (ben nu aan het kijken voor tickets etc) dus daarna komt het verlossende woord ;)
bolletjeom
Reisexpert

er zijn hier een paar mensen vrij handig in het vinden van goedkope tickets
dus als je goedkoop zoekt gooi dan eerst eens hier in de groep wat je gevonden hebt, wellicht weet iemand een voordeliger alternatief voor je
loesopreis
Wereldreiziger

Bericht door loesopreis »

Dat mensen in je directe omgeving niet zo supportive zijn is herkenbaar. Mijn ervaring is dat deze mensen niet bekend zijn met het land waar je naartoe gaat, of niet bekend met alleen reizen, en bezorgd om je zijn. Pas als je zelf gaat ervaar je hoe het is. Als je als alleenreizende vrouw voor het eerst een land in de wereld moet kiezen om te reizen, zal ik altijd Thailand aanraden. Het is veilig, er zijn veel toeristen zodat je makkelijk contact kunt maken en op iemand terug kunt vallen, en er is qua vervoer, hotels en eten veel ingesteld op toeristen. Het is daar makkelijker om te reizen dan door een west-Europees land, is mijn ervaring. Ook al zou bijv. Frankrijk voor je omgeving misschien minder eng klinken, in Thailand vind ik het reizen een stuk relaxter.

Toen ik zelf in mijn eentje door Israël trok (waar mijn omgeving haar vraagtekens bij had qua veiligheid), kwam ik een meisje tegen die in haar eentje onderweg was geweest door Syrië, Libanon en Egypte. Toen had ik eigenlijk dezelfde geschokte reactie als die directe omgeving, dat kon toch niet veilig zijn! Maar ze heeft genoten van haar reis en kon het me zeker aanraden. Dus zelfs na mijn eigen ervaring kan ik reageren zoals m'n omgeving naar mij doet.

http://loesinazie.punt.nl/index.php?r=1&id=249096 Misschien is dit leuk voor je om te lezen.

Geniet van je reis!
Aj

Qreply

Bericht door Aj »

Hallo,
Ik ben erg benieuwd hoe het alleen reizen als vrouw was in Thailand? Ik ben namelijk ook een vrouw van 23jr en wil ook alleen reizen naar Thailand en zit met dezelfde vragen! Vind het ook spannend om de stap te zetten om alleen te gaan...

dus ben erg benieuwd!
Jenny
Reisexpert

Re: Qreply

Bericht door Jenny »

Aj schreef:Hallo,
Ik ben erg benieuwd hoe het alleen reizen als vrouw was in Thailand? Ik ben namelijk ook een vrouw van 23jr en wil ook alleen reizen naar Thailand en zit met dezelfde vragen! Vind het ook spannend om de stap te zetten om alleen te gaan...

dus ben erg benieuwd!
Alleen reizen in Thailand is écht geen probleem. Wil je mensen tegenkomen om een tijdje mee op te trekken, dan kan dat. Wil je dat liever niet, dan kan dat ook.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
SValki

Bericht door SValki »

Ook ik ga binnenkort naar Thailand. Ben een 23 jarige blonde vrouw.
Ik denk dat als je gewoon blijft nadenken wat je doet dat het dan wel goed moet gaan.
Natuurlijk moet je niet in het donker door smalle steegjes gaan lopen waar je geen goed gevoel bij hebt. Maar dat doe je thuis in Amsterdam ook niet. Trouwens ook niet in kleinere steden.

Ergens las ik eens de tip om een ringetje om te doen dat voor een trouwring door zou kunnen gaan. Makkelijk om te doen, en wie weet helpt het je. Je zal er niet veel last van hebben toch?
bolletjeom
Reisexpert

ik loop 100 keer liever alleen door donkere steegjes in Azie dan waar ook in europa :Y
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

SValki schreef:Ergens las ik eens de tip om een ringetje om te doen dat voor een trouwring door zou kunnen gaan. Makkelijk om te doen, en wie weet helpt het je. Je zal er niet veel last van hebben toch?
Die ringetjes tip heb ik altijd maar stom gevonden... en nu ik echt een trouwring heb kan ik je vertellen dat het ook niet werkt hoor. Ook met trouwring krijg je genoeg "hej lady" en mannetjes die met je komen praten terwijl ik die als ik samen met mijn man ben helemaal niet krijg. Dat gaat trouwens niet om azie hoor maar wel in jordanie en afrika.

In Thailand ook zonder trouwring nooit last van gehad dus zou me niet te druk maken. Ach en heel vaak willen die mensen helemaal niets doen maar gewoon een praatje maken en wellicht wat verkopen.

Wat veel belangrijker is dan wel of geen ring is welke kleding je draagt en hoe je haar zit. Bedekte kleding geeft veel minder aandacht van bepaalde types dan wanneer je in een hempje over straat gaat.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Plaats reactie